29/03/2009 Overijse
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
muggenberg
- Mountainbiker
Amaai mijne frak! Door het uurverandering
was het al moeilijk + gisteren is goed gaan eten en drinken. Moos, moos en nog is moos
. Voor mijn part iets te veel kaseien ook. Ben in het verleden daardoor al is goed tegen de grond gegaan en heb er nu nog ni veel vertrouwen op
. Het weer was schitterend en organisatie ook. En ni te vergeten " de momenten dat de zon erdoor kwam, was mn explosiviteit ni ver te zoeken " 
was het al moeilijk + gisteren is goed gaan eten en drinken. Moos, moos en nog is moos
- fasteddy
- Mountainbiker
Net terug van Overijse.Zijn met een paar colega's van het werk gaan biken .Omdat we elkaars fiets ervaringen niet kenden hebben we voor de 26km geopteerd.Pittig en door het vele baggerwerk toch nog een zware TT geworden.Zaten enkele kuitenbijters in maar dat is nu net mijn ding.Rit was buiten de modderstroken perfect ,goede bepijling en bevoorading.Afspuitstanden ook dik in orde.Pluim voor organisatie.Tot volgend jaar op een hopelijk drogere trip.Het D'IETEREN TEAM.
- VanBiLL.com
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Flash Himod 2 race-rig + Red BuLL Xeon HT XTR mudbike
Post by VanBiLL.com »
Vandaag met twee man uit Nederland wezen biken voor 46km. Eerste 10km wel wat korte taaie klimmetjes (ik had ook verkeerde banden gekozen - Conti RaceKings, geen grip op de natte klei
). Toch alle klimmetjes kunnen halen zonder afstappen (er werd wel veel gelopen viel me op) en in het Zoniënwoud lekker door trappen. Bevoorrading was prima, met voor elk wat wils en eveneens de bepijling was meer dan prima. Laatste stukje was stiekem toch nog erg verneinig! We kwamen op 43km uit met 620hm tegen 20.8km/h gemiddeld (
dat had iets harder gemogen, voortaan iets geschiktere banden kiezen)
Kortom, weer een prachtige tocht en een meer dan prima organisatie.
Hier nog een GPS track (met mobile tel opgenomen dus niet helemaal lekker nauwkeurig)
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vfcsntyudqskluhq
Organisatie, thanks voor de mooie tocht!
Kortom, weer een prachtige tocht en een meer dan prima organisatie.
Hier nog een GPS track (met mobile tel opgenomen dus niet helemaal lekker nauwkeurig)
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vfcsntyudqskluhq
Organisatie, thanks voor de mooie tocht!
- Trekkie 800
- Mountainbiker
- Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9
Post by Trekkie 800 »
Mijn eigen weer goed geamuseerd. We (sportyboy en ik) keken er wel een beetje tegen op want tis pas gestopt met regenen net toen we de inschrijvingen buiten kwamen. Perfecte timing dus. Eest wat baggeren door de te verwachtte modder en dan lekker biken in 't Zoniënwoud en nadien weer een beetje baggeren. En @ LukyIron, ik was aangenaam verrast over het parcours. Inderdaad maar (ik denk) 2 stukjes bloso van Overijse. Als ik er eens kom (ben van de kempen) is het bloso gehalte enorm hoog. Voortaan dus uw organisatie kiezen. Ben wel gevaarlijk beginnen te schuiven op dat padje tussen de twee prikkel/schrikkeldraden. Kwam maar net goe. Maar 1 minpuntje, sommige moeten toch eens bedenken dat de afspuitstand bedoelt is voor het grootste vuil van uwe Mtb af te spuiten en niet voor spic en span proper. Er zijn nog vele wachtenden achter julie !!!
Al bij al een toffe tocht.
Al bij al een toffe tocht.
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Papegaai sliert lustig rond over vettige klei in Overijse!
Post by StrammerMax »
Ben de 46 km komen rijden en ik heb hier en daar toch wel mijne pere gezien hoor! In Antwerpen was 't mooi weer en hoe dichter ik Brussel naderde, hoe meer het regende! Om 9.15 u vertrokken. Na 1 km zat iedereen al onder de modder. Even later scheen de zon en kleurde de hemel blauw. Eerst twee afdalingen over kasseien en dan volgde die afdaling op die singletrack/holle weg doorheen een modderbad. Eerst even gestopt als in een voorstuk van "doet ie het of doet ie het niet"! Maar ik had geen alternatief! Want ik zou achterkomers gehinderd hebben, er was geen plek om uit te wijken! 't Zal een zicht geweest zijn zoals in een slapstick, maar ik ben beneden geraakt zonder m'n nek te breken! Ook elders slierde ik van links naar rechts over die vettige klei! Aan de splitsing toch even getwijfeld, maar voor de 26 km zou ik er nog maar tien te doen hebben, dat vond ik wat weinig om er een uur auto voor gereden te hebben. Al een geluk voor mij dat het een heel stuk door het Zoniënwoud was met brede paden, alhoewel er toch heel wat lange langzaam stijgende stukken in kwamen, dus 't was zeker geen makkie. Ik had ook wat last met m'n ketting die altijd geklemd raakte aan de voorderailleur. Echt vervelend als je net je ritme gevonden had in een klimmetje. Op een bepaald ogenblik moesten we over een pad door de weiden en dan naar links. Even verder ben ik dan toch weggeschoven in de smurrie en met heel mijn hebben en houden in de prikkeldraad beland! Het Duvelsgat was er voor mij te veel aan! Toen was m'n pijp al uit! En even verder volgde nog een klim over een vettige singletrack, maar ik was niet de enige die daar even te voet verder ging. Dan naar rechts om weer geconfronteerd te worden met een helling! Daar kwamen er nog toe die bijna op hun bike aan het sterven waren! Ik was blij dat ik het voetbalveld weer zag! Ik heb onderweg eens gedacht: ik was beter in m'n nest blijven liggen! Maar achteraf was ik toch content dat ik gekomen ben. Als sommigen hiervoor verlegen zijn over hun gemiddelde snelheid moet ik wel helemaal in de grond kruipen! Alhoewel jongere gasten dan toch weer niet zo veel meer hadden, hoorde ik aan de afspuit, toen iemand z'n gemiddelde aan z'n maat meedeelde. En in de douches een babbel gedaan met twee jonge gasten die de 26 km gedaan hadden, terwijl ik trots kon uitpakken met de grote afstand! Tot één van die kerels vroeg hoe laat ik vertrokken was! Dat had je nu niet mogen vragen, heb ik hem gezegd!
Je merkt trouwens dat het gros van de bikers die hier naartoe komen toch jonger is dan bij ons. Samengevat: mooie toer, mooi en afwisselend landschap met die grote huizen tegen die hellingen en de passage van het Zoniënwoud, goed georganiseerd, goed afgepijld, prima bevoorrading, prima afspuitstand op twee plaatsen en met veel slangen, geen hogedruk, wel een koude douche (voor warm water had ik sneller moeten biken), vriendelijke mensen in de cafetaria. Een leuke zondag beleefd! Dank u, Overijse (*)!
(*) Komt van "Over de Ijse", het riviertje aan de watermolen waar ik geparkeerd stond! Weer wat bijgeleerd!
(*) Komt van "Over de Ijse", het riviertje aan de watermolen waar ik geparkeerd stond! Weer wat bijgeleerd!
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Papegaai wordt Perroquet!
Post by StrammerMax »
Ben gefotografeerd aan het einde van de beklimming van de Koningsberg. Schoon foto van een hijgende en reutelende StrammerMax! Heb bij het oversteken van de Terhulpsesteenweg netjes in het midden gereden tussen Vlaams Brabant en Le Brabant Wallon! Alsof de taalgrens een singletrack is! Toch een raar land waar je luttele kilometers verder in het Frans wordt aangesproken terwijl je aan je ketting prutst!
- VanBiLL.com
- Mountainbiker
Post by VanBiLL.com »
Hee Max, ook in Overijse geweest. 'K had eigenlijk naar het Müllertal (Luxemburg) willen gaan maar tsja dat weer hé. Helemaal geen spijt van gehad. 9:15 gestart, dan hebben we elkaar op 20 min gemist. Ik had weer eens last van mijn typische ochtend ritueel. 'K was bij de start zo verstrooid waarom ik mijn HR niet aan de praat kreeg, had ik heel dien band in de auto laten liggen
Maar goed, waarschijnlijk hebben elkaar onderweg nog tegengekomen maar ik was weer heerlijk verstrooid dus heb dat weer eens niet in de gaten gehad...(waarschijnlijk Jetlag door de zomertijd...
)
Anyhow, 't was zo nu en dan een taaie rakker, deze TT!
Anyhow, 't was zo nu en dan een taaie rakker, deze TT!
Ben blij dat ik gekomen ben, was vanmorgen aan het twijfelen (de formule1 net begonnen) met dat weer. Niks aan te merken voor mij, een goede organisatie mannen. Proficiat!!! Aan het weer kunnen jullie niks doen en het was vettig ja, maar voor mij niet te. Ik heb al erger gereden denk ik. Ik kom zeker nog terug en met meer volk, ik was vandaag alleen. Ik zou eens willen vragen of jullie geen bestandje hebben van de route (46km) voor google earth. Ik zou eens willen zien op welke mooie plekjes we gereden heben.
Groetjes en bedankt.
Groetjes en bedankt.
- VanBiLL.com
- Mountainbiker
Post by VanBiLL.com »
Ik had 'm vanmiddag al gepost maar hier dus...(save as google KML)VanBiLL.com wrote:http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vfcsntyudqskluhq