De diagnose bij spoed was dat het geopereerd moet worden. Is een zeldzaam geval. Zal veeeeeel weken buiten strijd zijn (net nu ik speciaal getrained heb voor de zomerperiode en al een goede conditie had opgebouwd).
ergste valpartij
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Point7
- Mountainbiker
Jawadde...vandaag met stuur en hand tegen een boompje gereden op de TT van Grobbendonk. Gevolg gevallen in een zeer diepe modderplas (=is niet zo erg en toen ik terug op de fiets wou springen zag ik dat er iets niets juist was met mijn vinger. Stond helemaal uit den haak. Gebroken vinger dus.
Aan de bevoorrading afgevoerd met het rode kruis.
De diagnose bij spoed was dat het geopereerd moet worden. Is een zeldzaam geval. Zal veeeeeel weken buiten strijd zijn (net nu ik speciaal getrained heb voor de zomerperiode en al een goede conditie had opgebouwd).
Doeme toch.
toen ik ter controle met mijn gebroken hand in het ziekenhuis moest zijn komt daar een jonge gast (pakweg 20 a 25 jaar, toen was ik achteraan de 30) in een rolstoel voorbij,
beide benen geamputeerd...
dadelijk mijn pijn weg...
als ik nu nog eens zit te grommelen omdat het ergens pijn doet,
denk even aan dat moment, en het gaat alweer wat beter.
@jorge
in ieder geval, wens je vriendin een spoedig herstel
en als ze een riem aanheeft steek ik daar nog wel een hartje bij
beide benen geamputeerd...
dadelijk mijn pijn weg...
als ik nu nog eens zit te grommelen omdat het ergens pijn doet,
denk even aan dat moment, en het gaat alweer wat beter.
@jorge
in ieder geval, wens je vriendin een spoedig herstel
en als ze een riem aanheeft steek ik daar nog wel een hartje bij
-
Lucky22
- Mountainbiker
- Location: veel te goed voor mijn benen (cannondale, gary fisher, Sandman)
Viel nog mee tot de schoen eraf moest en nu nog veel zenuwpijnen.[/quote]
Ken dat helaas : ik denk dat er bij mij ook nog enkele extra breukjes zijn bijgekomen toen ze er niet in slaagden om mijn snowboardschoenen open te slijpen en ze met 3 artsen hieraan trokken (verscheidene torsiebreuken scheenbeen waren wel van het vallen
, kuitbeen over was blijkbaar daarna gebeurd
)
Normaal gezien zal je vriendin minder en minder pijn voelen omdat de zenuwen de constante prikkels als gewoon gaan ervaren (zo was het toch bij mij). Revalidatie in het begin zal even op de tanden bijten zijn maar daarna zal ze normaal gezien snel vorderingen kunnen maken. Nog veel sterkte toegewenst aan je vriending
Ken dat helaas : ik denk dat er bij mij ook nog enkele extra breukjes zijn bijgekomen toen ze er niet in slaagden om mijn snowboardschoenen open te slijpen en ze met 3 artsen hieraan trokken (verscheidene torsiebreuken scheenbeen waren wel van het vallen
Normaal gezien zal je vriendin minder en minder pijn voelen omdat de zenuwen de constante prikkels als gewoon gaan ervaren (zo was het toch bij mij). Revalidatie in het begin zal even op de tanden bijten zijn maar daarna zal ze normaal gezien snel vorderingen kunnen maken. Nog veel sterkte toegewenst aan je vriending
Gisteren effe over de riser gedoken en recht op mijn hoofd geland, gelukkig zonder erg omdat ik mijn helm droeg maar zonder helm zat ik nu wss wel met een knoert van een hersenschudding of erger. Geloof deze ouwe knar maar; zonder helm rijden is a nono. Ge moet echt geen extreme dingen proberen op de MTB om ongelukkig te vallen.
- rikke.beton
- Mountainbiker
Post by rikke.beton »
Ben pas terug beginnen rijden met mtb, ik heb het een tiental jaar niet meer aangedurft om op een mtb te kruipen wegens een ongeval in een bos in de omgeving van Leuven. Mijn vier jaar jongere neef volgde mij in een steile afdaling gevolgd door een lichte helling. Boven op het hellingkje vertraagde ik even om te kijken of hij nog mee was en hij knalde tegen mijn achterwiel, ging over kop en belandde met z'n hoofd op een boomwortel. Toen was fietsen met een helm nog niet echt gekend, allee wij vonden het zelfs lachwekkend. Later bleek dat hij naar huis is gefietst met een sleutelbeen breuk en een hersenbloeding. Hij is enkele uren later gestorven aan de gevolgen hiervan. Ik heb mij ondertussen over de schuldgevoelens kunnen heenzetten maar als ik soms nog zie dat er mensen mtb'en zonder helm dan denk je toch even na hoor
Hier wordt een mens wel effe stil van. Heel veel sterkte toegewenst aan alle slachtoffers van valpartijen. Ik vrees dat vallen altijd wel een inherent deel zal uitmaken van MTB'en maar hopelijk komen we er altijd vanaf met zo min mogelijk letsels. Ride safe.rikke.beton wrote:Ben pas terug beginnen rijden met mtb, ik heb het een tiental jaar niet meer aangedurft om op een mtb te kruipen wegens een ongeval in een bos in de omgeving van Leuven. Mijn vier jaar jongere neef volgde mij in een steile afdaling gevolgd door een lichte helling. Boven op het hellingkje vertraagde ik even om te kijken of hij nog mee was en hij knalde tegen mijn achterwiel, ging over kop en belandde met z'n hoofd op een boomwortel. Toen was fietsen met een helm nog niet echt gekend, allee wij vonden het zelfs lachwekkend. Later bleek dat hij naar huis is gefietst met een sleutelbeen breuk en een hersenbloeding. Hij is enkele uren later gestorven aan de gevolgen hiervan. Ik heb mij ondertussen over de schuldgevoelens kunnen heenzetten maar als ik soms nog zie dat er mensen mtb'en zonder helm dan denk je toch even na hoor
- kleinboy
- Mountainbiker
ergste valpartij:
1: Misverstand tussen mij en collega biker... tegen elkaar, ik tegen de grond en fractuur in rechter elleboog. (3weken out)
2: 3 weken later terug begonnen, 1e rit... jump maar geen goede landing, voorwiel dwars, over fiets heen... schaafwonden en 3 hechting aan linker elleboog.
3: Half jaartje goed gegaan... en februari '07 accident met fiets op terugweg naar huis. Aangereden door indraaiende wagen op parking... 2 tanden stuk, helm stuk. Mannen, bij deze nog eens: een helm scheelt wel degelijk hoor !! verzekeringskwestie... KLEIN kader naar de haaien. Ik wil opnieuw KLEIN, niet meer in productie... toch nog een stock-model op de kop kunnen tikken... Attitude VX '06, Wit ! Mooi... ook m'n eerste fiets met schijfremmen (HOPE monomini) Ben benieuwd.
Voor al diegene die al gevallen zijn: U bent niet alleen
Voor al diegene die niet gevallen zijn: Haal die fiets nu eens eindelijk onder het stof en ga eens fietsen...
1: Misverstand tussen mij en collega biker... tegen elkaar, ik tegen de grond en fractuur in rechter elleboog. (3weken out)
2: 3 weken later terug begonnen, 1e rit... jump maar geen goede landing, voorwiel dwars, over fiets heen... schaafwonden en 3 hechting aan linker elleboog.
3: Half jaartje goed gegaan... en februari '07 accident met fiets op terugweg naar huis. Aangereden door indraaiende wagen op parking... 2 tanden stuk, helm stuk. Mannen, bij deze nog eens: een helm scheelt wel degelijk hoor !! verzekeringskwestie... KLEIN kader naar de haaien. Ik wil opnieuw KLEIN, niet meer in productie... toch nog een stock-model op de kop kunnen tikken... Attitude VX '06, Wit ! Mooi... ook m'n eerste fiets met schijfremmen (HOPE monomini) Ben benieuwd.
Voor al diegene die al gevallen zijn: U bent niet alleen
Voor al diegene die niet gevallen zijn: Haal die fiets nu eens eindelijk onder het stof en ga eens fietsen...
- Stalen Worm
- Mountainbiker
Post by Stalen Worm »
ik kan hier ook een post neerzetten: zondag tijdens de gegidste tocht op summerbike plus een afdaling volledig verkeerd ingeschat, gevolg, overkop, 6 hechtingen in mijn kuit, waar de grote plateau een kuske gegeven heeft, en sleutelbeen gebroken: 6 weken werkonbekwaam, hopelijk niet al te veel langer bikeonbekwaam!!