Putte tussen Heist o/d Berg en Mechelen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

Te Voet wrote:Heb hem gisteren gaan rijden en vond de bepijling wel ok =D>
Maar voorts eigenlijk zwaar op de honger blijven zitten #-o .
Nu is het zo dat ik eigenlijk enkel maar in Bonheiden rondrij en daar vaak zelf zwaarder stukken uitstippel dan dat er op de route zijn. Vond het vrij braaf. Maar uiteindelijk wel aangenaam qua streek. Hopenlijk komt er rap een lus bij in Bonheiden Rijmenam, waar men een pak meer bos inzit.
:drunk:
waar kunde die zwaardere stukke dan vinden in bonheiden?
ist eventueel mogelijk om die eens op kaart te zette ofzo [-o< ?
woon zelf ook in bonheiden dus, is altij wel plezant om die wegskes te lere kenne he
:P
greetz
Te Voet
Mountainbiker

Post by Te Voet »

Op kaart zetten is moeilijk aangezien ik meestal op het werk smurf en ze dat niet toelaten #-o .
Maar eh er zijn inderdaad wel een aantal schoon stukskes te combineren.
Nu ge moogt geen schrik hebben vuil te worden of om uwe fiets efkes op uwen bult te zetten. Wat ik doe, vertrek eigenlijk plak in het centrum... aan het kerkhof.
Richting apotheek de Lindeboom en daar oversteken. Na ongeveer 100 m heb je rechts een klein kasseibaantje(kwetsie van opwarmen en niet op de asfalt te rijden) dit neem je en je draait zo mee. je komt hier terug op dezelfde baan, maar nu steek je over en tussen 2 huizen zie je een klein grindwegje. Dit volg je en zo kom je terecht op de baan naar de Bleydeberghoeve ( ijsjes!!! :drunk: ). Aan de hoeve gekomen moet je aan de overkant het bos in. Opgepast er staat daar een afsluiting!!!! dit stuk is officieel wandelweg maar nog geen last gehad. Na ongeveer 50 m zit er op je rechterkant een lus in het bos( maar indien je de eerste maal hier rijdt zou ik hem niet nemen anders is het beetje ploeteren en weg zoeken..) na dit stuk kom je terug op dezelfde weg uit die je volgt. Je rijdt nu langs een weide die je tot op het einde volgt. Hier kan je kiezen; rechts of links (ik prefereer rechts wegens sneller terug ofroad) neemt men recht is het gewoon het pad volgen tot op het einde en komt men uit aan de steenweg van de sporthal. Deze steek je over en je gaat via de parking aan het skategedeelte langs het voetbalveld en het materiaalhok van de atletiek het bos in. Je draait links weg op het pad van de fit o meter. na 300m naar rechts(rechtdoor kom je in een maisveld waar ik 3 weken geleden verzopen ben [-X not done [-X )en dan blijf je rechtdoor gaan ook aan het eerste padje rechts rechtdoor. Nu het 2de dat je tegenkomt neem je, en je blijft dit volgen tot je het bos uitkomt aan die weide waar je met de TT naar rechts ging. Hier ga je terug naar rechts richting speeltuin krankhoeve om vervolgens terug het bos in te duikelen. je doet terug dezelfde toer. Maar nu neem je wel de eerste afslag rechts. Om dat opnieuw richting die weide te gaan. Nu ga je wel links en gaat zo weg van het bos tussen 2 weides. Na ongeveer 500 m kom je op een baan die je onmiddelijk over steekt om op een modderweg terecht te komen ( de weg is afgeboord met bomen je kan niet missen en ook niet twijfelen na ongeveer 100m hoor je honden blaffen en passeer je een tuin.) (Nu hier zit ik even strop omdat er rechts een bos is, maar denk dat dit privé is moet dat eigenlijk eens doorrijden om te kijken). Dus neem hier naast de schapen rechtdoor. Opgelet eens je de beek over bent kom je eigenlijk op een tuin uit(Ketting!!!). Nu die mens is zo vriendelijk geweest om een wandelpad af te boorden waar je door kan rijden. Op het einde moet je wel even van de fiets omdat je niet kan draaien en kom je terug op de baan terecht. Aan de overkant naast de volgende villa rechts vind je echter opnieuw een klein padje dat je volgt tot aan de oude baan, waar je rechts draait. De oude baan volg je gedurende 400m en dan draai je rechts. Wel opletten dat je op de grindbaan gaat en niet in de paardenbos. Dit volg je tot op het einde en dan kom je terecht op het krankhoevepad. Hier draai ik richting harenstraat wegens niet genoeg de bossen te kennen... #-o.Dan draai ik links de Bremlei op om zo op de Peulisbaan uit te komen. Deze volg ik tot aan de Oude Booischotsebaan waar ik den bos inkruip. Gewoon den trac volgen tot aan de Schrieksebaan, op het einde wel opletten voor de Bareel!!!!! Op de Schrieksebaan neem je rechts tot aan de kruising waar je links op de kasseibaan draait. Deze rijdt je tot op het einde aan de steenweg die je oversteekt en waar je via een kiezelweg opnieuw den bos in verdwijnt.
Hier zitten een aantal leuke singletrax in waarbij je na verloop van tijd op cassenbroek uitkomt.( ALs je alleen rijdt ga je hier goed moeten zoeken, indien niet verdwaal je hopenloos. Alternatief hiervoor : aan Leysen neem je links naar de lichten, alswaar je rechts naar rijmenamdorp gaat. Daar neem je de 2de straat links; het kruispunt over richting het heemmuseum. Waar de straat naar rechts afbuigt, neem je rechtdoor door het bos en kom je op de dijk terecht die je naar rechts volgt. Zo kom je aan rijmenambrug waar je oversteekt en direct de dijk afgaat achter de Sense om zo via een klein zandwegje aan de kerk te komen.
Je houdt links aan naast de kerk tot aan de steenweg waar je rechts gaat en direct de eerste links neemt. Daar ga je rechtdoor en houdt je rechtdoor aan wanneer je een lagere school passert. Je komt nu terug op een zandweg tussen de velden. Deze volg je tot op het einde waar je links draait. Op het einde terug naar links de Broekstraat op. Deze volg je bijna een km.Om dan rechts Cassenbroek in te gaan.) Op het einde van Cassenbroek draai je links de boeimeerstraat op. Deze blijf je volgen tot op het einde voorbij de manege, waar deze overgaat in een zandweg, Wel goed opletten dat je link aanhoudt ( je MOET de brug over)of je komt in een wei en death end aan. Dit pad blijf je volgen tot je aan een hoeve komt, waar je rechts draait. Hier wordt het pad breder en verandert in een zwart aarden pad. Dit volg je tot je een beek + brug tegenkomt, net na de brug ga je links over de koepoort en blijf je de beek volgen. Wel opletten op het als je rechts van de beek wegdraaid daar zijn er 2 erbarmelijke bruggen met gaten. [-X Dan kom je aan een tweede koepoort die je doorgaat en zo vind je de aansluiting met de hondshoek. Hier draai je links af richting schoolstraat. Op het einde draai je links de schoolstraat op tot aan de muizensteenweg. Deze steek je over En je draait de vanreecklaan in. Deze volg je tot aan de Guldensporenlaan die je links opdraait. Deze volg je over de brug en dan neem je de 1ste asfaltstraat rechts.Deze volg je gedurende 1 km tot aan een bocht van 90 graden. Daar ga je rechts het natuurgebied in. Dit volg je tot je aan de dijle uitkomt. Hier ga je rechts den dijk volgen tot je aan de nekker komt. Hier ga je rechts de nekker in voor de put. En volg je opnieuw. Op een gegeven moment kan je rechts naar beneden, maar dit doe je best te voet, de trappen zijn te gevaarlijk. Beneden moet je 3 koepoorten door wijst zichzelf uit hoe je deze moet volgen en zo kom je in de Mechelsbroekstraat uit. Hier ga je rechts en kom je in de bewoonde wereld. Voorbij het voetbalveld draai je rechts en direct links op de brouwersdreef. Na 500m heb je op de linkerkant een bos dat je diagonaal kruist om dan op de Mechelse steenweg op te rijden. Hier ga je naar rechts om dan over de shell te gaan en daar rechtdoor de straat in te rijden. Deze blijf je volgen en zo kom je terug aan het kerkhof.

De route is zeker nog niet af en ik zoek nog steeds nieuwe stukken bij alsook is het mogelijk in verschillende manieren te combineren uit te breiden of te veranderen. Vind je ergens een beter stuk, ley me know.

TV 8)
Last edited by Te Voet on Fri 05 Sep 2008 23:32, edited 1 time in total.
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

De route is zeker nog niet af en ik zoek nog steeds nieuwe stukken bij alsook is het mogelijk in verschillende manieren te combineren uit te breiden of te veranderen. Vind je ergens een beter stuk, ley me know.

TV 8)[/quote]

lol, nogal een hele beschrijving =D>
ik ga hem zeker eens op een zonnige dag proberen
zal wel beke zoeke worden maar zal wel lukken zeker,
indien niet hemk wa extra km's gerede he :-D
eerste keer toch wel opt gemakske :wink:

laat maar gerust iet wete als je er een stukje aan veranderdt :wink:

dat je zegt om aan leysen links te gaan richting de lichte om zo naar rijmenam dorp te gaan?
bedoel je langs de korte dreef??
dan kun je doorrijden tot iet voor da japanse restaurant en aan je rechterkant is een klein bospadje/singletrail, als je toch in de buurt komt is dit leuk meegepikt, moete niet in die buurt zijn laat het maar zo
leuk om mee te neme als je ni ver om moet ma anders ist te kort ervoor

greetz
en bedankt[/img][/url]
Last edited by frederikc on Fri 05 Sep 2008 22:46, edited 1 time in total.
Te Voet
Mountainbiker

Post by Te Voet »

echt verloren rijden zal je niet, er is altijd wel een baan in de buurt die herkenbaar is. :cry:
Juist het stuk in Rijmenam heeft zeker nog aanpassing nodig dus als je daa iets beters weet plz say so
btw heb een deel uit de tt gehaald van jan 2008
deze vind je op mtbguru
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

dat je zegt om aan leysen links te gaan richting de lichte om zo naar rijmenam dorp te gaan?
dan kun je doorrijden tot iet voor da japanse restaurant en aan je rechterkant is een klein bospadje/singletrail, als je toch in de buurt komt is dit leuk meegepikt, moete niet in die buurt zijn laat het maar zo

greetz
en bedankt

kleine correctie,
deze wegske is ni tot vlak voor dat japans restaurant maar nog een beetje meer trg naar leysen, als je de hellewelweg uitkomt is et naar links over steken en dan aan uw rechterkant
als je van aan de leysen komt is het gewoon richtg kruispunt (met total en texaco tankstations) en vlak achter hellewelweg (aan linkerkant van de baan) rechts indraaie (deze weg is wel aan de kant van dat japans restaurant, rechterkant van de baan dus --> als je richting keerbergen rijdt)

[/img]
Te Voet
Mountainbiker

Post by Te Voet »

frederikc wrote:dat je zegt om aan leysen links te gaan richting de lichte om zo naar rijmenam dorp te gaan?

greetz
en bedankt

kleine correctie,
deze wegske is ni tot vlak voor dat japans restaurant maar nog een beetje meer trg naar leysen, als je de hellewelweg uitkomt is et naar links over steken en dan aan uw rechterkant
als je van aan de leysen komt is het gewoon richtg kruispunt (met total en texaco tankstations) en vlak achter hellewelweg (aan linkerkant van de baan) rechts indraaie (deze weg is wel aan de kant van dat japans restaurant, rechterkant van de baan dus --> als je richting keerbergen rijdt)

[/img]
i lost you after kleine correctie :oops:
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

kleine correctie,

[/img][/quote]

i lost you after kleine correctie :oops:[/quote]

zal het anders formuleren:
je komt van leysen en gaat richting kruispunt (met de total, texaco en restaurant sqaure), je blijft aan de rechter kant van de baan
vlak voor je 2 huizen tegenkomt moet je rechts het bos in en kom je zo in de korte dreef uit, als je hier uitkomt moet je links voor rijmenam centrum
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

en heb je het al kunnen vinden dat weggeske?

greetz
fre
Te Voet
Mountainbiker

Post by Te Voet »

frederikc wrote:en heb je het al kunnen vinden dat weggeske?

greetz
fre
ik zit maar om de 2 weken in bonheiden als het voetbal is, dus neen, maar ik weet het nu wel te situeren :wink: thankx
Te Voet
Mountainbiker

Post by Te Voet »

Et voila het aftellen is begonnen... =D>
Toch leuk dat ze hel concreet zijn in hun info #-o

Beste,

Het is inderdaad zo dat er een lus in de gemeente Bonheiden voorzien is. Opening hiervan is voorzien begin 2009.

Groeten
Kris

Bloso inspectiedienst Antwerpen
Kris Mertens

Vorselaarsebaan 60
2200 Herentals
Tel : 014/85.96.60
Fax : 014/21.59.38
e-mail : kris.mertens@bloso.be
www.bloso.be

OPGELET:
Nieuw adres Bloso Brussel: Arenberggebouw, Arenbergstraat 5 te 1000 Brussel.

--------------------------------------------------------------------------------
Van:

Geachte,

Enkele maanden geleden werd de bloso route van Putte plechtig ingehuldigd en werd er gewag gemaakt dat dit de eerste lus zou zijn in een reeks van 3.

Zo zou er in Bonheiden en Rijmenam een 2de lus worden gepland. Is er hier al meer concrete info over of blijft het hier bij geruchten.

Via via heb ik al vernomen dat een aantal mensen toestemming hebben gegeven om op hun grond te passeren, maar verdere concrete data of routes werden nog niet verteld.

Zou u hierover iets meer kunnen vertellen?

Alvast bedankt voor de info,
Post Reply