Mario Declercq mountainbiker?

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
Jan Bailleul
Mountainbiker

Post by Jan Bailleul »

A d r i wrote:Jouw mails komen ook nederig en gevat over, Mr Bailleul =D>
Beste Adri,

'Ik ben nederig geboren'.

Vriendelijke groeten
Jan B.

;)
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

"MTB staat als internationaal sport mijlen boven dat lokale weidegedoe."

Dat is zeker, laat ons wel wezen : veldrijden is verworden tot een folklore-sport à la higland-games. Behalve een 'wereld-elite van Vlaamse tweederangs-koereurs', met een trio supergemotiveerde poenpakkers à la MDC, Sven Nijs en Bart W is er toch niemand 'in the house'.
OK, enkele verdwaalde polen, een tsjech, ne fransman en nen italjaander mogen we er nog bijrekenen maar die gasten komen in hun eigen land niet in een sportprogramma op TV maar wel in een rariteiten-kabinet à la 'Man bijt hond'. Reken daar nog ne ouwen hollander bij die in Vlaanderen nog wat startgeld komt schooien en je hebt het startpeleton wel gehad.

Wil je effe vergelijken en de wereldtop van de 2 disciplines tegen mekaar afwegen ? Kijk dan naar de uitslagen die Fluppe vorig jaar in het veldrijden presteerde. Nota bene zijn voorbereidings-seizoen en niet bepaald een piekperiode in zijn vorm.
Ik heb de uitslagen hier niet bij de hand maar ik dacht dat hij in oa Koksijde op de 7de plaats eindigde. Enkele maanden nadien reed hij onder andere Parijs Roubaix mee. Sven Nijs was er door R De Vlaeminck toe aangezet (hij zou kans hebben) om dat zeker eens te proberen : Fluppe was ne man of 20 eerder binnen.

Ik zou eigenlijk Bart Wellens eens graag bezig zien in de MTB. Of misschien niet want nu kunnen we hem nog beschouwen als een wereldvedette. Persoonlijk denk ik dat hij afgaat.

Anderzijds, MDC in Knokke, toch maar met de bloemen naar huis gefietst.
Dat vraagt om bevestiging.
Voor mijn part mag hij mee naar Athene maar dan moet hij toch eerst bewijzen dat hij beter is dan oa Jimmy T. En de enige manier om dat te doen is in MTB-wedstrijden voor Jimmy te eindigen.
scottboy
Mountainbiker

Post by scottboy »

jerom wrote:
Anderzijds, MDC in Knokke, toch maar met de bloemen naar huis gefietst.
Dat vraagt om bevestiging.
Voor mijn part mag hij mee naar Athene maar dan moet hij toch eerst bewijzen dat hij beter is dan oa Jimmy T. En de enige manier om dat te doen is in MTB-wedstrijden voor Jimmy te eindigen.
Knokke had toch ook niet veel weg van een typisch mountainbikeparcour maar eerder van een veldritparcour.....
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

GO JIMMY GO
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Jongens toch, stop eens met veldrijden met MTB te vergelijken [-X

Ik ben wel min of meer fan van MDC, maar toch wil ik Jimmy Tielens en gelijk welke andere pure MTBiker het beste wensen om het beter te doen dan MDC :wink:
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Als er een veldrijder als mountainbiker naar de spelen wordt gestuurd, dan is het toch normaal dat beide sporten vergeleken worden?

De passieve sport-fan die geen kaas heeft gegeten van de mtb-sport, zal volgens mij de mtb-sport stiefmoederlijk gaan bekijken, voor zover dat al niet het geval was.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik heb anders de indruk dat er meer op de man gespeeld wordt, dan op de sport. Blijkbaar zijn er een paar die (misschien niet algeheel onterecht) problemen hebben met MDC (den 'bleiter' :cry: ) . Zouden de reakties hetzelfde geweest zijn als Bart Wellens of Sven Nys een selektie overwogen zouden hebben?? Ik vraag het me af.
GT
Mountainbiker

Post by GT »

A d r i wrote: Zouden de reakties hetzelfde geweest zijn als Bart Wellens of Sven Nys een selektie overwogen zouden hebben?? Ik vraag het me af.
Mmm ja en nee ... Bart en Sven kunnen beide nog groeien in eender welke discipline, MDC daarentegen zit toch wel ver (er mss al over?!) aan het einde van zijn latijn ...
Guest

Post by Guest »

Dat maakt niets uit. Iemand als Jimmy, die hier al meerdere jaren al zijn energie en geld inpompt verdient dat gewoon veel meer dan gelijk welke veldrijder. Ik hoop dat mario inziet dat hij Jimmy die kans niet mag ontnemen. Liever Jimmy als 30ste dan mario als 5de finisher.
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

catchup! wrote:
De beelden van het WK mtb niet gezien? Hoe iedereen elkaar feliciteerde, hoe Roel als derde Filip om de hals vloog? In tranen? Hoe de tweede juichend over de streep kwam? Hoe de vierde als een gek wapperend met z'n nationale vlag aankwam?
En de beelden van het WK veldrijden gezien? Hoe enkel de eerste kan lachen? Hoe de anderen precies een minuut stilte ter nagedachtenis houden? Of zelfs staan bleiten? Hoe men bij het nakaarten met modder gooit? Hoe sommige insiders klagen over 'te weinig rivaliteit tussen de crossers?'

DAT, beste, is het verschil tussen mtb en cross. En hopelijk blijft dat nog lang zo. Eén remedie: zo weinig mogelijk media annex publieke belangstelling = weinig sponsorgeld en weinig belangen = geen verziekte sfeer.

Dus: minder mtbee op teevee.

nah!

(En ik blijf het niet netjes vinden dat mario op de rug van de verdienste van anderen naar de os zou gaan. Ook al is hij misschien sterker.)
Zo denk ik er ook over! Het is voor niks goed dat er meer MTB op tv komt. Dit doet het mountainbiken meer slecht dan goed... :wink:

En eigenlijk hebben we er (volgens mij) zelf voor gezorgd dat MDC nu de kans krijgt om mee te gaan naar de OS! #-o
Met heel die petitie voor meer MTB op televisie... Awel hier is het antwoord:
Ze willen Mario mee sturen omdat hij veel bekender is in Belgie dan Filip Meirhaeghe, dus als iedereen weet dat Mario mee naar de OS gaat, dan gaat er automatisch meer belangstelling komen voor de MTB. En vanaf dan gaat het natuurlijk in sneltrein tempo!
We hebben meer MTB op televisie gevraagd... en volgens mij is dit het geen wat de media er aan gaan doen. #-o
Post Reply