Beste,
Dat bewuste stuk is inderdaad een "natuurlijk overstromingsgebied" van de Amblève.
We hebben hiervoor 2 alternatieven, maar dat betekent dat je ofwel aan de overzijde een trappenpad moet nemen (GR 571 + een stuk over de grote baan), ofwel vanuit Nonceveux een klim extra hebt voor ongeveer dezelfde afstand te overbruggen (en je verliest hierdoor de mooie "unieke" singletrail die bij ons weten in geen enkele andere tocht zit).
We zijn van mening dat al de tochten op onze site een hoog "avontuurgehalte" mogen hebben, afstappen voor een omgevallen boom hoort daarbij. Ik ben echter de laatste weken niet meer ter plaatse geweest, dus ik kan momenteel niet oordelen over de ernst; als ik dat hier zo lees is er blijkbaar zeer ernstige hinder.
Indien deze hinder van ernstige aard is, en in de toekomst niet kan worden verholpen, schakelen we uiteraard over op de alternatieven die we al achter de hand hebben.
Alvast bedankt voor de meldingen !
P.S.: opmerkingen mogen ook steeds gemaild worden naar solosride@gmail.com, dat wordt dagelijks gecheckt.
Solo's Ride website
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Samen met Magura probeer ik de toestand op te volgen en zoals hij al schreef zijn er alternatieven mogelijk . Indien blijkt dat er geen beterschap komt wordt er alvast een alternatief uitgewerkt dat dan aan de track van de 55km wordt toegevoegd. Indien mogelijk ga ikzelf dit weekend of begin volgende week de toestand inschatten.
Solo
Solo
NENRJ wrote:Ik heb gisteren een stukje van Solo's ride 55 km gedaan als test voor de nieuwe fiets en de conditie. En hoewel het voor mij de eerste keer was dat ik een GPS gebruikte, heb ik geen problemen ervaren om de track te volgen. Heel mooie route maar op het deel langs de Amblève (ten Westen linkerkant dus) zijn er heel wat omgevallen bomen die de doorgang versperren en die veel gesleur met de fiets vergen zelfs in die mate dat dat voor mij toch wat het fietsplezier bederft en ik geneigd ben een alternatief te zoeken voor dat deel.
We hebben een alternatieve track online geplaatst die bovenstaande versperring omzeilt , meer info op www.solosride.be
Het droge weer zorgt momenteel voor ideale omstandigheden dus waag uw kans
-
keetoo
- Mountainbiker
hier dan ons korte verslagje
rit is niet helemaal gelopen zoals gepland, na 3 km in de 1e afdaling is 1 van ons 6-en zwaar gevallen en heeft wederom zijn sleutelbeen gebroken, uiteindelijk zijn we met 5 man verder gegaan (gevallen persoon in de auto wachtend, hij had er niet veel last van...)
onderweg hebben we nog 4 lekke banden gehad, spaakbreuk in iemands achterwiel, iemand zijn GPS verloren in een heftige afdaling, na een kwartier zoeken had ik hem gelukkig gevonden en 2 van de resterende 5 waren de laatste 1.5 uur aardig op. al met al hadden we een netto rijtijd van 4 uur maar de bruto rijtijd telt die was net over de 6 uur....)
volgende keer nog eens proberen een snelle tijd neer te zetten en hopen op iets minder pech.
we hebben direct de omleiding gereden, mooi alternatief stuk met een extra beklimming en afdaling, inderdaad jammer dat het stukje singletrack net na de Ambleve er dan uit is. alles lag er verder snel en droog bij, heel verschil met toen ik hem vorig jaar gereden heb.
blijft een fantastische route
rit is niet helemaal gelopen zoals gepland, na 3 km in de 1e afdaling is 1 van ons 6-en zwaar gevallen en heeft wederom zijn sleutelbeen gebroken, uiteindelijk zijn we met 5 man verder gegaan (gevallen persoon in de auto wachtend, hij had er niet veel last van...)
onderweg hebben we nog 4 lekke banden gehad, spaakbreuk in iemands achterwiel, iemand zijn GPS verloren in een heftige afdaling, na een kwartier zoeken had ik hem gelukkig gevonden en 2 van de resterende 5 waren de laatste 1.5 uur aardig op. al met al hadden we een netto rijtijd van 4 uur maar de bruto rijtijd telt die was net over de 6 uur....)
volgende keer nog eens proberen een snelle tijd neer te zetten en hopen op iets minder pech.
we hebben direct de omleiding gereden, mooi alternatief stuk met een extra beklimming en afdaling, inderdaad jammer dat het stukje singletrack net na de Ambleve er dan uit is. alles lag er verder snel en droog bij, heel verschil met toen ik hem vorig jaar gereden heb.
blijft een fantastische route