Blankenbergse Strand- en Duinenrace 2010

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
Post Reply
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

RockShark wrote:Een ander vraagje: hoe lang is de langste afstand nu? Want op de site staat er 41 km, op chronorace waar je moet inschrijven staat er 53 km...
Goeie vraag, vandaag voor de eerste keer met enkele dapperen het parcours "bijna" volledig kunnen verkennen.
Ik durf nu te zeggen dat de afstand (ifv de lijn die je volgt naar Zeebrugge) +/- 47 km zal zijn.
Nu was het zachte zand aangevroren en kon je de dichtste route volgen naast de duinen. #-o
Het harde zand was nog nooit zo slecht. 1cm bevroren en daaronder een zuigende ondergrond. :evil:
Volgens de routes die je volgen kan dit tot 1.5km per RONDE verschillen. Dus 4 keer deze passage en ... 6km verschil. Vandaar ons probleem en jullie uitdaging! :bounce:
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

long fellow wrote:
blomsky wrote:Het zal wel aan mij liggen maar....

- Ik vind nergens WAAR (adres) ik naartoe moet de dag zelf om me in te schrijven.
- Hoeveel het kost de dag zelf.
- Hoelaat en waar de start is.

Kan iemand me deze info geven of eventueel de juiste site?

Bedankt!!!
Gewoon naar onze site gaan en dat kun je via Mountainbike.be of via alle sponsors en mailings, banner op hompage, advertentie in Nieuwsblad van vandaag en woensdag en Radio2 spots vanaf maandag de ganse week door.

Begrijp het eigenlijk niet. Gewoon hierboven staat reeds een banner die je direct naar alle informatie brengt.
Potverdorie!! Ik had niet naar het menu links boven gekeken. Ik dacht dat dat hetzelfde menu was als mountainbike.be...

Mijn excuses hiervoor. Net zoals ik zei, "Het zal wel aan mij liggen!".
Sorry.
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Tzal wel ni wreed up to date zijn die praktische info want blijkbaar kunt ge nadien live kijken naar het wk veldrijden :roll: man man man
en vanaf hoe laat kun je achter je nummer en chip? Zie ik ook nergens staan hoor ...
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

matthias d wrote:Tzal wel ni wreed up to date zijn die praktische info want blijkbaar kunt ge nadien live kijken naar het wk veldrijden :roll: man man man
en vanaf hoe laat kun je achter je nummer en chip? Zie ik ook nergens staan hoor ...
das normaal vanaf 8u dacht ik in de sportdoze in de groenstraat
http://sport.blankenberge.be/Sport/Nede ... .aspx/1372

maar er volgt per e mail nog een volledige nota qua praktische zaken en daar zal ook wel alles in vermeld staan.. [-o<
Scale
Kerstman

Post by Scale »

long fellow wrote:
RockShark wrote:Een ander vraagje: hoe lang is de langste afstand nu? Want op de site staat er 41 km, op chronorace waar je moet inschrijven staat er 53 km...
Goeie vraag, vandaag voor de eerste keer met enkele dapperen het parcours "bijna" volledig kunnen verkennen.
Ik durf nu te zeggen dat de afstand (ifv de lijn die je volgt naar Zeebrugge) +/- 47 km zal zijn.
Nu was het zachte zand aangevroren en kon je de dichtste route volgen naast de duinen. #-o
Het harde zand was nog nooit zo slecht. 1cm bevroren en daaronder een zuigende ondergrond. :evil:
Volgens de routes die je volgen kan dit tot 1.5km per RONDE verschillen. Dus 4 keer deze passage en ... 6km verschil. Vandaar ons probleem en jullie uitdaging! :bounce:
Ja man, ik was er bij.....Zal een gevaarlijke bedoeling worden denk ik. Waar we de vorige jaren aan de haven een rondje reden zijn ze nu aan het werken. Nu moet je ipv rond het huisje te draaien naar beneden rijden op de banqirai met 180 graden bocht tot net naast het water. 2 tot 3 keer van de fiets omdat er opstakels liggen en van die ijzer palen waar ze de boten aan vastleggen met diti dikke touwen. Voor mij een levensgevaarlijke situatie. Als dit maar goed gaat.
Een tip voor iedereen zondag. ROEP en verwittig wanneer je zo een opstakel nadert.....
Jakob
Mountainbiker

Post by Jakob »

zaskar72 wrote:
Jakob wrote:Grappige is dat ik nog geen vergunning heb, die zit er alleen deze week aan te komen... Dus ik dacht nu eens vanvoor te kunnen starten en niet altijd te moeten gaan inhalen van bij de start! Met alle respect, maar tegen dat je zo'n bende voorbij bent heb je al een cartouche verschoten om mee te gaan met de voorste gelederen en ik dacht het nu in blankenberge eens over een andere boeg te gooien. Mijn 34ste algemene plaats zal dus in rook opgaan alsk weeral zo ver mag gaan starten :(
vergunning of niet als je niet bent ingeschreven rond begin november 2009 start je zowiezo achteraan
Last edited by Jakob on Sat 30 Jan 2010 20:32, edited 1 time in total.
long fellow
Junior redactielid

BERICHT VAN DE ORGANISATIE

Post by long fellow »

Beste allen,

Daar ik mee heb gereden deze morgen met nog een aantal "gekken" voor een parcoursverkenning, lig ik nu horizontaal met snot langs alle kanten.
Liever nu dan volgende week, doch had wel andere dingen te doen.
Morgen maak ik de verschillende reeksen op en plaats deze in de startboxen.
Hopelijk zijn maandag de gekleurde polsbandjes (per starthok een ander kleur) binnen en starten we met het klaarmaken vd enveloppen.
Alle deelnemers mogen ook maandag of dinsdag een mail verwachten met massa's info.
Dinsdagavond sluiten we de voorinschrijvingen af, en kan het grote werk beginnen.

Toch al voor de nieuwsgierigen enkele info's:
Parcours zal normaal vrijdagavond in orde zijn om te verkennen.
Bij de mail zal een parkingticket kunnen uitgeprint worden die je achter de voorruit legt. Niet leggen = boete
Mobilhomes kunnen op de busparking voor de zaal staan.
De zaal gaat open om 8.00u.
Vanaf 9.00 zullen de Redbullgirls jullie wakker schudden met een blikje
Bij het afhalen van jullie pakket krijg je 3 zaken:
1. boekje Mountainbike Plus
2. Quolum antifriction
3. en ... een wintex brede hoofdband (ook waterdicht) voor onder helm of om te lopen. veel beter of een muts gezien uw " kruin" kan verluchten.
Natuurlijk met exclusief opschrift "Strandrace 2010 Blankenberge"

Er zijn 4 nieuwe zaken in het parcours:
1. Start is links vd Pier
2. Nieuwe duinenstrook vanaf Zeebrugge
3. vernieuwde strook aan de haven en hindernissenparcours
4. totaal ander finish

DE FINISH
De vernieuwde finish moet er voor zorgen dat er geen gedubbelden meer in de aankomstzone rijden en dat de ordehandhavers publiek kunnen weg houden.
DOCH er is een maar... eenmaal op de dijk ligt de uitslag reeds vast. Doe geen zottigheden meer in de laatste 150 meter.
We eindigen met een steile helling met direct daarachter een "S" bocht, gevolgd door de finish. Dit laatste is op de "autodroom" onder de Pïer.
Deze zone kan enkel door rijders en officials betreden worden. rem zeker op tijd, schuivers zullen er al eens voorvallen, doch zonder veel erg.
Na de Finish rij je door op het parcours naar de stand van Extran en dan kun je via een afzonderlijke trap terug de dijk op naar Mammie en Co.
We hebben deze ingreep gedaan in samenspraak met Politie en veiligheidsdiensten, doch... jij zit op de fiets en jij hebt de "rem" in handen---> gebruik hem.

Zo hopen we op een leuke maar vooral "veilige" editie 2010.

PS,
Ik kan vanaf heden niet meer beloven op alle mails in te gaan, noch deze rechtstreeks aan mij, noch deze via het Forum.
De weersverwachtingen op lang termijn zien er zeer goed uit en dat maakt al een deel van het succes. Duimen maar.

Tot zondag,
Geert, Jochen, Dirk, Kenneth
long fellow
Junior redactielid

Post by long fellow »

Jakob wrote:
zaskar72 wrote:
Jakob wrote:Grappige is dat ik nog geen vergunning heb, die zit er alleen deze week aan te komen... Dus ik dacht nu eens vanvoor te kunnen starten en niet altijd te moeten gaan inhalen van bij de start! Met alle respect, maar tegen dat je zo'n bende voorbij bent heb je al een cartouche verschoten om mee te gaan met de voorste gelederen en ik dacht het nu in blankenberge eens over een andere boeg te gooien. Mijn 34ste algemene plaats zal dus in rook opgaan alsk weeral zo ver mag gaan starten :(
vergunning of niet als je niet bent ingeschreven rond begin november 2009 start je zowiezo achteraan
Dan start ik niet, beschamende organisatie alsdet mij vraagt!
Ik train mij nie te pleuris om weer voor spek en eieren rond te rijden...
wie volgt?

Mijnheer Jacob,

Al eens de moeite gedaan om aan een official uw palmares voor te leggen?
We laten geen kandidaten TOP 50 achteraan starten, doch een beetje tact en respect doen soms wonderen.
Geert
Foxy
Mountainbiker

Re: BERICHT VAN DE ORGANISATIE

Post by Foxy »

long fellow wrote:Beste allen,

Daar ik mee heb gereden deze morgen met nog een aantal "gekken" voor een parcoursverkenning, lig ik nu horizontaal met snot langs alle kanten.
Liever nu dan volgende week, doch had wel andere dingen te doen.
Morgen maak ik de verschillende reeksen op en plaats deze in de startboxen.
Hopelijk zijn maandag de gekleurde polsbandjes (per starthok een ander kleur) binnen en starten we met het klaarmaken vd enveloppen.
Alle deelnemers mogen ook maandag of dinsdag een mail verwachten met massa's info.
Dinsdagavond sluiten we de voorinschrijvingen af, en kan het grote werk beginnen.

Toch al voor de nieuwsgierigen enkele info's:
Parcours zal normaal vrijdagavond in orde zijn om te verkennen.
Bij de mail zal een parkingticket kunnen uitgeprint worden die je achter de voorruit legt. Niet leggen = boete
Mobilhomes kunnen op de busparking voor de zaal staan.
De zaal gaat open om 8.00u.
Vanaf 9.00 zullen de Redbullgirls jullie wakker schudden met een blikje
Bij het afhalen van jullie pakket krijg je 3 zaken:
1. boekje Mountainbike Plus
2. Quolum antifriction
3. en ... een wintex brede hoofdband (ook waterdicht) voor onder helm of om te lopen. veel beter of een muts gezien uw " kruin" kan verluchten.
Natuurlijk met exclusief opschrift "Strandrace 2010 Blankenberge"

Er zijn 4 nieuwe zaken in het parcours:
1. Start is links vd Pier
2. Nieuwe duinenstrook vanaf Zeebrugge
3. vernieuwde strook aan de haven en hindernissenparcours
4. totaal ander finish

DE FINISH
De vernieuwde finish moet er voor zorgen dat er geen gedubbelden meer in de aankomstzone rijden en dat de ordehandhavers publiek kunnen weg houden.
DOCH er is een maar... eenmaal op de dijk ligt de uitslag reeds vast. Doe geen zottigheden meer in de laatste 150 meter.
We eindigen met een steile helling met direct daarachter een "S" bocht, gevolgd door de finish. Dit laatste is op de "autodroom" onder de Pïer.
Deze zone kan enkel door rijders en officials betreden worden. rem zeker op tijd, schuivers zullen er al eens voorvallen, doch zonder veel erg.
Na de Finish rij je door op het parcours naar de stand van Extran en dan kun je via een afzonderlijke trap terug de dijk op naar Mammie en Co.
We hebben deze ingreep gedaan in samenspraak met Politie en veiligheidsdiensten, doch... jij zit op de fiets en jij hebt de "rem" in handen---> gebruik hem.

Zo hopen we op een leuke maar vooral "veilige" editie 2010.

PS,
Ik kan vanaf heden niet meer beloven op alle mails in te gaan, noch deze rechtstreeks aan mij, noch deze via het Forum.
De weersverwachtingen op lang termijn zien er zeer goed uit en dat maakt al een deel van het succes. Duimen maar.

Tot zondag,
Geert, Jochen, Dirk, Kenneth
=D>
Bedankt voor de uitgebreide info en tot zondag!
Jakob
Mountainbiker

Post by Jakob »

long fellow wrote:
Jakob wrote:
zaskar72 wrote: vergunning of niet als je niet bent ingeschreven rond begin november 2009 start je zowiezo achteraan
Dan start ik niet, beschamende organisatie alsdet mij vraagt!
Ik train mij nie te pleuris om weer voor spek en eieren rond te rijden...
wie volgt?

Mijnheer Jacob,

Al eens de moeite gedaan om aan een official uw palmares voor te leggen?
We laten geen kandidaten TOP 50 achteraan starten, doch een beetje tact en respect doen soms wonderen.
Geert
Ah, nu zijn zijme der! De reactie van Zaskar deed wel iets anders vermoeden. Eenrichtingscommunicatie graag! Al dat forumgeleuter, ne mens weet al rap niet meer van welk hout pijlen gemaakt. Mijn zee-uitstapje moet wat opbrengen é jongens! Alé vooruit, dan leg ik zondag met graagte mijn palmares voor 8)
Post Reply