11/01/09 Zeebrugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Omdat Zeebrugge én zelfs de streek errond, voor mij onontgonnen mountainbikegebied was, liet ik Kemmel voor wat het was. De kemmel loopt niet weg hé. Ik heb het me zeker niet beklaagd. Verre van zelfs.
De organisatie was tip top. Niets werd aan het toeval overgelaten. Er waren volgens mij zelfs iets teveel seingevers. Aan verkeerslichten, hebben de verkeerslichten altijd voorrang. Dus mijn inziens waren seingevers daar niet nodig. Toch chapeau voor die mannen die daar urenlang in de koude hebben gestaan. Ze zullen kouder gehad hebben dan ons. De bepijling was OK maar hier en daar kon misschien eentje meer gehangen hebben ('t is ook nooit goed hé l :roll: ) Tip, misschien kan het topje van de pijl in een ander kleurtje, zo vallen ze nog beter op.
De tocht zelf vond ik goed, maar ook niet meer dan dat. Daarvoor werd er ons teveel road onder de wielen geschoven. Zeker in het gedeelte voor de 1e bevoorrading met soms ellenlange verbindingsstukken. De offroad zelf was er natuurlijk om duimen en vingers van af te likken.

De eerste bevoorrading was wat vroegjes (na 15 km). Het was uiteraard een ideale locatie maar honger had ik nog niet (wie wel trouwens). Van die gelegenheid heb ik enkel gebruik gemaakt om de ijscola in de drinkbus om te ruilen voor een fanta. De tweede bevoorrading was letterlijk in de middle of nowhere. Prachtig !

Ik had precies 50 km op de teller. Heb ik een stuk gemist ????

Mits de safari's voor nog wat meer offroad kunnen zorgen, (hier en daar een weidedoorsteek ?) dan kan deze organisatie zeker een topper worden op de kalender.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Disc, proficiat met je prachtige foto's. De foto met de kerktoren op de achtergrond kan je opsturen naar mountainbike.be. Misschien wordt het de foto van de maand.
disc
Mountainbiker

Post by disc »

elros wrote:
SafariChris wrote:
disc wrote:Ik sluit mij volledig aan bij alle voorgaande opmerkingen en kan maar één ding zeggen: =D> =D> =D>

432 deelnemers is veel te weinig voor zo'n organisatie. Heeft iedereen schrik van een beetje vrieskou?

Zelf een verslagje gemaakt en een aantal foto's genomen van onderweg zie www.svzomergem.be
Zeer mooie foto's!
Ja... zeker weten... zeker de natuurfoto's zijn prachtig! Het brengt goeie herinneringen naar boven!! En inderdaad... denk dat er vele waren die niet uitgezet hebben door het ijsweer.
Bedankt voor de commentaar. Ik had er nog meer maar in plaats van massaal foto's te dumpen op het internet maak ik liever een selectie.
disc
Mountainbiker

Post by disc »

Fritsie wrote:Disc, proficiat met je prachtige foto's. De foto met de kerktoren op de achtergrond kan je opsturen naar mountainbike.be. Misschien wordt het de foto van de maand.
Ik heb uw raad opgevolgd.
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

Yo @ all,

Gisteren zijn wij ook afgezakt met drie man :oops: (de jongedame uit onze groep moest blokken... #-o en de rest was bang van de kou... :roll:) naar Zeebrugge...
maar tijdens de rit nog kwamen nog twee bikers ons groepje vervoegen :-D

Awel...
=D> =D> =D> @ de organisatie & alle medewerkers =D> =D> =D>

Wij hebben genoten van de 52km rit van 't begin tot het einde.

Mooi stukske strand :bounce: , zonder wind op kop #-o zoals in de Haan en een mooie duinenstrook.

De andere off-road stukken waren ook allemaal plezant en vlot berijdbaar, THX @ Jackske FROST [-o< , had het hier nat gelegen... amaaaaaiiii....... dat ging hier nogal wat levens gekost :wink: hebben dat ritje...

En toen sloeg het wat tegen... onze ancien had een platte band... eerst efkes bijgeblazen en doorgereden, maar het mocht niet baten... dan maar gestopt om er een andere in te stoppen.
Tijdens dit intermezzo kwam Elros nog voorbij samen met z'n compagnon van daar af aan hebben we de rit samen verdergezet met zijn vijven... om wat te viswijven. (SJIEK 't rijmt :wink: )

De single-tracks waren aangenaam bollen en d'r stond zelfs soms ne plezante met ne fotocamera :lol: waarvoor dank... [-o<
Het cross-parcours was er ook eentje om van te genieten... met nog een :-D voor de fotograaf, alsook de oversteek over 't water (IJS) op dat blauw tapijtje naar de tweede bevoorrading was ook eens iets anders :wink: .

Na de tweede ruime bevoorrading gingen onzen ancien en de Marcel van ADSL een stukske ROAD doen in plaats van the REAL-STUFF, maar ze zaten verkeerd em mochten terugkeren, hierdoor raakte onze groep opgesplitst... dan zijn Elros, z'n compagnon en ikzelf nog wat verder gaan genieten van het mooi uitgestippelde parcours en zette ik zelfs nog een keer het knietje :-? tegen de grond na een schuiver op een ijsplek :roll:.
En een beetje verder lag er plotseling een biker (met bike en al) van de groep Lingier-Versluys een paar meter dieper in de gracht (op het ijs) na een schuiver, ik vermoed dat hij wel wat blauwe plekken zal hebben :-? . Maar hij had steun =D> aan zijn mederijders en kon precies nog genoeg vloeken :-), gelukkig was't niet te erg... [-o<

Hier dan maar doorgereden om te beginnen aan een prachtig sprintje langs het water en het spoor :P ... daar kon ik mij eens laten gaan en gans de strook de kast opengooien, ik was trots van m' uitspatting, niet lager dan 28km/h gebold... over de hupkes :bounce: en door de putjes... was dat even genieten zeg zo'n schoon strookske om over te vlammen.

Na aankomst nog een verkwikkende douche en dan naar de kantine om den boterham te gaan veroberen, toen ik onderweg onze verloren broeders terug tegen het lijf liep :wink: . Zij waren juist gestrand, dan samen den boterham en den drank gaan nuttigen en ook nog ontdekt dat ik zo'n schoon lasergesneden MTB'ske mocht ontvangen dankzij mijn
LUCKY Number Seventy Nine startnummer.... :bounce:

Te onthouden over de rit van vandaag,
- snelle en duidelijke inschrijving
- fotonummer organisatie
- mooi parcours
- goed uitgestippeld (al zou ik het pijltje een gekleurde punt geven om de richting te verduidelijken, zonder kritiek te willen geven :oops: )
- uiterst vriendelijke seingevers
- goeie bevoorradingen, de tweede was op een prachtige locatie geplaatst :P
- zalige warme douches met druk
- lekkere boterham, zelfs meer dan één met extra kaasje erbovenop
- en LAST BUTT NOT LEAST een mooie herinnering aan de rit, dat gelaserd fietske en de foto die nog volgt... :bounce:

@ de Safari Riders =D> =D> =D>
THX en als 't allemaal meezit (vooral op zondag blijft) dan ben ik er zeker volgend jaar terug bij en de collega bikers ook natuurlijk...
=D> =D> =D>

P.S. ook nog wat foto's genomen... http://www.pinkbike.com/photo/list/?dat ... Safaritour
SafariChris
Mountainbiker

Post by SafariChris »

Nogmaals bedankt voor de talrijke positieve reakties. Al de nuttige tips worden zeker opgevolgd, zodat we toch nog kunnen verbeteren waar we kunnen.

De foto's volgen, we bekijken ze eerst zelf en zenden door wat we kunnen. De rest zullen we online plaatsen, de link wordt hier geplaatst. Nog een beetje geduld aub, het zijn er maar een kleine 1000 :-?
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

disc wrote:
Fritsie wrote:Disc, proficiat met je prachtige foto's. De foto met de kerktoren op de achtergrond kan je opsturen naar mountainbike.be. Misschien wordt het de foto van de maand.
Ik heb uw raad opgevolgd.
Ik maak nu toch wel deel uit van die foto zeker .Die kleinen met de rode vest in het midden ,dat ben ik .
PS:Is het mogelijk om deze foto eens in mijn postbus te droppen ? Alvast bedankt .
Ps: stemmen op de foto van de maand zal ik zeker doen .
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

Zondag zijn we ook afgezakt naar Zeebrugge. Gezien wij de streek zeer goed kennen (wij komen uit Knokke-Heist) waren wij toch verrast door enkele voor ons onbekende single tracks. De organisatie was tip top in orde. Het was 55km mtb-plezier.
mudboy
Mountainbiker

Post by mudboy »

Kan iemand me een gps-track bezorgen, zodat ik jullie lovende commentaren ook eens kan afbollen ? Of neemt op een TT iedereen zijn dochter van 8 mee ipv een gps'ke.
mudboy
Mountainbiker

Post by mudboy »

Kan iemand me een gps-track bezorgen, zodat ik jullie lovende commentaren ook eens kan afbollen ? Of neemt op een TT iedereen zijn dochter van 8 mee ipv een gps'ke.
Post Reply