Maar krachtiger?fuel wrote:Nee de nieuwe versie is gewoon zwaarder. Ik ben zelf nog vergeten de adapter voor de achterrem erbij te wegen maar dan komt het op 649 gr.
Cannondale Scalpel project 7.9 KG
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Re: hope + dubbel blad?
die Juicy's carbon ultitmate zijn evenmin dan volgens mij gemaakt voor de bergensnowman wrote:Oppassen als je met die hope's de bergen in trekt, die zijn daar niet echt voor gemaakt. Ik rij op mijn scalpel met avid juicy carbon ultimate en die voldoen (volgens mij) prima.
Als je dan toch gewicht wilt besparen, waarom dan geen dubbel (ipv tripple) vooraan met een dura ace? Veel wedstrijdrijders hebben dit. (Ik ook maar ben geen wedstrijdrijder hoor). Die dura ace schakelt trouwens prima, ook in de modder en ik heb nog nooit een tripple blad gemist, ook niet bij steile hellingen.
Mijn kleinste blad (29) gebruik ik ook bijna nooit en ik heb echt geen beton in mijn benen hoor, maar voorlopig geraak ik overal boven, en een dubbel hollowgram si is een stuk lichter dan een tripple...
groetjes
aangezien het ook ras xc-remmen zijn zoals de Hope's
ik ben met zelfs v-brake remmen overal in de bergen gestopt geraakt
ook op een paar dh-parkoers
dus je kan mits beleid met elke rem uit de voeten in de "bergen"
Ik heb veel ervaring met verschillende remmen want ik heb eigenlijk alle top remmen wel of gehad. Hope scoort bij mij erg goed en ik ben zeer tevreden over het merk.snowman wrote:Oppassen als je met die hope's de bergen in trekt, die zijn daar niet echt voor gemaakt. Ik rij op mijn scalpel met avid juicy carbon ultimate en die voldoen (volgens mij) prima.
Als je dan toch gewicht wilt besparen, waarom dan geen dubbel (ipv tripple) vooraan met een dura ace? Veel wedstrijdrijders hebben dit. (Ik ook maar ben geen wedstrijdrijder hoor). Die dura ace schakelt trouwens prima, ook in de modder en ik heb nog nooit een tripple blad gemist, ook niet bij steile hellingen.
Mijn kleinste blad (29) gebruik ik ook bijna nooit en ik heb echt geen beton in mijn benen hoor, maar voorlopig geraak ik overal boven, en een dubbel hollowgram si is een stuk lichter dan een tripple...
groetjes
Ik rij de crank 3x9 2x9 en single
Op mijn thuis parcour rij ik met een 39T en 11-32 achter.
Dit keer wil ik ook niet proberen om tot het uiterste te gaan. Maar het moet licht en toch ook betrouwbaar zijn.
- RvBerkel
- Mountainbiker
en hoe ging ze vroeger bergen in met MTB voor de tijd dat schijfremmen er waaren ?snowman wrote:Oppassen als je met die hope's de bergen in trekt, die zijn daar niet echt voor gemaakt. Ik rij op mijn scalpel met avid juicy carbon ultimate en die voldoen (volgens mij) prima.
groetjes
- Guido Beeck
- Mountainbiker
Post by Guido Beeck »
Soort van kettinggeleider ga je wel nodig hebben, denk'k.
'k Hou er wel van! Mooi werk.
'k Hou er wel van! Mooi werk.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Als ik in jullie landje ben dan wel met een 2x9 en het nog betere werk met een 3x9Hubertje wrote:ik vrees.. En die ketting blijft echt niet liggen zo..J.E. wrote:Nen Seven-KillerEl Perro Diablo wrote:1x9!!! Is dat een downhillfiets...?
De ketting blijft wel liggen hoor met de juiste kettingspanning. Ik heb al aardig wat KM gemaakt op een zeer hobbelig/ stuiter parcour en geen probleem. Ik kan me ook niet herinneren dat zonder schakelen mijn ketting eraf gevallen is.