08/06/08 Bornem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
crazy rush
Mountainbiker

Post by crazy rush »

Skippyboy wrote:Ik ben vroeg gestart en dat zag je meteen aan de organisatie!! Greenbikers hebben nog veel te leren op dat gebied. Terwijl een bende greenbikers stond te keuvelen aan de inschrijving, stond ik voor een gesloten privé-poort.
Murcock heeft ons goed beet genomen. Hij beloofde meer off-road, maar in vergelijking met de winter-editie merkte ik alleen dat de tour in de omgekeerde richting werd gereden met hoog bloso-gehalte! Me dunkt wil da clubke veel geld ophalen zonder er veel extras voor te moeten doen.

De herders hebben dan wel de heuvelachtige natuur mee, maar die gaan teminste nog single-tracks afmaaien waar in jaren geen kat is meer doorgereden.

In Bornem zien ze mij dus niet meer.

Groetjes.

bla bla bla skippyboy gij zijt dan wel den enigste die zo kan bleiten
ga dus maar terug naar australie stomme kangeroe [-X [-X
ik vond deze tocht zeker geslaagd
en probeer zelf maar eens iets te richten dan zal ik het eens gelijk maken met de grond
U ben zekers niet sportief
dus rot op met uwe kritiek ik ZAL ZEKERS terug komen in BORNEM ln UW plaats dan he sukkelaar [-X
groeten van iemand die een fijne dag heeft gehad in BORNEM
salut =D> =D>
Rallycrazy
Mountainbiker

Post by Rallycrazy »

Een prachtige tocht in een even prachtige omgeving. De modder maakte het wat extra zwaar maar alle lof voor de parkoerbouwers die er een combinatie van vanalles en nog wat ingestoken hebben. Vooral de technische stroken achter het schietveld en ook parkour afgespannen met linnen in het bos naar het einde toe konden me zeker bekoren.

Een speciaal dankwoordje voor "den Benny" die mij 2x ter hulp geschoten is met mijn lekke band en ook voor de mannen die de boordjes van "MTB" aan het verwijderen waren en die mij kwamen helpen met mijn versleten handpomp.

Ik kijk al uit naar de editie van volgend jaar, en waarom niet een lange afstand organiseren? 80 - 90 Km? De streek leent zich er uitstekend toe.

De pechverhelping werk alvast uitstekend, dat heb ik uitvoerig kunnen testen :wink:
luke
Mountainbiker

Post by luke »

@franssens Benny.

Oordelen over deze TT kan ik niet omdat ik hem niet gereden heb wegens ziekte, maar dat is niet belangrijk.
Waar ik wel kan over oordelen is het feit dat ik het van u ongepast vind om iemand die zijn mening geeft op een forum zo uit te kafferen.
Ik zie dat je nieuw bent op dit forum, wel doe zoals Murdock en weerleg iemands kritiek op een volwassen manier zodat andere forumleden er ook iets aan hebben.
Groeten. :wink:
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

Nogmaals een dikke proficiat aan de Greenbikers en laat die ene zeurpiet maar zitten waar hij zit.....en dat hij de volgende keer maar in zijnen hof rijd....
Voor ons( sasbikers) was het dik in orde en waarom......
vele nieuwe stukken en dan nog met aanpassingen aan het parcours wegens de regen van de afgelopen dagen
goede afpijling en uistekende bevoorradingen
propere en warme douches en, deftige bikewash
bewaakte fietsparking
een zo goed als "moddervrij" parcours
toffe aprés.......

Julie doen het echt goed mannen en zijn helemaal geen "poenscheppers"

Onze quotering in deze streek 9/10
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Met Bulls-Eye naar Bornem gepeddeld.
We waren aan de vroege kant want resp. nr 2 en 3 aan de inschrijving.
Ik verwachtte gore moddertoestanden maar al met al viel dat heel goed mee.
Je kon rond de brei laveren en bovendien hadden de Greenies de stukken die onder water stonden eruit gehaald.
Gezien de omstandigheden was deze tt toch een schot in de roos.
Jammer van die poort, die ene kilometer door het park houden we nog te goed :wink: :lol: .
Blijkbaar zijn er die dit niet opmerken, maar hier werden kilooometers gemaaid om de bikers in de watten te leggen.
Niet enkel de tracks, maar ook links en rechts ervan, hier en daar leek de duitse '2-meter-regel' gevolgd te zijn :wink: .
Bij zomerweer kom ik terug om dat technisch kleistukje te herdoen, nu was dat schuiven en krabben om door te raken.
De 'speelweide' ofte het Nonnenbos was zwaar bewerkt met linten en pijlen er een max aan trail uit te halen.
We waren ook vroeg terug en hebben nog van een uitgebreide aprés genoten.
't Was weeral af.
Ga eens zien of mijne foto gelukt is...
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Een geslaagde TT ,met alle soorten van paden,maar vooral glad op sommige stukken :lol: waardoor ik veel de grond gezien heb

Technisch stukje was niet echt haalbaar gisteren ,maar toch goed gelachen en vooral veel in de modder gelegen daar

allé volgende keer aanwezig
ostendbiker
Mountainbiker

Post by ostendbiker »

voor de eerste keer naar antwerpse afgezakt,en vond de rit bijzonder geslaagd ,alles maar ook alles was okè ,toch èèn klein minpuntje vind ik toch dat er maar vier of vijf slangen waren om je fiets te reinigen ,voor de rest doe zo voort ,niets anders dan lof

thanks en dit alles voor amper 3 ,5€

groetjes uit oostende =D>
dtf
Mountainbiker

Post by dtf »

Ik heb mij ook super geamuseerd,tot volgend jaar :-)
Domme
Mountainbiker

Post by Domme »

Tof toerke, redelijk heavy, zeeeeeeeeeer goed afgepijld en redelijk goed weer. =D>
De foto's zijn ook geslaagd. zie www.greenbikers.be

Gr,
Domme
snelleeddy
Mountainbiker

Post by snelleeddy »

Skippyboy wrote:Ik ben vroeg gestart en dat zag je meteen aan de organisatie!! Greenbikers hebben nog veel te leren op dat gebied. Terwijl een bende greenbikers stond te keuvelen aan de inschrijving, stond ik voor een gesloten privé-poort.
Murcock heeft ons goed beet genomen. Hij beloofde meer off-road, maar in vergelijking met de winter-editie merkte ik alleen dat de tour in de omgekeerde richting werd gereden met hoog bloso-gehalte! Me dunkt wil da clubke veel geld ophalen zonder er veel extras voor te moeten doen.

De herders hebben dan wel de heuvelachtige natuur mee, maar die gaan teminste nog single-tracks afmaaien waar in jaren geen kat is meer doorgereden.

In Bornem zien ze mij dus niet meer.

Groetjes.
Beste,

Kritiek moet kunnen, terecht, maar dan wel gegrond! Wij leren graag bij. Fouten kunnen altijd wel gebeuren, maar toch wil ik graag enkele dingen weerleggen. Ja ik ben een Greenbiker, en ja ik maakte deel uit van onze maaiploeg. Mijn klomp brak bij het lezen van je commentaar alsof we géén single-tracks gemaaid hebben. En er waren er ook bij waar er in jaren geen kat meer geweest was.

Om je een idee te geven; we gingen gedurende twee zaterdagen op pad met een tractor en klepelmaaier, 5 bosmaaiers en een minitractor met ondermaaier(dixit… da clubke die veel willen ophalen zonder er veel voor te moeten doen…). Letterlijk kilometers hebben we gemaaid. Stukken erbij waar het onkruid tot bijna 1 meter hoog was. Ik daag je uit om je bij onze voorbereiding van de volgende zomertoer een week vooraf in samenspraak te komen kijken zodat we op jou advies nog kunnen verbeteren!

Wat onze TT in de omgekeerde richting met hoog bloso gehalte betreft: onze parcours bouwer slaagt er iedere keer in, om den tocht anders te leggen. Wijzelf die een week vooraf de verkenning rijden hebben moeite om nadien den tocht bij wijze van training solo te rijden omdat hij steeds anders is. Dat er enkele basistracks inzitten kan zijn maar nooit op dezelfde manier gereden, zelfs niet onzen klassieker “’t nonnenbos”! Betreffende bloso gehalte kan ik je alleen maar zeggen dat er diverse stukken bloso route zijn die wij reeds langer bereden hadden in één der tochten uit het verleden. Dat de parcours verantwoordelijke van bloso zich positief liet inspireren kunnen we alleen maar toejuichen!

O ja, dat er iets te verbeteren valt? Wij hadden 30 km en 60 km op het menu staan, misschien voor sommige bikers iets te lang of iets te kort. Dat hebben we via opbouwende kritiek vernomen van deelnemers waar we bij volgende editie zeker aan zullen denken!

Misschien moet je er maar eens over nadenken toch nog eens in Bornem te komen biken, wij verwelkomen je graag in de best mogelijke omstandigheden. Sportieve groeten!
Post Reply