Terug van Gavere met de 75km achter de kiezen.
Een mooie trainingsrit met het oog op het komende marathonseizoen.
De wind en de klimmetjes maakten er een stevig parcours van, maar wie kwam om te MTB'en die kwam bedrogen uit.
Mijns inziens hééééél véééééél asfalt en beton! wie hier met nobby nics rijdt mag ze erna wel in de vuilbak zwieren. Vooral de laatste 30km vlak na de laatste bevoorrading (2 uitstekende bevoorradingen dat wel) waren een veredelde wegrit met een road% van meer dan 80. Eigenlijk moet je een koersfiets aan de laatste bevoorrading zettten om de laatste 30km daarmee af te haspelen.
Conclusie: een goed georganiseerde rit maar géén MTB-rit.
Dus asfalthaters ga het morgen elders zoeken.
17 & 18/03/07 Gavere
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Herder Ben
- Mountainbiker
Post by Herder Ben »
We hebben reeds een 20tal foto's online staan:
http://www.herders.be/fotos/2007/0317.html

Let op de asfalt
... alleen is het een beetje moeilijk al fietsend en offroad foto's te nemen met een gsm.
Inderdaad veel road, maar we hebben het ons niet aangetrokken en er een gezellig ritje van gemaakt. Anders wel een prima organisatie!
Tot de volgende,
Herder Ben
http://www.herders.be/fotos/2007/0317.html

Let op de asfalt
Inderdaad veel road, maar we hebben het ons niet aangetrokken en er een gezellig ritje van gemaakt. Anders wel een prima organisatie!
Tot de volgende,
Herder Ben
-
BikingBrecht
- Mountainbiker
Post by BikingBrecht »
Ik heb vandaag ook de 75 km gereden.
Er zat inderdaad heel wat road in, maar ik vond dat persoonlijk niet zo erg. Ik ben niet zo'n modder-ploeteraar.
Ik vind dit een ideale rit als overgang tussen het winter- en het zomerseizoen.
De organisatie is goed.
Al heb ik misschien toch twee minpuntjes:
- slechts 2 bevoorradingen op de grote tocht. Waarvan de eerste reeds na 14 km. Ok, de moeilijkheidsgraad van het parcours eiste misschien niet meteen meer bevoorradingen.
- In het extra stuk voor de 75 mochten, naar mijn mening, hier en daar een pijltje meer gehangen hebben. Maar de pijling was anders in orde.
Op naar de volgende TT. voor mij wordt dit waarschijnlijk Oedelem. Ik ben benieuwd of er daar meer offroad zal inzitten.
Er zat inderdaad heel wat road in, maar ik vond dat persoonlijk niet zo erg. Ik ben niet zo'n modder-ploeteraar.
Ik vind dit een ideale rit als overgang tussen het winter- en het zomerseizoen.
De organisatie is goed.
Al heb ik misschien toch twee minpuntjes:
- slechts 2 bevoorradingen op de grote tocht. Waarvan de eerste reeds na 14 km. Ok, de moeilijkheidsgraad van het parcours eiste misschien niet meteen meer bevoorradingen.
- In het extra stuk voor de 75 mochten, naar mijn mening, hier en daar een pijltje meer gehangen hebben. Maar de pijling was anders in orde.
Op naar de volgende TT. voor mij wordt dit waarschijnlijk Oedelem. Ik ben benieuwd of er daar meer offroad zal inzitten.
Deze morgen samen met den cowboy aan den tocht begonnen.
Het was nog rustig toen we den tocht aansneden. Het was echter al vlug duidelijk dat de wind onze grooste vijand zou worden!!
Voor de rest vond ik het echter een mooie tocht. controles waren goed, mo inderdaad raar geplaatst.
Het is inderdaad een rit met een hoog road gehalte, mo der moet wel bij vermeld worden dat de vele afwisseling (road, off-road, klimmen, dalen, licht technisch,...)
de toch welaantrekkelijk maken.
Ik vond het een tocht die zeker niet mag afgebroken worden. Er zijn er tochten die veel minder strepen verdienen.
@ grote plateau: het was echt geen tocht voor jou, hier en daar zaten ze met den daver op het lijf op je komst te wachten
ze hadden zelf bordjes voor je geplaatst: "geen paasbloemen plukken"
@ cow boy peter: bedankt voor de rit é
het wachten en het op sleeptouw nemen.
Het was nog rustig toen we den tocht aansneden. Het was echter al vlug duidelijk dat de wind onze grooste vijand zou worden!!
Voor de rest vond ik het echter een mooie tocht. controles waren goed, mo inderdaad raar geplaatst.
Het is inderdaad een rit met een hoog road gehalte, mo der moet wel bij vermeld worden dat de vele afwisseling (road, off-road, klimmen, dalen, licht technisch,...)
de toch welaantrekkelijk maken.
Ik vond het een tocht die zeker niet mag afgebroken worden. Er zijn er tochten die veel minder strepen verdienen.
@ grote plateau: het was echt geen tocht voor jou, hier en daar zaten ze met den daver op het lijf op je komst te wachten
ze hadden zelf bordjes voor je geplaatst: "geen paasbloemen plukken"
@ cow boy peter: bedankt voor de rit é
is nu de derde keer dat ik die tocht rijdt en vind deze ook een goede tocht; inderdaad veel onroad maar een groot pluspunt vind ik dat de echte vettige modderstroken altijd vermeden werden en alle offroad stukken mooi berijdbaar waren (en ikzelf ben geen modderfan); is een mooi gevarieerd parcours waar ze duidelijk rond Gavere zelf alles eruit gehaald hebben
is alleszins een parcours waar je kan door vlammen zulle; hopelijk ligt het er morgen even droog bij als vandaag want dat zou het wel eens serieus kunnen verzwaren
bepijling vond ik prima, bevoorrading ook
is alleszins een parcours waar je kan door vlammen zulle; hopelijk ligt het er morgen even droog bij als vandaag want dat zou het wel eens serieus kunnen verzwaren
bepijling vond ik prima, bevoorrading ook
- nebraz
- Mountainbiker
Vandaag de 55km gereden omdat ik in eerste instantie van plan was om morgen de 75km nog eens te rijden maar dit is afgeblazen.
Niet dat ik het geen mooie tocht vond maar het mountainbike-gehalte was uitgezondert enkele stroken erg mager.
Over de organisatie geen kwaad woord. De bepijling was goed net zoals de douches, afspuitplaats en den aprés.
Nog een klein minpuntje. Bij de tweede bevoorrading onder de brug stond je in een trekgat niet normaal. Misschien naar volgende TT een andere plaats zoeken.
Niet dat ik het geen mooie tocht vond maar het mountainbike-gehalte was uitgezondert enkele stroken erg mager.
Over de organisatie geen kwaad woord. De bepijling was goed net zoals de douches, afspuitplaats en den aprés.
Nog een klein minpuntje. Bij de tweede bevoorrading onder de brug stond je in een trekgat niet normaal. Misschien naar volgende TT een andere plaats zoeken.
Last edited by nebraz on Tue 27 Mar 2007 23:10, edited 1 time in total.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Ik heb de indruk dat ik een compleet andere tocht gereden heb. In de lus van de 75 zat inderdaad veel road, maar ook wel wat hoogtemeters en enkele leuke stukjes. Over de andere 55 ga ik zeker niet klagen. Met de onheilspellende berichten over een laag offroadgehalte in gedachten verwonderde ik me gewoon over de vele offroadstroken die we kregen.
Ze vielen misschien niet zo goed op daar het parcours er kurkdroog bij lag, maar ze waren er wel degelijk.
De tocht deze namiddag gereden samen met Dark Dingo en Andy, waarbij ik toch wel de mindere was. Bij de splitsing van de 55-75 moest DD noodgedwongen afslaan wegen technische problemen en Andy vergezelde hem waardoor ik de rest alleen afgehaspeld heb. Tot dan enorm genoten van deze gevarieerde tocht, alleen van die wind ben ik niet zo zot. De extra lus was in het begin toch wel wat veel baan, maar het tweede deel was al wat beter. Als slot nog een geslaagde doorgang door het crossparcours van Gavere.
Ik zal deze tocht dus zeker niet afraden voor wie morgen wil rijden.
Verder een goede organisatie, maar die bevoorradingen stonden toch wel zeer slecht geplaats (1ste al na 14km, 2de en laatste op 45 en dan nog 30 voor de grote tocht!) Ook nog een leuke lange après met VTT'tje en VTPP'tje die toch maar waren afgezakt en XIII en voor de tocht een niet echt frisse Scubaluc gezien.
Ze vielen misschien niet zo goed op daar het parcours er kurkdroog bij lag, maar ze waren er wel degelijk.
De tocht deze namiddag gereden samen met Dark Dingo en Andy, waarbij ik toch wel de mindere was. Bij de splitsing van de 55-75 moest DD noodgedwongen afslaan wegen technische problemen en Andy vergezelde hem waardoor ik de rest alleen afgehaspeld heb. Tot dan enorm genoten van deze gevarieerde tocht, alleen van die wind ben ik niet zo zot. De extra lus was in het begin toch wel wat veel baan, maar het tweede deel was al wat beter. Als slot nog een geslaagde doorgang door het crossparcours van Gavere.
Ik zal deze tocht dus zeker niet afraden voor wie morgen wil rijden.
Verder een goede organisatie, maar die bevoorradingen stonden toch wel zeer slecht geplaats (1ste al na 14km, 2de en laatste op 45 en dan nog 30 voor de grote tocht!) Ook nog een leuke lange après met VTT'tje en VTPP'tje die toch maar waren afgezakt en XIII en voor de tocht een niet echt frisse Scubaluc gezien.
De 45 gereden wegens bedenkelijke conditie....en dat was een prachtig tochtje!!!
Ik vind de commentaren over het road-gehalte fel overdreven (of misschien was het deel na de 55 km vooral road, dat weet ik dus niet). Maar de 45 was meer dan voorzien van off-road, en bovendien een ZEER afwisselende tocht : nijdige klimmetjes, mooie snelle/lange afdalingen, modderstroken, Play-Doh stroken, zandstroken, karrewegen, singletracks, bos, langs kasteel,...emaal inbegrepen!
ik vind dat deze tocht ten onrechte negatieve commentaren krijgt. De organisatie wou er duidelijk ook wat hoogtemeters insteken, en die zijn niet altijd te vinden off-road... dat kan je ze toch niet kwalijk nemen?
Ik vind de commentaren over het road-gehalte fel overdreven (of misschien was het deel na de 55 km vooral road, dat weet ik dus niet). Maar de 45 was meer dan voorzien van off-road, en bovendien een ZEER afwisselende tocht : nijdige klimmetjes, mooie snelle/lange afdalingen, modderstroken, Play-Doh stroken, zandstroken, karrewegen, singletracks, bos, langs kasteel,...emaal inbegrepen!
ik vind dat deze tocht ten onrechte negatieve commentaren krijgt. De organisatie wou er duidelijk ook wat hoogtemeters insteken, en die zijn niet altijd te vinden off-road... dat kan je ze toch niet kwalijk nemen?
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
vandaag een mooie tocht gereden in aangenaam gezelschap, nml slijkcrossertje, nuchter en fris. Na de maanden moddercrossen was het eens prettig op een bijna droge ondergrond te rijden. De eerste 50 km waren zeer genietbaar met meer dan voldoende offroad stukken, die er goed berijdbaar bij lagen. Doordat rijden op een harde offroad ondergrond bijna evengoed gaat als op de baan, lijkt het misschien wel of er weinig offroad was. De laatste 25 km was er meer road, maar dan ook wat meer klimmetjes. Persoonlijk had ik de tocht zwaarder verwacht.
Dat er misschien meer offroad mogelijk is, zal ongetwijfeld waar zijn, maar ik heb ook veel stukken gezien waarvan ik blij was dat we er niet door moesten.
Bepijling was ok, bevoorradingen konden misschien iets beter geplaatst zijn, maar waren van goede kwaliteit.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden over mijn keuze voor vandaag, het alternatief, Gistel, zal zeker niet beter geweest zijn.
Dat er misschien meer offroad mogelijk is, zal ongetwijfeld waar zijn, maar ik heb ook veel stukken gezien waarvan ik blij was dat we er niet door moesten.
Bepijling was ok, bevoorradingen konden misschien iets beter geplaatst zijn, maar waren van goede kwaliteit.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden over mijn keuze voor vandaag, het alternatief, Gistel, zal zeker niet beter geweest zijn.