Specialized

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Euhm, budget en afmontage misschien? :roll:

Ik kan de exacte afmontages en de prijzen verder niet, maar voor een toerrijder is een Float 100 RL waarschijnlijk beter geschikt dan een F 100X wegens toch wat comfortabeler...
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Epic FSR Marathon SL : M4 manipulated alloy frame, fully butted and manipulated with OREDT, sealed cartridge bearings, disc mounts, and replaceable derailleur hanger, the ultimate long distance weapon. Patented FSR suspension technology optimised for patented Specialized Brain Shock manufactured by Fox Racing Shox, air spring, rebound adjust, 90mm. More precise suspencion performance with, with threshold ( sensitivity ) adjust Fox Float F100X inertia valve fork, no need to think any more about lock out, just concentrate on your riding. Ultimate stopping power precision with Magura Martha SL hydraulic disc, lighter carbon levers. Lighter, strongher wheel set featuring Mavic XC 717 rims with welded seams, and DT Swiss Super Comp butted black spokes. Medically proven BG saddle with micro-fibre cover and titanium rails.

Epic FSR Pro : same fork but with Avid SD-5R V-brake, Shimano XT integrated brake shift levers.

Epic FSR Comp : as Marathon but with Fox F100RL fork with lock-out

Toch schoon he zo'n stukske proza #-o

Bron : Specialized Smart Products 2005

groeten,
Casper :lol:
Brainjumper
Mountainbiker

Post by Brainjumper »

Yep, ze kunnen dichten zonder hun gat op te lichten; maar 't is niet altijd aan te raden tijdens het biken zulle !
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ik ben net terug v/d fietsenmaker waar ik mn fiets ga kopen (hoogstwaarschijnlijk!) en enige verwarring is ontstaan: de "marathon '05" stond op de fietsbeurs en staat op de Specialized-website tentoon met Shimano schijfremmen en Shimano achterderailleur. In de dealercatalogus en de folder 'Smart Products 2005' staat er dat ie geleverd wordt met Magura schijfremmen, S-RAM achterderailleur en dito shifters. Iemand opheldering?
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

Ik heb die marathon 05 bij sportivo zien staan vorige week,prachtige bike hoor!
Guest

Post by Guest »

ATEGEV wrote:Ik ben net terug v/d fietsenmaker waar ik mn fiets ga kopen (hoogstwaarschijnlijk!) en enige verwarring is ontstaan: de "marathon '05" stond op de fietsbeurs en staat op de Specialized-website tentoon met Shimano schijfremmen en Shimano achterderailleur. In de dealercatalogus en de folder 'Smart Products 2005' staat er dat ie geleverd wordt met Magura schijfremmen, S-RAM achterderailleur en dito shifters. Iemand opheldering?
Zie andere topic ter zake :wink:
Zou het misschien kunnen dat ze bij specialized het wachten ook beu zijn? : :D
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Marathon 05 heeft Magura Martha schijfremmen. In Nederland zo zien staan bij LBS.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

@tbfkai: Hoe bedoel je (x2)

De fietsenmaker (die hem op de dealer-beurs zeer zeker had zien staan met de Shimano config) heeft vandaag naar Specialized verdeler gebeld en blijkt dat die in de handel komt met de Magura/S-RAM config.
Ik vind da wel onduidelijke promotie van Specialized :evil: . Nog zo iet: Ik ging vandaag om de Pro-versie te bestellen; De prijs (2960) lijkt enorm gunstig en op de website staat ie nog met schijfremmen, maar plots zie ik in de dealer-cataloog dat hij met simplele V-brakes komt. Dus komt daar nu weer nog een kost van 300 € bij voor de schijfremmen en de XT-dual shifters min de stukken die erop zaten.
Dave the madman
Mountainbiker

Post by Dave the madman »

Ikzelf heb pas van vorige week een Epic gekocht. heb wel onderdelen van mijn oude bike overgezet (had daar pas nieuwe XT-groep op gekocht). Ik weet zelf niet of het een marathon of comp is. In ieder geval: zwart frame met witte letters. Cantilever remmen en FoxFork 100 RL. Heb er nu 1 koersje (bedrijvenkoers op GP Roel paulissen) en 1 teortocht mee gereden en ben er enorm tevreden van!! Stijf in de beklimmingen en soepel en vlot bestuurbaar in afdalingen.
het harde werk in de ardennen moet mijn bikeje nog krijgen, maar zie er al positief naar uit.

Zoals eerder al gezegd: ga gewoon na welke afmontage je wilt. De frames zijn toch allemaal hetzelfde, op de kleur na en de voorziening van wel of geen cantilever-pads.
Guest

Post by Guest »

ATEGEV wrote:@tbfkai: Hoe bedoel je (x2)
Leveringsproblemen bij Shimano.
ps ik zou blij zijn met de omschakeling naar X.O en Magura marta.
Post Reply