11de oetermarathon op 19 augustus 2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Deere Power
Mountainbiker

Post by Deere Power »

@ Koenvgn, ik wil wel meerijden, maar ik weet niet of ik daar om 7u30 al ga zijn, ik kom helemaal van Opwijk...
Ghostrider 1
Mountainbiker

Post by Ghostrider 1 »

[quote="pepper"]Mark 01 schreef:[quote]Niet na maar op den 3de terril is de 2de bevoorrading. De beklimming van deze laatste terril is ook de moeilijkste[/quote]

Prachtig idee van de organisatie om met de goede weersvooruitzichten een bevoorrading boven op de 3de terril te leggen. =D>
Dan kunnen wij rustig genieten van een immens uitzicht.
Wat mij betreft is deze 3de terril de gemakkelijkste althans indien men hem beklimt via de verharde haarspeldbochten of gaat dit ook onverhard op deze terril ( het is me nog niet opgevallen dat dit ook kan)[/quote]

Na de beklimming van de 3de terril zullen jullie hopelijk een prachtig zicht
krijgen van de omgeving (bij open weer)de afdaling gaat via de verharde haarspeldbochten, de beklimming via een onverhard pad

groeten en tot zondag
...Jokke
Mountainbiker

Post by ...Jokke »

Is er dan geen bevoorrading voor diegene die de terril niet opgaan?
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

...Jokke wrote:Is er dan geen bevoorrading voor diegene die de terril niet opgaan?
Dat zou pas een motivatie zijn eh :P
...Jokke
Mountainbiker

Post by ...Jokke »

Ik was thans niet van plan om ne terril te doen dees jaar.
Maar ik zal er toch over moeten.....
Jef Dries
Mountainbiker

Post by Jef Dries »

Ik ga ze toch proberen!

Kom zelf uit de vlakke Kempen, nog nooit in de Limburg gaan fietsen. Afgezien van de drie terrils en dan nog twee "nijdige stukken" vh forum; is de rest eigenlijk vlak of constant licht glooiend? 900hm is al iets natuurlijk, ik heb totaal geen idee hoe hoog die terrils zijn...
mark 01
Mountainbiker

Post by mark 01 »

is de rest eigenlijk vlak of constant licht glooiend?
De rest is ook niet te onderschatten. Niet alleen de terrils zijn stevige kuitenbijters, maar over heel het parcours verdeelt zijn er verschillende zware hellingen aanwezig.

Om van de 2de bevoorrading te kunnen genieten zul je wel degelijk over de 3de terril moeten gaan, de eerste 2 kun je links laten liggen. Deze mogelijkheid is voorzien doormiddel van een splitsing.

Volgens de laatste weerberichten zou het 24° worden en tegen de avond mogelijk regen.
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

Ghostrider 1 wrote:Na de beklimming van de 3de terril zullen jullie hopelijk een prachtig zicht
krijgen van de omgeving (bij open weer)de afdaling gaat via de verharde haarspeldbochten, de beklimming via een onverhard pad

groeten en tot zondag
Amai, dan gaan ze mij toch nog verassen, tenzij dit "onverhard pad" normaal gezien de afdaling is van de terril. Als dit het geval is, dan denk ik dat er zeeer weinigen de top zullen halen (al fietsend he :-D ). Alleszins een prachtig idee om de bevoorrading op de top door te laten gaan!! Ik kijk er naar uit!
mark 01
Mountainbiker

Post by mark 01 »

Ramboke,wij gaan inderdaad het paadje dat naast het ijzeren hek uitkomt naar omhoog.
Bijterke
Mountainbiker
Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra

Post by Bijterke »

is er afgelopen woensdagnacht ook zo veel water gevallen als in de Antwerpse kempen? en als het zo is, welke gevolgen heeft dit voor het parcours. Zit niet veel in met wat modder maar trop is teveel !
Post Reply