08/03/2009 Wemmel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Begrijp niet goed waarom men op zo'n tt kan vitten, ok er zaten wat asfaltverbindingsstukken in, met dit weer waren dat nu eens welkome recupstukjes.
Alle pijltjes hingen op de juiste plaats, nergens een kans om fout te rijden =D>
De avond tevoren wijselijk een 20 tands wieltje achteraan op de singlespeed gezet en met die 36/20 toch overal op en door geraakt...twas hier en daar wel harken geblazen.
Remblokjes waren zo goed als weg en mijn nieuwe KMC rustbuster ketting blijkt ook niet veel waard te zijn, tijdens de laatste kms viel die er gewoon af met zeker 2 cm rek #-o , goedkoop-duurkoop zeker :wink: .

De trend van een 2de bevoorrading op de 56km die de laatste jaren opgang maakt vind ik overbodig, chapeau dat de mtb-clubs dit erbij pakken, maar imo enkel op langere afstanden nuttig.
Er was voldoende sportdrank, cake en fruit (dat zal aan ons vroege vertrekuur gelegen hebben : 8.30u).

Omdat de fietsjes echt smerig waren hebben Bulls-Eye en ik de lange wachtrij getrotseerd aan de afspuitstand #-o .
Das ook de laatste keer geweest, onderkoeld de douches ingedoken...

Op de aprés nog een hotdog naar binnen gewerkt.
Weer goed kunnen afzien en dus geamuseerd :wink: .
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Zwaar teleurgesteld, geen bospoeper gezien :)

Tot volgend jaar.
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

VaMalder wrote:Zwaar teleurgesteld, geen bospoeper gezien :)

Tot volgend jaar.
Ik was eigenlijk wel content, heb gedurende die passage mij niet durven verheffen van mijn zadel. You never know.... :-) :-)
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Met miezer rond 8u15 vertrokken en werden direkt op nieuwe stukken gestuurd die er heel goed berijdbaar bij lagen. tot aan de eerste bevoorrading alles dik ok,ook de bevoorrading
Maar effe daarna gingen de hemelsluizen pas echt open....Doornat, wat zeg ik zeiknat nog verder gebold en dan kreeg ik 't kou en heb dan maar in de omgeving van Ossel via de baan binnen te rijden (en ik was ni de enige) en dat mij ni beklaagd. Afpijling was ook dik ok

tot de volgende
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

Ik begrijp ook niet goed de negatieve commentaar, daar zal de regen een stuk voor tussen zitten zeker?

Bon, nu dus het goede, parcour 56km. vond ik in orde net als de afpijling en de bevoorrading(2*) dus meer dan genoeg, 1* ne schuiver gemaakt op een plat stuk gras, banden zijn wat kaal dus geen grip, en ook eens voet aan de grond omdat een voorganger wat bleef steken in een greppel.
Verder ondanks de regen ons toch goed geamuseerd, enkel de afspuitstand, maar dat is onder tussen al duidelijk gezegt, kon beter douches in orde en nadien nog een hot-dog en ne Grimbergen.
Dus de eerste TT met terug wat hm. zodat we moe maar voldaan huiswaarts konden keren.
SCHOVIE
Mountainbiker

Post by SCHOVIE »

Hello beste bikers,

Vooreerst bedankt aan iedereen die, ondanks het slechte weer, toch de moed gehad hebben om ons parcours te berijden.

Als organisatie hebben wij er alles aan gedaan om te proberen iedereen gelukkig te maken maar om iedereen optimaal aan zijn trekken te laten komen, is een utopie.
We kunnen er naar streven om de kans tot misnoegden zo klein mogelijk te houden en dat hebben we dan ook geprobeerd. Of we daar in geslaagd zijn, laat ik in het midden.

Voor de ene zijn de bananen te groen, voor de andere te rijp, voor de ene is er nooit genoeg modder, voor de andere is er niet genoeg" on road of macadam", voor de ene is altijd "hetzelfde parcours" de max, voor de andere is een kennismaking met andere regionen en tracks super.

We probeerden een gulden middenweg en aangezien we wisten dat het weder niet al te best ( zeg maar slecht ) ging zijn, kozen we in laatste instantie om naast de vettige, maar meestal toch bereidbare stroken meer "gewone" wegen in te lassen. Om eentonigheid te doorbreken hadden we ons parcours vernieuwd, maar volgende maal grijpen we, wie weet, terug naar het oude.

We slaan wel een "mea culpa" voor de " te lage druk" op de afspuitstand en een gebrek aan bevoorrading voor de 'laten" aan de 2de post.
Dit probleem zal volgende maal zeker worden verholpen.

We noteerden in ieder geval uw kritische nota's en zullen er zeker rekening mee houden.
We hopen daarom ook IEDEREEN volgende maal in oktober 2009 terug te zien.

Sportieve groeten.
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

nogmaals goe gedaan ,de Joepie ook niet gezien in den bos .

AAN ALLE BIKERS

vergeet vooral niet dat een TT in de eerste plaats georganiseerd word ten behoeve van de bikers zelf , zo is er tenminste iets te doen waar je kan gaan rijden , als het dan hier of daar eens iets minder is .... ,
ten slotte voor die schamele bijdrage .

Alvorens met modder te gooien moet je zelf maar eens iets organiseren ,
aan deze prijzen zal je vlug merken dat je er niet rijk van zult worden.

Anderzijds zijn er "grote" organisaties die veel prijziger zijn ts de 20 en de 50 euro , zoals bv ronde van vlaanderen en houffamarathon enz...
waar je terecht veel kritiek mag spuien als daar iets niet in orde is , als je dan vergelijkt wat je bij een gewone toertocht krijgt ,

Schovie , als je voor de volgende TT onze spuitinstalatie wil gebruiken ,laat maar iets weten.

sportieve groeten
lukke
Mountainbiker

Post by lukke »

weldman wrote:, je moet het maar durven eens iets anders uitstippelen .
Hmm zo erg origineel was dit ook niet.
Maar mij hoor je niet klagen hoor, want het is bijna een nachtmerrie om zo'n weer te hebben op uw toertocht.
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Ik weet niet of het aan mij ligt of niet maar nu gaan beginnen vergelijken met den Houffamarathon of andere organisaties vind ik er ver over.

De prijs die jullie vragen voor jullie organisatie is de prijs die overal wordt gevraagd. Ok duur is dat niet maar je moet dit wel x52 doen. Dus goedkoop kan je mtb'en op jaarbasis zeker niet noemen. Maar ja daar kiezen we zelf voor.
De TT in oktober was schitterend vergeleken bij deze, als dat niet meer mag gezegd worden! Ok het weer sloeg enorm tegen en dat was zeer spijtig voor de organisatie maar je kan niet alles op het weer steken hé. Iets organiseren is idd tijdrovend en zeker niet simpel en het is ook altijd voor dezelfde maar als je ziet wat den Daan ieder jaar presteert op de tochten in Mazenzele en Wieze, noem er de Lebbeekse fietshappening ook maar bij dan kan ik niet zeggen dat het hier perfect was.

Kritiek moet opbouwend werken, leer hier uit!
SCHOVIE
Mountainbiker

Post by SCHOVIE »

Beste TimDC,

De vergelijking met andere organisaties komt niet van ons maar van een deelnemer aan onze tocht.

Zoals ik al zei houden we zeker rekening met opbouwende kritiek. Daar wordt men alleen maar sterker van.

Maar toch zit ik nog met de volgende bemerking.

Onze "aankoop - verantwoordelijke" vertelde mij dat er voor 800 man en
vrouw drank en voedsel werd aangekocht.
We hadden 650 OFFICIEL ingeschrevenen. Toch was er na enige tijd op de 2de bevoorrading een tekort.

Er is maar 1 conclusie die hier kan worden getrokken.
ER WORDT VERSCHRIKKELIJK VEEL ZWARTGEREDEN.

En de brave, eerlijke biker die zoals het hoort zijn inschrijving betaalt is hier de dupe van.
Maar ja, zo zit onze maatschappij nu eenmaal in mekaar.

Volgende maal zullen we hier zeker op toezien.

Nogmaals sportieve groeten
Post Reply