volledig rookverbod in de horeca

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

Verdraagzaamheid mensen...,verdraagzaamheid!
Allez kga er nog eentje opsteken! ah nee tis waar ben gestopt met die rotzooi haha :wink:
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

Fry wrote:Dat van die hardrijders kan ik inkomen, maar ik heb geen directe last van dikke mensen of domme mensen. Rokers nemen me mijn ademruimte af, als iemand aan het roken is in mijn buurt en ik moet echt op die plaats zijn waar ik ben, dan vraag ik altijd (met lichte dwang) of die zijn sigaret wil doven. Als die dat niet doet, .....
Rookt ie rustig verder... :lol:
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Daan18 wrote:Verdraagzaamheid mensen...,verdraagzaamheid!
Allez kga er nog eentje opsteken! ah nee tis waar ben gestopt met die rotzooi haha :wink:
Oh nee, dat betekent een extra belasting op onze ziektekosten. Want gij betaalt nu geen taksen meer op sigaretten, maar zal wel langer leven met alle ouderdomskwalen (en kosten) tot gevolg. :lol:

Maar ik heb eerbied voor uw keuze om te stoppen (al jaag je ons op kosten), zelf ben ik nooit begonnen.
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Tja, ik vraag mij eigelijk af waarom ne mens rookt, het stinkt en het kost geld.

Er moeten toch ooit momenten geweest zijn dat het zijn voordelen had, anders begint ge daar toch niet mee.

Moeilijk te begrijpen
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Joriz wrote:Tja, ik vraag mij eigelijk af waarom ne mens rookt, het stinkt en het kost geld.

Er moeten toch ooit momenten geweest zijn dat het zijn voordelen had, anders begint ge daar toch niet mee.

Moeilijk te begrijpen
Beginnen is een (semi)vrije keuze, maar meestal groepsdruk en naapen van volwassenen. Stoppen is dat niet, roken is namelijk verslavend. En inplaats dat ze een pakje sigaretten van 1€ plots 10€ maken, verhogen ze de taksen iedere keer met een paar cent, op die manier houden ze voldoende mensen aan het lijntje en hebben ze een constante inkomst, blijkbaar is dat niet voldoende en zoeken ze nu een extra vorm van inkomsten in de vorm van boetes.
En binnenkort nog een serieuze belastingsverhoging, wanneer blijkt dat er teveel mensen gestopt zijn met roken en er een begrotingstekort is.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Daan18 wrote:
Fry wrote:Dat van die hardrijders kan ik inkomen, maar ik heb geen directe last van dikke mensen of domme mensen. Rokers nemen me mijn ademruimte af, als iemand aan het roken is in mijn buurt en ik moet echt op die plaats zijn waar ik ben, dan vraag ik altijd (met lichte dwang) of die zijn sigaret wil doven. Als die dat niet doet, .....
Rookt ie rustig verder... :lol:
Als hij dat nog kan met een zadelpen in zijn anus :lol:
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

pvandebe wrote:
Hei, stoere praat =D> :roll:
Kan me niet schelen wat stoer is en wat niet, ik verdedig mijn vrijheid. Als iemand zijn vrijheid wil vergroten door de mijne te beperken is dat gewoon ordinair ruzie zoeken.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Fry wrote:
pvandebe wrote:
Hei, stoere praat =D> :roll:
Kan me niet schelen wat stoer is en wat niet, ik verdedig mijn vrijheid. Als iemand zijn vrijheid wil vergroten door de mijne te beperken is dat gewoon ordinair ruzie zoeken.
Ordinair ruzie zoeken kan dat toch moeilijk zijn als je met een zadelpen rondloopt :lol:
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Cruzer wrote:... En helaas voor de poster, maar studies hebben uitgewezen dat domme mensen meer kans om vroeg te sterven ...
...omdat ze ooit begonnen zijn met roken :roll: .

:wink:
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Mijn grootvader was een verstokt roker vroeger maar hij is op alachter in de veertig op pensioen moeten gaan ziekenkas eigenlijk omdat zijn longen helemaal kapot zijn. Hij moet niet meer genieten van zijn oude dag als het warm weeris kan hij niet buitenkomen als hij ziek is is het voor heel lang fietsen deed ie over een paar jaar soms maar het lukt niet meer.

Hij moet nog maar een paar trappen doen en hij heeft geen adem meer.

Omdat ik dat al zie heb ik nu in 20 jaar nog nooit een trek van een sigaret genomen en versta ik nog altijd niet wat mensen daar ooit in gezien hebben.
Ik zou er tevens neit over kunnen om altidj 5€ te betalen voor 25 stokjes die in rook opgaan en je vergiftigen.
Kzou moeten een baantje zoeken om sigaretten te kunne kopen :lol:
Post Reply