02/09/2007 Diest Marathon van de Demervallei

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
TEAM SAFETY JOGGER
Mountainbiker

Post by TEAM SAFETY JOGGER »

Conrad wrote:Gisteren eens wat vroeger op gestaan om 's middags eens wat vroeger thuis te zijn, dus ging de wekker al om 6u45. Rustig ontbijtje genomen, al de spullen in mijn rugzak gestoken en op het gemakske naar FC Bareel vertrokken om daar aan de marathon te beginnen.

Ginder aan de tocht vertrokken rond 8u15. Het was er al redelijk druk, maar het veel heel goed mee. Het was direct vertrekken richting de eerste "gevaarlijke" afdaling(vind deze altijd plezant om te doen) in Molenstede en dan richting de weiden van Zichem. Beetje rond toeren nog in de geburen en de eerste bevoorrading was er al aan de Volvo garage in Diest. Snel nog een banaantje binnen geduwd en hup weer verder vertrekken.
Nu ging het richting Halen en Lummen. Veel nieuw stukjes leren kennen daar, wat altijd goed is als ge eens gaat trainen hé :lol: . Na de eerste bevoorrading werd het, zoals vele al zeiden, een deel plezanter. Paar singletrack stukjes gehad ook. Na de tweede bevoorrading ging het terug richting Diest. Het stuk in Schaffen met de kleine hellingkes die kort op mekaar volgende was wel shiek om te doen.
Ben dan Fonske, zoals vele ook tegen gekomen aan de Aquarius stand. Was wel ne grappige jonge die daar stond. Bij elk blik dat hij opende moest hij blijkbaar iets zeggen. Was wel lachen. Na de aquarius stand ging het via de omwallingen van Diest richting FC Bareel terug.

Ondanks het feit dat het inderdaad niet een Ardennengevoel gaf qua hm's, heb ik me enorm geamuseerd gisteren. Fijn parcours, zeker als je van de omgeving bent, het ging zelfs redelijk goed bij mij (21 avs), goed georganiseerd, die gekleurde bandjes, gratis hersteldienst, enorm grote parking, gezellig bedoeling na de tocht, hotdogske, goede bepijling als splitsingen,...

Ivm de "luller", die had blijkbaar ook even ruzie met iemand van Aarschot/toptours club, met een vrouw, weet niet over wat eht ging, maar de vrouw in kwestie was blijkbaar wel redelijk kwaad... Hoewel ik de "luller" op momenten echt wel grappig vond. Speelde trouwens ook goeie muziek!

Ah, en trouwens, Fons, aangename kennismaking na de tocht hé. Eventjes met je aan tafel gezeten. Goed dat je terug TT's gaat filmen!

Enfin, UB'ers, seeya next year!
Hier de "Luller" van dienst. :-D :-D :-D Het is niet gemakkelijk om een hele voormiddag te "lullen". Bij de vrienden bikers kon ik al eens over de schreef gaan, die kennen mij. Dat geval met de Knoet, zoveel had ik nu toch niet verteld. Mischien ne slechte dag, hiervoor mijn excuses. Het was zeker niet de bedoeling om mensen te kwetsen. Bij navraag bleek echter dat er al een beetje onvrede was voor dat ze binnenreden :-? . Het zijn mijn zaken niet. Voor diegeen die het niet doorhadden, het was van in het begin tot op het einde "gezever en "gelul". :lol: :lol: :lol:
En nu zijn we uitgeluld. :P
TARGA
Mountainbiker

Het Filmpje

Post by TARGA »

Mijn welgemeende excuses voor de grote vertraging die ik opgelopen heb, maar al bij al is het er dan toch van gekomen: hét filmpje van onze toertocht. Veel kijkplezier...

http://www.youtube.com//watch?v=7TioE6IQKEM

GreetZ,

Mr. BuRN
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Proper gedaan =D> =D>
Post Reply