chouffe marathon 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jinba ittai
Mountainbiker

Post by jinba ittai »

Gisteren ook de 90km gaan bollen.
Voorbereiding was ni optimaal denk ik :roll:
Vrijdagavond blijven plakken aan het plaatselijke Lindebier op ne nightride in Vlezenbeek :wink: , zaterdag om 7u gaan werken en om 21u doorweekt thuisgekomen. En dan zondagmorgen naar Achouffe.
Ook de processie van de 3 tafels gedaan om dan uiteindelijk de rekeninguitreksels uit te pluizen met 'madame en vert'.
Had betaald op 30/07, dus een update van de betalingen op de inschrijvingslijsten moet dan toch wel kunnen daags voor de wedstrijd.
Als het klopt dat chronorace een groot deel van de inschrijving nodig heeft voor hun diensten, dan mag dit toch wel beter geregeld zijn.
Voor de rest, heel gemoedelijke organisatie, grote parking, niet de grote massa zoals RDHF, dus in alle rust mij helemaal achteraan het startveld gezet.
Het startschot werd gegeven en rustig aangesloten, toen werd ik zelfs nog aangemoedigd door ne supporter :lol: Offshore, vrijdagavond ook present in Vlezenbeek :drunk: kwam de 60km doen en kijken of ik op de afspraak was.
Eerste deel niet overdreven zwaar, na een tijd net zoals zovelen last met de ketting, twee keer verkeerd gereden door slechte zichtbaarheid van de kalk maar dat hoort er ook bij zeker.
Voordeel als je bij de laatsten vertrekt is dat je niet voorbijgestoken wordt :lol: totdat de kopgroep van de 60km voorbijkomt :evil:
Rustig de tijd genomen op de bevoorradingen, enkel tussen 50 en 70 een klein dipje gehad, en in de laatste 20km nog 2 stevige regenbuien, maar het was allemaal minder erg dan verwacht. Na de splitsing 60/90 werd het wel heel rustig op het parcours en dus rustig mijn eigen tempo gereden tot aan het eindpunt, met enkele mooie stukken in de laatste 3km.
Het zal zo rond 10 voor 4 geweest zijn dat ik aangekomen ben, zonder echt doodop te zijn, dus opdracht volbracht zeker :roll:
jelle_be
Mountainbiker

Post by jelle_be »

Roel J wrote: evenals sommige punten mochten ook wel beter aangeduid worden als moeilijker (de afdaling met die beek die over die grotere keien/rotsen liep....)
Daar was mijn achterrem dus al stuk. Heb nog nooit met zo ne kak in mijn broek gezeten maar toch veilig op mijn fiets beneden geraakt.
Claudia C.
Mountainbiker

Post by Claudia C. »

berreman wrote:Raid des hautes fagnes is ook 25 euro. Chronorace met 5 controlepunten. Op deze organisatie is niets op aan te merken.

In chouffe lag er slechts 1 mat. ik veronderstel dat ze dan een minimum betalen aan chronorace. 3 euro voor ne lachouffe vond ik ook wel wat overdreven. 25 euro hoeft zeker ook niet naar prijzengeld te gaan. Het moet terugkomen naar de biker. Wat de bepijling betreft. In volle afdaling zie je die kalklijn niet altijd. Zeker niet als het pad ondertussen omgevormd is als een riviertje.
Ik vind dat je groot gelijk hebt ! Ze mogen eens wat meer aan de renners beginnen te geven. Er was nog niet eens een troffee wat je hebt als aan denken van je podium plek... Dat vind ik toch wel het minimum wat ze konden doen !
de skerpen
Mountainbiker

Post by de skerpen »

Heb mee goed geamuseerd op de 90 km . Ondanks een dip tussen km 50 en 60 .

M'n bijna versleten BP Xtrac sukkelde met grip op de toch modderige ondergrond. Desondanks slechts 3x ekfes moeten stappen. zal wss niet de enige geweest zijn . Totaal geen gedacht van m'n plaats in de kudde daar het na km 55 echt kalm was op het parcour van de 90 km .

Wellicht iets boven m'n kunnen gereden om aan te pikken bij anderen #-o . Vandaag op de uitslag mezelf zien staan op plaats 59 . Zeer content al is het voor anderen wellicht peanuts !

Stel me toch vragen bij de tijdsmeting want mijn broer reed de 60 km en startte om 8h45 . Hij is niet over de startmat gereden om te starten enkel om te finishen, toch blijkt hij op plaats 29 te staan ? In ieder geval allen tss 29 en 107 mogen zich zeker en plaats hoger toewijzen ! Meer kan ik ook niet doen :oops:

tot de volgende, hopelijk iets droger dan .
Zaskartje
Mountainbiker

Post by Zaskartje »

Heb voor de eerste keer de la chouffe marathon gereden en waarschijnlijk ook voor de laatste keer,vroeger altijd Gomzé gereden voor 15€ minder en betere bewegwijzering! 3 keer verkeerd gereden waarvan 1x mijn eigen schuld,andere 2 keer gewoon niks van bewegwijzering met gevolg 7km extra. Goei training voor de Trans-schwarzwald volgende week maar was ni de bedoeling. Om de 200 meter een bordje voor de parking was wel in orde,maar deze was wel gratis...
Oakley
Mountainbiker

Post by Oakley »

Wat een heerlijke tocht! Daar kon de modder en regen niets aan veranderen :P OK, een dag eerder zat er geen spatje modder op m'n fiets na route 3 van Houffalize (om de beekjes gefietst :lol: ). Na 90 km gisteren was er geen plek op m'n fiets die niet onder de modder was bedekt!
Een enkele keer een kalkstreep gemist, doordat de concentratie uitging naar het dalen over glibberige afdalingen die in modderstromen waren veranderd. Maar ik was niet de enige, in het laatste gedeelte zelfs samen met 5 of 6 man bij een veel te breed stuk van de Ourthe uitgekomen. En dat was na een goed steile afdaling, dus die kon 'fijn' terug omhoog worden genomen...
Na de lekkere pasta weer 3 uur in de auto terug naar Rotterdam. Dat was nog zwaarder dan ruim 6 uur in de modder op een mountainbike in de Ardennen...
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Claudia C. wrote:
berreman wrote:Raid des hautes fagnes is ook 25 euro. Chronorace met 5 controlepunten. Op deze organisatie is niets op aan te merken.

In chouffe lag er slechts 1 mat. ik veronderstel dat ze dan een minimum betalen aan chronorace. 3 euro voor ne lachouffe vond ik ook wel wat overdreven. 25 euro hoeft zeker ook niet naar prijzengeld te gaan. Het moet terugkomen naar de biker. Wat de bepijling betreft. In volle afdaling zie je die kalklijn niet altijd. Zeker niet als het pad ondertussen omgevormd is als een riviertje.
Ik vind dat je groot gelijk hebt ! Ze mogen eens wat meer aan de renners beginnen te geven. Er was nog niet eens een troffee wat je hebt als aan denken van je podium plek... Dat vind ik toch wel het minimum wat ze konden doen !
Dan was je maar beter met ons naar Gomzé gekomen en daar had je ook wel podium kunnen rijden en ze hadden een mooie glazen trofee ook en nog eens daarbij de eerste krreg een uitrusting van Vermarc van sponsor Karmeliet :drunk: :drunk:
Claudia C.
Mountainbiker

Post by Claudia C. »

Remmenlos wrote:
Claudia C. wrote:

Dan was je maar beter met ons naar Gomzé gekomen en daar had je ook wel podium kunnen rijden en ze hadden een mooie glazen trofee ook en nog eens daarbij de eerste krreg een uitrusting van Vermarc van sponsor Karmeliet :drunk: :drunk:
Ja echt waar ! Heb ondertussen al dikke spijt ... Maar volgend jaar vangen ze mij niet meer hoor ! [-X
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Zondag ook gereden in Achouffe. Traditioneel combineren wij deze rit met ons familieweekend en zo koos ik samen met 12 Choufkes voor de 45km, die ons 5 € kostte. Hiervoor kregen we 3 verzorgde bevoordingen , ( wat een verschil met vorig jaar ) .
Het werd een zware tocht in wisselende weersomstandigheden. Mijn ambitie was uitrijden en liefst zonder al teveel kleerscheuren, want t was op sommige plaatsen best gevaarlijk biken . Onderweg zagen we een bikester die zwaar gevallen was , hopelijks maakt ze het goed .
Net als vele bikers ook verkeerd gereden en t is zoals Murphy t wilt : altijd na een lange afdaling :evil: inderdaad een extra kalkpijl voor de bocht zou niet miskomen , een extra lintje of pijltje zou ook welkom zijn, zeker voor de gasten die gaan voor een klassement .
De laatste km waren nog heel zwaar en technisch, maar plooien deden we niet [-X .

Ik heb vollop genoten van het hele kermesse weekend daar in Achouffe, de ambiance op de optredens was super, de LaChouffe smaakte overheerlijk , het gezelschap van de chouffefamilie was onvergeetelijk, kortom tot volgend jaar daar in Achouffe, samen met een hele groep choufkes zullen wij dit evenement niet snel missen .

11 de chouffetocht vind plaats op zondag 24 oktober in Middelkerke !!!!!!!!!
Oakley
Mountainbiker

foto's??

Post by Oakley »

Onderweg heb ik geen fotograaf gezien, maar bij de finish liep wel iemand foto's te maken. Iemand een idee of deze nog ergens online zijn te vinden? Op de site van Team Windose staan alleen foto's van vorig jaar :(
Post Reply