bevroren vingers

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Ik draag gewoon m'n zomerhandschoenen over m'n lichte pro handschoenen (met lange vingers) , zelfs bij -7 is dit haalbaar voor mij.

Ik zit wel met een raar fenomeen namelijk zodra kouder dan -2 bevriezen mijn vingers onmiddelijk , dan even doorbijten en na een half uur tot driekwartier rijden ontdooien ze terug volledig en heb ik er voor de rest van de rit geen last meer van. [-o<
vince 78
Mountainbiker

Post by vince 78 »

iemand ervaring met die WARMER GRABBERS??

Hoe gebruik je die,met zomer of winterhandschoene,;komt dit heel warm...
Dimi...
Mountainbiker

Post by Dimi... »

Gewoon ski-wanten waarvan je wijsvinger en je duim apart zitten zodat je nog makkelijk kan schakelen.
Vroeger ook altijd koud gehad met "gewone" winter handschoenen zoals van BBB of Bio Racer met al dan niet extra handschoenen onder.
Vorige winter voor het eerst gebruikt en nooit geen problemen gehad ook niet in toertochten bij -8 zoals Kemmel vorig jaar.
susuki
Mountainbiker

Post by susuki »

t'zal wel beteren in de zomer mannen
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

stef78 wrote:als ge koude vingers hebt -ge gaat lachen- u warmer kleden op u bovenlichaam.

ik sta alle dagen buiten, en we vriezen nooit uit, plus ik kan het me ni permiteren om volledige handschoenen te dragen (vingers blijven vrij) en ni gauw koude vingers. voor alle duidelijkheid :ik ben postbode (tegenwoordig op brommers, kou verzekerd dus).

u vingers moeten harden. int begin veel scheurende kloven maar eens erdoor (bloeien) krijgen die ni gauw kou meer. ik doe dunnen handschoentjes aan (zonder vingertoppen dus) en daarboven gewoon een wolle handschoen, ook zonder toppen. en das perfect te doen, -6 vandeweek en ni echt kou gehad. gewoon : blijven bewegen. maar ni te lang iets koud vasthouden, want dan blijven ze plakken :D maar beste truc is gewoon u bovenlichaam dik aankleden, in lagen. hoe meer dunne lagen hoe beter. heb da es gezien op discovery channel en das echt waar, u lichaam reageert op de koude door bloed uit de ledematen naar de (levensbelangrijke) organen te trekken met alle gevolgen van dien.

zeker zorgen dat u handschoenen nooit spannen, das de allerbeste tip die ik kan geven (twee paar kan leiden tot knellen, daarom zeker de bovenste heel ruime nemen) , en ook ni te warm, eens ze zweten gaat ge zeker kou krijgen, is trouwens zo ook bij voeten, bij voeten kan ik zeggen : nylonkous (korte type, wij willen niet helemaal travestietoer op gaan) en daarboven een dunnen kous en dan gewone kousen erover, u voeten krijgen kou door zweten. zolang ge ni onderkoeld zijt , zweet ge.

vaak is het zo dat als u vingers afkoelen en ge krijgt ze terug warm (op u dijen kloppen, erin blazen, wrijven, ...) ze niet meer rap terug kou krijgen. dus soms : doorbijten.

voila mijn tips. zou zeggen : hou ze warm en tot de volgende :)
allemmal goed en wel maar als je zoals ik lijdt aan het Fenomeen_van_Raynaud dan werkt niks. onder de +15° moet ik handschoenen met vingers gebruiken, onder de 0° draag ik Sealskins MTB handschoenen + zijden onderhandschoenen en dan nog zij ik soms de helft van de rit met verkleumde vingers. en ja ik kleed mij warm aan op mijn bovenlichaam etc ...

zelfde probleem met voeten, sealskins sokken, gaerne winterbotten en neopreen overshoenen net genoeg om ...

afin ik heb een slecht korte termijn geheugen en ik vergeet telkens hoe ik heb afgezien van de kou op de vorige rit :-D

Image
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

Dimi... wrote:Gewoon ski-wanten waarvan je wijsvinger en je duim apart zitten zodat je nog makkelijk kan schakelen.
Vroeger ook altijd koud gehad met "gewone" winter handschoenen zoals van BBB of Bio Racer met al dan niet extra handschoenen onder.
Vorige winter voor het eerst gebruikt en nooit geen problemen gehad ook niet in toertochten bij -8 zoals Kemmel vorig jaar.
+1

Onlangs ook de ski-wanten van mijn zus gebruikt en niet echt koud gehad. Na 2.5 uur kreeg ik wel wat koud door het zweet dat afkoelde maar het was allesins stukken beter dan mijn gewone fiets-handschoenen! :wink:
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

die handschoenen van decathlon van 19.90 (denk ik) waterdicht ,winddicht zéér tevreden van
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

zefii wrote:die handschoenen van decathlon van 19.90 (denk ik) waterdicht ,winddicht zéér tevreden van
dito, zijn zeer goede handschoenen!
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Putkop wrote:
zefii wrote:die handschoenen van decathlon van 19.90 (denk ik) waterdicht ,winddicht zéér tevreden van
dito, zijn zeer goede handschoenen!
ik heb die ook, maar ik gebruik die enkel bij positieve temperaturen en niet bij regenweer, als het echt koud is en te veel regent dan zijn de sealskinz Technical Mountain Bike Glovede enige die een beetje helpen. ze zien er dik uit, maar het valt goed mee, ik heb toch geen problemen bij het schakelen en remmen, alternatief is trouwens bevroren vingers en dat schakelt ook niet echt vlotjes

Image
Last edited by Wowtre on Sat 30 Jan 2010 20:39, edited 1 time in total.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Wowtre wrote: als het echt koud is en te veel regent dan zijn de sealskinz Technical Mountain Bike Glovede enige die een beetje helpen. ze zien er dik uit, maar het valt goed mee, ik heb toch geen problemen bij het schakelen en remmen, alternatief is trouwens bevroren vingers en dat schakelt ook niet echt vlotjes

Image[/url]
Yep ik gebruik die ook, kosten iets, maar zijn dik in orde.
Post Reply