09/02/2008 Doomkerke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gisteren voor de derde keer afgezakt naar Doomkerke. Zoals de vorige jaren was de rit opnieuw meer dan de moeite waard. Zeer afwisselend met enkele mooie technische stoken erin. In het trainingsparcours van Sven kon nog iets meer uitgehaald worden. (Misschien mocht de organisatie niet meer gebruiken
) Doomkerke is zeker één van de beste tochten in deze streek en verdient toch meer deelnemers. Waarschijnlijk hebben er reeds heel wat asfaltfietsers door het mooie weer de mountainbike weggezet tot volgend jaar. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dit voorbeeld te volgen. Na 85 km nog genoten van enkele leffes...tot er plotseling een voor mij bekend persoon de zaal binnenkwam. Dan wist ik dat het meer dan tijd was om haar naar huis te volgen. Volop genoten van de stralende dag. Doomkerke, bedankt en tot volgend jaar.

- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Gisterennamiddag ook naar Doomkerke afgezakt en ik was zeker niet verrast.
Waarom??
Wel,ik had deze tt vorig jaar al gereden en ik wist dat dit een heel goede organisatie was en nog steeds is met een mooi parcours.Wanneer je verschillende malen door de streek rijdt met andere tt's,dan zie je vaak welke privéstukken inlassen of er wat meer werk in steken dan een andere.(Ik denk hier aan de passage aan de Broeders van Liefde).
Samen met Jodelaitie de tocht gereden in een voor mij gepast tempo.
Leuke namiddag gehad,prachtig weertje,......
Na het douchke nog wat aprés gehouden met Jodelaitie,Fritsie,Kenny en pa.
Toen we de zaal verlieten heb ik ook nog de "bike van jaar 2008" mogen bewonderen.
Kenny mag voortaan een kwartier vroeger aanzetten dan ons,zodat we hem zeker nie meer terugzien.
Nu,aan de organisatie : alles was tiptop en volgend jaar moogt ge mij zeker weer verwachten.
Waarom??
Wel,ik had deze tt vorig jaar al gereden en ik wist dat dit een heel goede organisatie was en nog steeds is met een mooi parcours.Wanneer je verschillende malen door de streek rijdt met andere tt's,dan zie je vaak welke privéstukken inlassen of er wat meer werk in steken dan een andere.(Ik denk hier aan de passage aan de Broeders van Liefde).
Samen met Jodelaitie de tocht gereden in een voor mij gepast tempo.
Leuke namiddag gehad,prachtig weertje,......
Na het douchke nog wat aprés gehouden met Jodelaitie,Fritsie,Kenny en pa.
Toen we de zaal verlieten heb ik ook nog de "bike van jaar 2008" mogen bewonderen.
Kenny mag voortaan een kwartier vroeger aanzetten dan ons,zodat we hem zeker nie meer terugzien.
Nu,aan de organisatie : alles was tiptop en volgend jaar moogt ge mij zeker weer verwachten.
- Metalbiker
- Mountainbiker
Post by Metalbiker »
Doomkerke,
alvast dank voor deze aangename tocht
Met tal van Tegenterters deelgenomen maar al in verschillende etappes, gelukkig vonden we mekaar deels terug wanneer de Leffe's hun intrede deden
Wij hebben er van genoten. We hadden zeker voldoende wagens om te beflyeren
, nog wa reclam voor TT naaste week niewaar.
Tot volgende keer
Metalbiker
TT AARSELE 17/02
alvast dank voor deze aangename tocht
Met tal van Tegenterters deelgenomen maar al in verschillende etappes, gelukkig vonden we mekaar deels terug wanneer de Leffe's hun intrede deden
Wij hebben er van genoten. We hadden zeker voldoende wagens om te beflyeren
Tot volgende keer
Metalbiker
TT AARSELE 17/02
Door het zonnige weer en het gebrek aan wind, was dit duidelijk een parcours voor de "rouleurs", mooi afgeremd door de technische stukjes en hier en daar een vettige strook. Om 13u10 ocharme alleen vertrokken en tot aan de 1ste bevoorrading geen kompaan gevonden om aan te koppelen, maar in het lange stuk aan de overkant van de Beernemse Vaart kwam ik dan toch in een groepje terecht . Op het einde van het stuk kwamen ze van alle kanten over mij, maar het venijn zat duidelijk in de staart , want op het 2de stuk langs de vaart bleven alleen nog wij 2 met de meest grijze haren over. Dan maar verder met mijn kompaan tot aan de 2de bevoorrading. Daar dan alleen terug vertrokken om nog wat 'te genieten' van de streek, maar ik zag in mijn achteruitkijkspiegel een tandem aankomen, waardoor ik terug (mannen en competitie...) tempo ging maken. Ze kwamen dichter en ook weer niet . Maar aan de voorlaatste bosstrook zaten ze ineens in mijn wiel. Ik dacht , erop en erover zeker , maar wij kwamen gelukkig terug op de weg en ik mee aan het rekkertje. De laatste vettige strook zag in het gaatje toch een gat worden en met mijn hardgekookte benen toch nog 100 m moeten prijsgeven .
Goede organisatie, soms een lichte aarzeling aan de "witte" pijltjes.
De teller gestopt op 50.31 gem 23.8
Tot de volgende...
Goede organisatie, soms een lichte aarzeling aan de "witte" pijltjes.
De teller gestopt op 50.31 gem 23.8
Tot de volgende...
-
2leggedfreak
- Mountainbiker
Post by 2leggedfreak »
aan allen dank die gekomen zijn. wreed lekker weer en toch 801 deelnemers, dus je hoort ons niet klagen, maar er mogen er misschien nog enkelen bij volgend jaar. tussen de drukte door ook even de 50km gereden, kijken als het parcours nog in orde was, toch een mooi gemiddelde kunnen bollen van 28,7km/h, zo ongeveer 1h50min. toer was voor mij +/- 52,5km maar dan ook klein beetje extra gedaan. dank voor de goede kritiek en hopelijk tot volgend jaar, met hetzelfde weer.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Door omstandigheden nog eens in de voormiddag gebold, voor wat mijn enige rit van het weekend zal zijn. Vorig jaar voor het eerst gereden, dus min of meer een verwacht en gevarieerd parcours, met vooral in het laatste deel enkele gesmaakte technische stukken. Volgens mij een van de langste passages door het domein van de Broeders. Ook de afgesloten kanaalarm die uniek is voor deze tocht was dit keer goed berijdbaar (vorig jaar wat glad). Ik was wel continu een 'timber' verwachtende met die bosbouwwerken. Ook het laatste stuk (een processieweg?) was zeer leuk, maar bolde voor geen meter.
Verrassend zwaarder dan verwacht. Had een droog parcours verwacht, maar sommige stukken zogen toch meer aan je banden dan ik vermoed had. Kortom leuke tocht en in stralend weer zodat de kort broek terug uit de kast mocht. Bevoorradingen waren zeer goed, douches en bikewash eveneens (lagen die zerken daar voor diegene die alles gegeven hadden?). Bepijling ook goed, alhoewel wit misschien niet echt de ideale pijlkleur is? Proficiat aan deze organisatie!
De après leek kort te duren, maar uiteindelijk daar toch weer lang gezeten met Superfan, Moustache en Supahfly. Ook Kommil Foo nog gezien en dat was al weer lang geleden op een tocht (buiten Moen dan).
Verrassend zwaarder dan verwacht. Had een droog parcours verwacht, maar sommige stukken zogen toch meer aan je banden dan ik vermoed had. Kortom leuke tocht en in stralend weer zodat de kort broek terug uit de kast mocht. Bevoorradingen waren zeer goed, douches en bikewash eveneens (lagen die zerken daar voor diegene die alles gegeven hadden?). Bepijling ook goed, alhoewel wit misschien niet echt de ideale pijlkleur is? Proficiat aan deze organisatie!
De après leek kort te duren, maar uiteindelijk daar toch weer lang gezeten met Superfan, Moustache en Supahfly. Ook Kommil Foo nog gezien en dat was al weer lang geleden op een tocht (buiten Moen dan).
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Scale wrote:man, man, man, de gemiddelden stijgen weer zoals de temperaturen buiten......![]()
Inderdaad. 28,7 avg : da moe gene normalen zijn.Let wel : ik zou ook makkelijk zo'n gemiddelde kunnen halen op da parcours zulle.............
met mijn brommenette![]()
![]()
btw, goede organisatie met dito rit/parcour....alleen vond ik de drieeurovijftig er een beetje over........
Reden???
Der waren toch 2 controles,een stutje achteraf,...
Kweetnie, kdenk toch dat we waar voor ons geld gekregen hebben.Scale wrote:alleen vond ik de drieeurovijftig er een beetje over........
- Uitstekend parcours
- Goede bepijling (kleur pijlkes iets minder)
- 2 bevoorradingen die zelfs voor de late starters nog dik in orde waren
met op elke bevoorrading ehbo en pechverhelping (van binnnenbanden tot kettingen ze hadden het liggen)
- Goede afspuiting
- Boterham achterna
- Gratis bewaakte fietsparking
- de leffe was ook niet duur
en niet vergeten dat dit ten voordele is van de toekomstige wereldkampioen mtb hé