12/08/07 Verviers 45 - 105 km l'Ardenne Bleue Open Trophy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Enig idee van de hoogtemeters?
Zaterdag? ik ga zondag hoor..
roger wrote:...Ze moesten het parcours wat zwaarder maken want ze hadden schrik dat de eerste het binnen de 4u zou doen..
Het word hoog tijd dat ze de dopingcontroles hier ook opvoeren, 25 gemiddeld op een toch behoorlijk technisch offroad parkoers van 100km met 3000 hoogtemeters is niet meer normaal
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

A d r i wrote:Enig idee van de hoogtemeters?
Zaterdag? ik ga zondag hoor..
Eerste deel (45km) met goede bepijling, vanaf Outlet Center(Start) tot de kruispunt van de "Rue du Tennis" in Heusy telt volgens mijn polar 48 km en 1385 hm, +/- 3u25 rijden.
En een totaal afstand van 108.5 km en 2885 hm, maar zonder de "voorziene" nieuwe klimmen aan het einde tussen "Surdents" en "de kerk van Renoupré"... totaal +/- 8u10 onderweg...op gemak 8)

De bepijling was heel goed tot in de buurt van Jehanster en vanaf daar was het alleen maar de flauwe pijlen op de weg.

Ah ja, de mooiste klim, volgens mij (en ook de zwaartste volgens Lowie en ik ben mee eens), is in de eerste gedeelte, rond km 15, na de afdaling in het bos met de losse keien (beekje) naar Goffontaine, daar aan een soort oude hoogspanningkabine, rechts van de weg, begint het, steil en lang; en de single track daarna om terug bergaf te gaan is prachtig, en vool agressieve brem, mijn linker been is nu gestreept...

Enfin, als ik zondag vrij ben doe ik zeker mee... :bounce:
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

raar voor te vragen maar zijn er passag die gevaarlijk zijn of is het allemaal heel goed te doen?
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

.::Andy::. wrote:raar voor te vragen maar zijn er passag die gevaarlijk zijn of is het allemaal heel goed te doen?
Ja en nee, er zijn geen stuken " à la Reinhardstein" in Waimes of à la "Marché - Saint Roch" in Theux in de AT, noem maar op. Er zijn veel stukken die heel verradelijk kunnen zijn, met veel losse stenen, plaats waar je op de kleirotsen moet, afdling die plots steiler worden, tapijten van wortels maar niks onmogelijk... Als het droog is geen probleem, als het nat word... miserie.. miserie, zal moeten soft rijden :wink:

Ik ben gisteren overal bergaf op de fiets kunnen blijven ( bijna behalve een kleine stuk in de buurt van Charneux-Jalhay, in een epiciabos, met een kleine stort, waar de weg zoek was). Ik ben een oude pannekoek van 46 en was solo dus heel voorzichtig. 't is dus heel afhangelijk van je manier van rijden...
Bergop is wel een stuk aan de Parcours vita in "Ensival" die niet te doen was, enfin, voor mij...ik heb de trap genomen. :-)
Last edited by Berthold on Sun 05 Aug 2007 22:55, edited 1 time in total.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

Wel ht water komt me al in de mond!!! :roll:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Bedankt berthold voor de mooie uitleg. =D>
Het kleine beetje dat ik de streek daar ken laat me inderdaad vermoeden dat het verraderlijk zal zijn bij regen , en het is daar zowiezo technisch, dat kennen we van de AT en van de vaste routes .
Meer dan 8u biken, en ik dacht dat ik met bijna 5u op 70km in die regio zaterdag al een hele prestatie had neergezet, proficiat hoor
Ik ben solo ook altijd zeer voorzichtig, da's normaal, maar volgende zondag zullen we niet solo zijn vermoed ik
:wink:
Ardenne Bleue
robin
Mountainbiker

Post by robin »

ik heb al een hele tijd geleden ingescheven maar sta nergens op de llijst :cry:

normaal?
Birota
Mountainbiker

Post by Birota »

robin wrote:ik heb al een hele tijd geleden ingescheven maar sta nergens op de llijst :cry:

normaal?

niet panikeren, bij mij is dit ook zo. Hen een tijdje terug een mailtje gestuurd en kreeg een gedetailleerd antwoord dat ik wel degelijk ingeschreven was. Ze vermelde zelfs op welke dag ik de storting had gedaan en de naam van de rekening.

Alleen op de site van chronorace wordt dit blijkbaar nietr geüpdate.
groeten, en misschien tot dan (al moet ik jullie dan eerst herkennen) :-)
robin
Mountainbiker

Post by robin »

ok

dacht al even,mij kan je herkennen aan een lingier-versluys tenutje en een scott scale 20 :P
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

A d r i wrote:Bedankt berthold voor de mooie uitleg. =D>
Meer dan 8u biken, en ik dacht dat ik met bijna 5u op 70km in die regio zaterdag al een hele prestatie had neergezet, proficiat hoor
Ja maar ik heb het heel rustig aangepakt, 142 gemiddelde hartslag,...
en met een pitstop van een half-uurtje voor de bevoorrading bij mijn moeder in Heusy... :-)
Post Reply