30/08/09 Bekkevoort

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Ik heb de 55 gedaan en daarmee toch weer een leuke voormiddag gehad.

Die Danone aan de aankomst was trouwens een fantastisch idee. Ik ben verzot op die dingen :D

Een leuk extraatje vond ik de bordjes die voor een klim stonden met wat extra info. Niet dat ze echt nuttig waren, maar het was amusant om eens wat te lezen te hebben :)
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

En ik ben dus niet tevreden over de marathon van op mijnen teller 85 km.

Om kort te zijn:

Aankomst en inschrijving OK, alsook bewaakte parking.
Parkoer natuurlijk in orde, kan bijna niet anders in zo een streek.
Pintje achteraf was prima.

Het is niet mijn gewoonte om iets af te breken

Maar !!!! bevoorrading trok op niks, toch niet voor een marathon van meer als 80 km.

Eerste bevoorrading op ongeveer 24 km met soort drank en cola maar niks eten.. wie heeft er nu cola nodig na 24 km.
Na 40 km tweede bevoorrading was beter met drank,suikerwafel,peperkoek, appelsien en groene stukskes banaan.
Pas op 70 km volgende bevoorrading met water en water.
Paar kilometer verder nog is een bevoorrading met ...water. Heb er zelfs alleen maar even gestopt en vertrokken.
Gelukkig heb ik altijd mijn eigen voorraad eten mee.

Kom ik volgende keer terug ? ik weet het nog niet.

Jaro.
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

jaro wrote:En ik ben dus niet tevreden over de marathon van op mijnen teller 85 km.

Om kort te zijn:

Aankomst en inschrijving OK, alsook bewaakte parking.
Parkoer natuurlijk in orde, kan bijna niet anders in zo een streek.
Pintje achteraf was prima.

Het is niet mijn gewoonte om iets af te breken

Maar !!!! bevoorrading trok op niks, toch niet voor een marathon van meer als 80 km.

Eerste bevoorrading op ongeveer 24 km met soort drank en cola maar niks eten.. wie heeft er nu cola nodig na 24 km.
Na 40 km tweede bevoorrading was beter met drank,suikerwafel,peperkoek, appelsien en groene stukskes banaan.
Pas op 70 km volgende bevoorrading met water en water.
Paar kilometer verder nog is een bevoorrading met ...water. Heb er zelfs alleen maar even gestopt en vertrokken.
Gelukkig heb ik altijd mijn eigen voorraad eten mee.

Jaro.
Dit kan de delegatie megabikers bevestigen alleen dat wij aan bv 3 toch wel eten en sportdrank hadden. ( doorkomst rond 13 u)
Voor de rest zijn we het allemaal eens dat het een mooi parcours was met een uitstekende bepijling.
Reaper
Mountainbiker

Post by Reaper »

Heb de 55 gedaan, was 58.78 en gem van 22.28. De eerste 16km een beetje zitten wachten op volk dat met ons mee was. Daarna zijn we met z'n drieën doorgereden aan een goed tempo. Bepijling TOP, bevoorrading was +/- en het mtb gehalte vond ik ook niet zo top. Het was een mooie rit, maar miste wat meer bos-werk. De stukjes die erin zaten konden me wel smaken. 1 opmerking heb ik voor volgende rijder in een DUVEL tenue, als ge wilt vlammen, leert dan vlammen zonder tegen anderen aan te rijden op een stuk van 3 meter breed [-X . Hij reed alsof em al 5 duvels binnen had. Man man man, heb hem nog een tijd laten gaan en ben er dan nog achter gesprongen. Had hem nog net aan het einde. Het is en blijft nog steeds een tt. Ik steek ook mensen voorbij en wordt voorbij gestoken, maar zoals den deze? BLIJF THUIS man, je bent een gevaar voor anderen. [-o< Bij deze is dit ook van mijne lever. Voor de rest wachten we nog enkel op de foto's. De mensen van de tent en fietstalling ook een dikke bravo. Hier kom ik nog terug.
Bulls Eye
Mountainbiker

Post by Bulls Eye »

Jaro, het klopt dat er op de marathon 4 bv waren. 2 daarvan waren volwaardige bv en 2 daarvan waren uitsluitend drank. De cola werd als extra aangeboden en betaalt door onze club! Uiteraard ben je niet verplicht om deze te nuttigen maar de meeste deelnemers hebben hier toch grettig gebruik van gemaakt. Op de grote bv aan de bouwhandel werd een stand van Aquarius verwacht maar deze zijn niet komen opdagen!!! Wat zeer vreemd is!! Op de 3de bv zou er, zoals nazgul schreef, wel sportdrank en koeken moet zijn geweest en niet alleen water.
Enfin het doet ons plezier dat bijna iedereen tevreden was en hopen jullie volgend jaar opnieuw te mogen ontvangen. De foto's zullen in de loop van de week op onze site staan.
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

Op die derde bevoorrading was toch niks aan te merken

die madam is zelfs nog iets langer gebleven om mij een paar stukken koek en een banaan in mijn pollen te duwen.

Wel totaal verkeerde bandenkeuze gezmaak. Die torro's zijn geen zak waard op mulle ondergrond
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

Vandaag de 65 gereden die er idd bij mij 67 waren en bij anderen 70.
Vond het een heel mooie marathon met technische klimmekes en afdalingen waar ik toch wel voor moest passen en te voet moest gaan.
De bevoorradingen vond ik in orde buiten dat de tweede er pas was bij 53 km en de 3de een aantal km's verder. (gelive deze meer te sprijden want waar aan het dood gaan tussen bevoorrading 1 en 2 )

verder was het een top organisatie en heb er van genoten van mijn eerste marathon, avs 16.6.

grtz devil
facebreaker
Mountainbiker

Post by facebreaker »

bij mij waren het er 74Km , gemeten vanaf weide waar auto geparkeerd stond tot de afspuitstand.
Niks dan lof , na een week in de ardennen gezeten te hebben , dacht k dat het hier wel vlot zou verlopen .

laatste bevoorrading gewoon voorbij gegaan met het oog op de teller 65Km,
heb ik me dit beklaagd achteraf.

toch nog een gem gehaald van 18.5
UltimaVez
Mountainbiker

Post by UltimaVez »

Aan de reacties te lezen ben ik niet de enige met 74 km op de teller ipv de voorgenomen 65 km? Ergens een splitsing vergeten? Bevoorading 2 stond op km 55 ook te laat met de derde er dan vlak op.

Laat dit dan ook het enige zijn, van die 74 km absoluut geen spijt, de benen zaten goed en er was voor deze streek een super parcours uitgestippeld, met bijna continue bergop en -af, bijna alle Hagelandse Heuvels wel gezien zeker ;-) Bevoorradingen zelf waren ook meer dan dik in orde! Kortom: super organisatie, beestig geamuseerd, tot de volgende!
jimmy1984
Mountainbiker

Bekkevoort VS Tielt Winge???

Post by jimmy1984 »

Goed... en ook niet goed....

Vertrokken voor de 65 km.Zeer mooitreek, geweldige klimmen en afdalingen. Bevoorrading 1 was bij ons dik in orde.
Water,Sportdrink,Wafels,Peperkoen Bananen, Appelsienen...Deze was gelegen rond een 25 km zoals normaal.
Maar... hop wij trug weg en naar de 2de bevoorrading op zoek...
Deze lag bij ons op een 58 km....Ikke dorts na 33 km met 1 drinkbus.
Ok deze bevoorrading was ook in orde, gelukkig, zag scheel van den honger :-) . 2de bevoorrading was gelegen boven aan een klim met in begin trappen...???Of was deze van Tielt Winge?
Wij trug vertrokken voor de overige 7 km? neeh :-)
Plots na 7km terug een bevoorrading...Water en roos sportdrank deze keer...Dus dan hadden we 65 km in de benen... Dus het klopt ergens niet.
Volgens mij is de tocht van Bekkevoort en Tieltwinge door elkaar gelopen...
Wij hadden in totaal 73 km ipv 65 km. Velen hadden het zelfde voor zoals wij.
Mss een gouden tip voor de volgende keer....
Organiseer Bekkevoort en Tielt Winge nooit meer op de zelfde dag !!! :)

Maar we hebbn van deze dag genoten en komen volgend jaar terug.
Post Reply