Remmen: Magura HS33

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

kamikaze wrote:
XVM wrote:
kamikaze wrote:Die zwarte rijd je maximum 5 modderritten mee voor ze weg zijn...
Die rode gaan een pak langer mee.
En wat is het effect op de velgen van die rode blokjes?
Niet goed voor de velg, maar dat je velgen nu 2 jaar of 3 jaar meegaan, tegen die tijd heb je al lang nieuwe gekocht omdat je ze op een andere manier in de prak hebt gereden.
Althans, ik toch.
maar niet iedereen heeft kamikaze als nickname he :wink:

maar gewone v-brakes slijten de velgen ook, mijn velgen zouden eens vernieuwd moeten worden, maar ik ben niet echt van plan dat te doen, maar dat zorgt wel voor slechte remkracht, en bij een afgesleten velg slijten de blokjes ook.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Als die zwartre blokken goed ingeremd zijn gaan ze toch een poos mee, 5 ritten, dat zijn dan ritten waar je met 1 set gewone V-brake blokjes de tocht niet kan uitrijden veronderstel ik!

Maar de rode blokken gaan een stuk langer mee en geven meer remvermogen. Ik ben er zeer tevreden van.

Over schijfremmen zijn al heelder topics volgeschreven.
Zelf blijf ik nog even bij de velgremmen tot de schijven op punt staan.

Een andere vraag: zijn die 05 boosters afzonderlijk te verkrijgen??
En zijn die te gebruiken voor de oude magura's?
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

De slijtage van een velg bij gebruik van Magura's? Heb toch al verschillende malen gemerkt dat de slijtage bij V-brakes een stukske sneller gaat!

Heb vier jaar steeds met dezelfde velgen gereden en Magura's en de slijtage van de velgen valt heel goed mee.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

dat heeft volgens mij te maken met de manier waarop de blokjes de velg raken en magura heeft hier een voordeel in.
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

De Magura-users: et gelle keramik velgen?
Ik heb er geen mar ben aan het overwegen van et erop te zetten. Heeft dit veel voordeel?
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Ik rijd met gewone velgen.

De keramische velgen geven wel wat meer remkracht, vooral als het wat natter is, maar ik kom ruimschoots toe.

De keramische laag is soms een kort leven beschoren, moet ook weer onderhouden worden, is gevoelig aan olie en maakt de velg duurder.
Voor mij is het sop de kool niet waard.
sorrow
Mountainbiker

Post by sorrow »

Tokke wrote:De Magura-users: et gelle keramik velgen?
Ik heb er geen mar ben aan het overwegen van et erop te zetten. Heeft dit veel voordeel?
#-o
Ik zal het een keer vertalen voor de nederlandstaligen onder ons.
"De Magura-users: Hebben jullie keramische velgen ?
Ik heb er geen, maar ik ben aan het overwegen om ze erop te zetten. Heeft dit veel voordeel?"

Ik rijd ook met HS33 zonder keramische velgen en ik heb remkracht genoeg. Voor mij voorlopig nog geen keramische velgen.
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

Ja sorry, mijn nederlands kan beter op de chat :wink:
Ahzo, ik ga zien hoe mijn velgjes het uit houden, ze hadden mij aangeradan van keramische te nemen maar kga dan nog zien.

Mercikes alleszins
fiete R-vrouw2
Mountainbiker

Post by fiete R-vrouw2 »

mijn hs33 zou ik voor geen geld van de wereld nie meer willen missen!!!
geen gepiep geen getsjiep kortom altijd remmen met de hs33 =D>
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

de Magura's zijn voor mij perfect:
geen afstelwerk: ze staan altijd juist (behalve af en toe eens aan't stelwieltje aan het stuur draaien voor de blokjes wat dichter tegen de velg te laten komen.

Ik rij hiermee al 2.5 jaar rond, en heb nog nooit de olie ververst of ontlucht ofzo, en ze werken nog altijd heel goed.

BTW: ik rij niet met keramische velgen rond.
Post Reply