autorijden op 16 ?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

autorijden op 16 ?

Poll ended at Sat 15 Mar 2008 13:17

NEE
98
89%
JA
12
11%

Total votes: 110

Antonio's pizza
Mountainbiker

Post by Antonio's pizza »

Op het moment dat je in jouw verhaaltje je 250cc motor had was je al (minstens) 18, en dat is niet hetzelfde als 16.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Antonio's pizza wrote:Op het moment dat je in jouw verhaaltje je 250cc motor had was je al (minstens) 18, en dat is niet hetzelfde als 16.
Ik kan u op een briefje geven dat, indien wij op 16 jarige leeftijd een moto hadden mogen besturen, we ons sleutelwerk wel achterwege zouden gelaten hebben (het rijden is immers véél te leuk). En ik was 2 dagen 18 jaar als ik mijn 250cc kocht, maar op die 2 dagen na mijn verjaardig ben ik wel plotseling érg volwassen geworden, zowel qua houding als lichaamelijk (meer baardgroei, zwaardere stem, ...)

Maar kom, dit is compleet zinloos.
Antonio's pizza
Mountainbiker

Rikske wrote:
Antonio's pizza wrote:Op het moment dat je in jouw verhaaltje je 250cc motor had was je al (minstens) 18, en dat is niet hetzelfde als 16.
Ik kan u op een briefje geven dat, indien wij op 16 jarige leeftijd een moto hadden mogen besturen, we ons sleutelwerk wel achterwege zouden gelaten hebben (het rijden is immers véél te leuk). En ik was 2 dagen 18 jaar als ik mijn 250cc kocht, maar op die 2 dagen na mijn verjaardig ben ik wel plotseling érg volwassen geworden, zowel qua houding als lichaamelijk (meer baardgroei, zwaardere stem, ...)

Maar kom, dit is compleet zinloos.
Inderdaad, want met uw briefje kan ik niet veel doen :lol: Zeker niet veronderstellen dat alle 16jarigen zo braaf zijn als u. :wink:
thomasmb
Mountainbiker

Post by thomasmb »

Antonio's pizza wrote:
pieter mels wrote:
Antonio's pizza wrote:Ik zou wel eens willen weten waarom gastjes die een brommertje opfokken hun motortje ook niet gaan opfokken wanneer ze er ene hebben. En waarom een 16 jarige met een motor zonder de minste ervaring een goed idee is.
die worden al opgefokt, middels chipturbo andere uitlaat etc. alleen valt dat minder op omdat een motor al hard van zich zelf gaat
Dat zou ik ook denken, enkel kawa beweert dat diegene die nu hun brommertjes opfokken zich braaf aan de regels zullen houden met hun 125cc motor. Nu, een van de redenen waarom allerlei zaken worden opgefokt is niet om efficienter van punt A naar punt B te komen, maar omdat het stoer of cool is en om te zien 'if you can get away with it'.
Een brommertje van 50 cc ; 45km/u laten gaan is idioot. Dan kannek eve goed myn fiets nemen.
Heb zelf een OT honda dax , deze gaa een mooie 75 a 80 km/u.
En iedreen doe het dezer dage : neem 10 brommertjes en zet ze op de rollen => 2 of 3 die niet harder gaan dan 52.

En mja de boetes : Da is en blyft natuurlijk een risico , hoewel. Op onze school kan je perfect voorspellen wanneer ze er staan => Woensdag middag :d

Hoe ik het doe : Men oma haar huis is vlak aan de school dus ik rij tot by haar smorges en dump men brommer daar en ga hem smiddags gewoon terug halen.

En moest ik gepakt worden :

Met men pitbike pleeg ik " vluchtmisdrijf" als ik hen in het bos zou tegenkomen.

Met men dax , hmm dan verkiezek liever de enkele uurtjes werkstraf ;)
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

Antonio's pizza wrote:
kawa wrote:
Antonio's pizza wrote: Dus het toelaten van 125c motoren op die leeftijd is evengoed het toelaten van snel rijden met die motor op dezelfde leeftijd. Waarom anders een motor kopen als je maar 40km/h gaat rijden
1. Waar blijf je het halen....
Niemand zal het toelaten of stimuleren om snel te rijden, men zal met die 125cc net zo snel mogen rijden als toegelaten, dat deze regel niet door iedereen toegepast zal worden is een andere zaak.
2. Als iedereen zich aan de regels zou houden zag je ook geen opgefokte brommerkes.
Antonio's pizza wrote: Dus als je geen alcohol toelaat tot 21 jaar, heb je al 5 jaar rijervaring (zonder ook maar 1x zat achter het stuur gezeten te hebben - welke belg kan zoiets zeggen).
3. Dit is zelfs grappig om te lezen. Juist of de jeugd zich zou houden aan een alcoholverbod tot 21j :lol: #-o #-o
4. En om het over die dronken Belgen achter het stuur te hebben, ik denk dat dit niet echt een jongerenprobleem is.

Antonio's pizza wrote: En (opgefokte) brommertjes komen hier niet voor, omdat je immers vanaf 16 met de wagen kan rijden.
Dus..... [-o<
1. 90km / h rijden waar je 90 mag is op een leeftijd van 16 jaar zonder ervaring evengoed snel rijden. Ik zeg nergens 'te snel' (in de zin van in een overtreding zijn), gewoon hoge snelheid.

2. nultolerantie en het probleem zal wel snel opgelost geraken (brommerke kwijt, 2000 euro boete en 40 uur gemeenschapsdienst en er zullen er niet veel meer hun brommerke opdrijven.

3. Ook hier nultolerantie. Gelijkaardig als in de US, alcohol kopen = identiteitskaart tonen. Diegene die alcohol schenkt of verkoopt aan minderjarige kan een celstraf krijgen.

4. Niemand die zegt dat dit enkel en alleen een jongerenprobleem is (behalve jijzelf). Maar dat is geen reden om niets tegen de jongeren die wel een probleem vormen iets te doen. Of ze nu in de meerderheid zijn of niet, het is beter ze uit de statistieken rond weekendongevallen te halen dan niets te doen.
In de USA is alles toch altijd beter

:roll: :roll: #-o
Antonio's pizza
Mountainbiker

Natuurlijk, maar dat heeft hier niets mee te zien. :wink:
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

Antonio's pizza wrote:Natuurlijk, maar dat heeft hier niets mee te zien. :wink:
blijkbaar wel want jij neemt de atitude van de amerikanen over
die weten toch alles beter en wij europeanen zijn dommeriken in hun ogen
en jij gebruikt in uw pleidooi om uw gelijk te halen dikwijls genoeg de voorbeelden van de usa
Antonio's pizza
Mountainbiker

manitou. wrote:
en jij gebruikt in uw pleidooi om uw gelijk te halen dikwijls genoeg de voorbeelden van de usa
Natuurlijk wel, ALS dat relevant is voor de discussie. Maar dat is blijkbaar nogal moeilijk te aanvaarden voor sommigen. :p
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

Antonio's pizza wrote:
manitou. wrote:
Natuurlijk wel, ALS dat relevant is voor de discussie. Maar dat is blijkbaar nogal moeilijk te aanvaarden voor sommigen. :p
voor zover ik uw discussies heb gevolgd kun Jij moeilijk de mening van andere aanvaarden
typisch de mentaliteit van ...
altijd voorbeelden van amerika aanhalen
het is hier een Belgisch forum !
dus niet te veel voorbeelden van buiten europa aanhalen
niet alles wat in amerika werkt zal hier ook werken
alles is daar beter, maar hier in belgië is er ten minste een zeer goede sociale zekerheid (ziekenkas....)
word in amerika maar eens ernstig ziek
$$$$$$$$$$ kost het dan u
Antonio's pizza
Mountainbiker

En uw gezaag heeft nu juist WAT met autorijden op 16 te zien? :lol:
Post Reply