Genoten van deze tocht bij toch wel schitterend weer. Het uitblijven van regen de vorige dagen zorgde ervoor dat het parkoer zeer goed berijdbaar was.
De splitsing 30 - 40 km was duidelijk maar niet echt opvallend, waarbij diegene die teveel gefocused waren op het achterlicht van hunne voorganger zich wel eens durfden vergissen.
Goeie verlichting (hetgeen ik niet had) blijkt toch wel een must. Hierbij bedank ik de twee jongens uit Aalst, met hun xeonverlichting, die als voorrijder me een ongelofelijke dienst bewezen hebben.
Proficiat aan iedereen van organisatie.
31/10/2008 Zele (nachttocht)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
Gisteren ook gereden en ik ben iets minder optimistisch gestemd toch.
De eerste keer dat ik zele reed en tviel mij wat tegen.
De plaats van inschrijving was perfect, goede sfeer, plaats om de fietsen binnen te stallen, kan eigenlijk niet beter.
echter heb ik vrij lang moeten zoeken naar de inschrijvingsplaats (vuil gele bewegwijzering is niet optimaal in het donker ... waarom niet gewoon wit?) en ik vond de bepijling ook niet je-dat. Meermaals misreden. Bevoorrading was goed maar ook niet veel meer (drank en peperkoek heb ik kunnen opmerken). Wel veel offroud wat ik dan niet verwacht had.
Kortom. Twas goed maar daar stopt het ook. Torhout blijft voor mij nog steeds de besten, zowel qua sfeer als inrichting ...
De eerste keer dat ik zele reed en tviel mij wat tegen.
De plaats van inschrijving was perfect, goede sfeer, plaats om de fietsen binnen te stallen, kan eigenlijk niet beter.
echter heb ik vrij lang moeten zoeken naar de inschrijvingsplaats (vuil gele bewegwijzering is niet optimaal in het donker ... waarom niet gewoon wit?) en ik vond de bepijling ook niet je-dat. Meermaals misreden. Bevoorrading was goed maar ook niet veel meer (drank en peperkoek heb ik kunnen opmerken). Wel veel offroud wat ik dan niet verwacht had.
Kortom. Twas goed maar daar stopt het ook. Torhout blijft voor mij nog steeds de besten, zowel qua sfeer als inrichting ...
- pikethebike jr
- Mountainbiker
Post by pikethebike jr »
1170 deelnemers, van een succes gesproken.
Voor mij reeds de 4e editie, en weer een hele goeië als je 't mij vraagt.
alleen was er de vorige edities iets meer animatie onderweg.
verder toffe tocht gereden, niet gestopt aan de bevoorrading wegens redelijk druk, en goesting naar een Duvel
.
Knappe après met goede fietsenstalling en toppie sfeer.
Op naar volgend jaar.
Dikke proficiat aan de organisatoren.
Pike jr
Voor mij reeds de 4e editie, en weer een hele goeië als je 't mij vraagt.
alleen was er de vorige edities iets meer animatie onderweg.
verder toffe tocht gereden, niet gestopt aan de bevoorrading wegens redelijk druk, en goesting naar een Duvel
Knappe après met goede fietsenstalling en toppie sfeer.
Op naar volgend jaar.
Dikke proficiat aan de organisatoren.
Pike jr
-
Jake The Snake
- Mountainbiker
Post by Jake The Snake »
Ook genoten van (onze derde) nachttocht in zele! Alweer knappe organisatie.
Licht gewijzigd parcours buiten vorig jaar. Had wel de indruk dat de pijlen, of versleten of minder zichtbaar waren dan vorige edities. Daardoor inderdaad wel wat mensen verkeerd zien rijden. Bevoorrading vrij druk en dus maar snel verder gereden om sneller van onze Duvel(s) te kunnen gaan drinken. Goede afspuitstand en sfeervolle après!Dit jaar trouwens geen tekort aan Duvel gehad...
Tot volgend jaar!
Licht gewijzigd parcours buiten vorig jaar. Had wel de indruk dat de pijlen, of versleten of minder zichtbaar waren dan vorige edities. Daardoor inderdaad wel wat mensen verkeerd zien rijden. Bevoorrading vrij druk en dus maar snel verder gereden om sneller van onze Duvel(s) te kunnen gaan drinken. Goede afspuitstand en sfeervolle après!Dit jaar trouwens geen tekort aan Duvel gehad...
Tot volgend jaar!
-
Lucky22
- Mountainbiker
- Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)
Ook reeds de 4e deelname. Was weer volledig af. Parkoers lag er zeer goed bij waardoor er serieus kon doorgevlamd worden. We zijn zelf enkele keren verkeerd gereden maar dit kwam inderdaad door andere achterlichtjes wat te veel te volgen en minder op de pijltjes te letten
De randanimatie kon misschien minder lijken dan de voorbijgaande edities maar ze was er wel degelijk, je moest alleen goed kijken : zo vond ik de fietspop met fluo hesje en mtb in het kanaal heel knap gevonden : we zijn zelfs even gestopt om te kijken of er wel geen echte mtber in het kanaal lag
Op verscheidene andere plaatsen waren er nog knappe zaken te zien maar ze lagen inderdaad wat van het parkoers af waardoor ze minder opvielen.
We waren redelijk laat vertrokken (rond 21u10) en toen zagen we niet veel volk, dus we vreesden dat de 1000 mtbers niet gehaald gingen worden maar bij aankomst hebben we de schuur in de 4 edities nog nooit zo vol gezien en ook de beste ambiance van de 4 edities. Zijn blijven "hangen"
tot 01u40 dat zegt genoeg. Buiten een gratis duvel voor het inschrijvingsgeld, kregen we ook nog eens een gratis optreden van een blonde striptiseuze
: en dat allemaal voor 4 eurotjes
Dus opnieuw chapeau aan de organisatie en alle afwezigen hebben weer iets gemist.
Hopenlijk volgend jaar opnieuw met een serieuze forumtrein
De randanimatie kon misschien minder lijken dan de voorbijgaande edities maar ze was er wel degelijk, je moest alleen goed kijken : zo vond ik de fietspop met fluo hesje en mtb in het kanaal heel knap gevonden : we zijn zelfs even gestopt om te kijken of er wel geen echte mtber in het kanaal lag
We waren redelijk laat vertrokken (rond 21u10) en toen zagen we niet veel volk, dus we vreesden dat de 1000 mtbers niet gehaald gingen worden maar bij aankomst hebben we de schuur in de 4 edities nog nooit zo vol gezien en ook de beste ambiance van de 4 edities. Zijn blijven "hangen"
Dus opnieuw chapeau aan de organisatie en alle afwezigen hebben weer iets gemist.
- swiff
- Mountainbiker
ik had gedacht dat zoiets de special act ging zijn.Lucky22 wrote:Ook reeds de 4e deelname. Was weer volledig af. Parkoers lag er zeer goed bij waardoor er serieus kon doorgevlamd worden. We zijn zelf enkele keren verkeerd gereden maar dit kwam inderdaad door andere achterlichtjes wat te veel te volgen en minder op de pijltjes te letten![]()
De randanimatie kon misschien minder lijken dan de voorbijgaande edities maar ze was er wel degelijk, je moest alleen goed kijken : zo vond ik de fietspop met fluo hesje en mtb in het kanaal heel knap gevonden : we zijn zelfs even gestopt om te kijken of er wel geen echte mtber in het kanaal lagOp verscheidene andere plaatsen waren er nog knappe zaken te zien maar ze lagen inderdaad wat van het parkoers af waardoor ze minder opvielen.
We waren redelijk laat vertrokken (rond 21u10) en toen zagen we niet veel volk, dus we vreesden dat de 1000 mtbers niet gehaald gingen worden maar bij aankomst hebben we de schuur in de 4 edities nog nooit zo vol gezien en ook de beste ambiance van de 4 edities. Zijn blijven "hangen"tot 01u40 dat zegt genoeg. Buiten een gratis duvel voor het inschrijvingsgeld, kregen we ook nog eens een gratis optreden van een blonde striptiseuze
: en dat allemaal voor 4 eurotjes
![]()
ik heb maar het frituur gekozen omdat er echt wel veeeel volk stond bij aankomst. heb mijn bike gewoon met modder en al in de auto gestoken omdat het volk gewoon niet op kant wou gaan.van in de koude in die tent te komen begon dan ook alles nog eens te draien in men hoofd(die duvel had ik dan zeker niet meer nodig) dus ben ik maar iets van eten gaan zoeken.
vond het een tof ritje voor eerste nachtrit bij aankomst had ik 36km staan ipv 40. maar den ook een paar keer verkeerd gereden.en wel eens een stukje afgeneden daardoor.
volgendjaar kom ik terug maar deze keer ook met zo een verstraler dat het volledige wegdek verlicht
- Dickie
- Mountainbiker
Qua sfeer en organisatie is dit een perfecte tocht.
Op twee oversteekplaatsen hield de lokale politie zelfs het verkeer tegen!
Er was imo juist meer randanimatie dan vorig jaar, maar de 'stillevens' stonden enkele meters naast het parcours zodat enkel bikers met goede verlichting aan boord er wat van meekregen.
Er werd iig geen moeite gespaard om het parcours aan te kleden.
Bedoeling is ook wel dat je de toer op het gemakske afhaspeld, maar met een tweetal Zelenaars toch weer tempo beginnen rijden, mss volgend jaar wat meer van scenery genieten
.
Ik zou ook aanraden om wat betere pijlen voor de volgende editie te gebruiken, helemaal in fluo en een maatje groter, en ook wat meer vóór de bocht.
Hier en daar rechtsomkeer moeten maken...
Rond 9 waren we al terug, snel de bike in de auto een doucheke meegepikt en nadien de gratis trappist.
's Anderendaags nog een rit gepland en de toffe aprés nogal vlug gelaten voor wat het was.
Dat had ik beter niet gedaan want die tt is letterlijk in het water gevallen, met deze morgen gietende regen en dan pas ik
Op twee oversteekplaatsen hield de lokale politie zelfs het verkeer tegen!
Er was imo juist meer randanimatie dan vorig jaar, maar de 'stillevens' stonden enkele meters naast het parcours zodat enkel bikers met goede verlichting aan boord er wat van meekregen.
Er werd iig geen moeite gespaard om het parcours aan te kleden.
Bedoeling is ook wel dat je de toer op het gemakske afhaspeld, maar met een tweetal Zelenaars toch weer tempo beginnen rijden, mss volgend jaar wat meer van scenery genieten
Ik zou ook aanraden om wat betere pijlen voor de volgende editie te gebruiken, helemaal in fluo en een maatje groter, en ook wat meer vóór de bocht.
Hier en daar rechtsomkeer moeten maken...
Rond 9 waren we al terug, snel de bike in de auto een doucheke meegepikt en nadien de gratis trappist.
's Anderendaags nog een rit gepland en de toffe aprés nogal vlug gelaten voor wat het was.
Dat had ik beter niet gedaan want die tt is letterlijk in het water gevallen, met deze morgen gietende regen en dan pas ik
- Herder Firmie
- Mountainbiker
Post by Herder Firmie »
Wat een prachtige organisatie. De tocht was goed tot zeer goed. Enig minpuntje was de bepijling. Af en toe een pijltje voorbij gereden. Ook de splitsing niet gezien waardoor ik uiteindelijk aan 35 km zat ipv 40.herder pollie wrote:tzal nog nen zwaren aprés worden denk ik;als valeir aan den duvel geraakt kant gevaarlijk worden
Den après was de max. Valeir was in Gavere gebleven maar Duvel heeft zijn taak goed overgenomen
Volgend jaar zeker terug van de partij.
Nog eens proficiat aan de organisatie, je moet het maar doen