zomerbandjes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

serge wrote:Ik ben op zoek naar een verdeler van Continental banden rond het Antwerpse, iemand een idee?
En waarom zou je die Conti's niet op t net bestellen, als je al weet welk type? Je moet je kot niet uit, en als je de juiste site te pakken hebt, is het nog goedkoper ook.

Waar ze Continentals hebben, ik heb eens gecheckt:

www.bike-components.de zeer betrouwbaar, goedkoop, 4€ verzendingskosten en minstens voor 50€ bestellen.

www.bike2build.nl iets duurder qua verzending maar ook zeer uitgebreid

of in Sint-Niklaas:Verschueren SPORT
Europark-noord 5
9100 Sint-Niklaas
Telefoon: 03 777 70 38
Fax: 03 777 41 95

Van Der Wal
Brandekensweg 92
B - 2627 Schelle
+32 3 880 63 84
info@van-der-wal.be volgens de website van Continental zijn zij ook verdelers, maar op hun eigen site staat het niet.

Veel succes
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Zotte Maarten wrote:
serge wrote:Ik ben op zoek naar een verdeler van Continental banden rond het Antwerpse, iemand een idee?
En waarom zou je die Conti's niet op t net bestellen, als je al weet welk type? Je moet je kot niet uit, en als je de juiste site te pakken hebt, is het nog goedkoper ook.

Waar ze Continentals hebben, ik heb eens gecheckt:

www.bike-components.de zeer betrouwbaar, goedkoop, 4€ verzendingskosten en minstens voor 50€ bestellen.

www.bike2build.nl iets duurder qua verzending maar ook zeer uitgebreid

of in Sint-Niklaas:Verschueren SPORT
Europark-noord 5
9100 Sint-Niklaas
Telefoon: 03 777 70 38
Fax: 03 777 41 95

Van Der Wal
Brandekensweg 92
B - 2627 Schelle
+32 3 880 63 84
info@van-der-wal.be volgens de website van Continental zijn zij ook verdelers, maar op hun eigen site staat het niet.

Veel succes
Je hebt gelijk, ik zal het net eens afschuimen.
Thanx.
Charlie Big Potato
Mountainbiker

Post by Charlie Big Potato »

Gemaild naar van eyck: de geax bandjes niet binnen, maar kunnen wel besteld worden tegen een antrekkelijke prijs (mezcal 1.9 high performance voor 17,5). Dus ik denk dat ik daar maar ga bestellen.

Was gisteren in de decathlon en daar staan de michelin xcr dry2 aan 23 euro, en dat blijven toch ook interessante bandjes. Die wegen trouwens ook net iets minder dan de geaxen: 475 gr tov 490gr (mezcal) en 550gr (saguaro).

Ik ga toch zeker voor de geax eens gaan, maar als er mensen zijn die beide combinaties al geprobeerd zouden hebben, dan ben ik wel benieuwd (voel je dat gewichtsverschil bvb).
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Charlie Big Potato wrote:... tegen een antrekkelijke prijs (mezcal 1.9 high performance voor 17,5).
Kan ik moeilijk geloven, op de site van Codagex (de invoerder voor de Benelux) staat 16€ voor de Performance (dus de niet-vouwbare) en niet de High Performance (vouwbaar), maar voor t profiel blijft het wel hetzelfde natuurlijk.
Charlie Big Potato
Mountainbiker

Post by Charlie Big Potato »

Dan zullen ze idd wel even mis zijn geweest, ik heb nochtans specifiek naar de high performance gevraagd... ik ga er morgen eens langsgaan en eens navragen.
serge
Mountainbiker

Post by serge »

Ik wou mijn bike toch nog wat lichter krijgen, en zonder er schandalig veel geld tegen aan te smijten kom je al snel uit bij het no tubes systeem.
Vooraan word het een Continental Explorer Supersonic in de maat 2.1 en achteraan word het een Maxxis Larsen TT in de maat 1.9.
Mijn banden wegen nu, 1291.5 gr. Met deze nieuwe combinate zou ik ongeveer 400 gr winnnen. Zo komt mijn fully onder de 11 kilo en dit zal heel prettig zijn op de Swiss Bike Master waar je natuurlijk veel naar boven moet fietsen maar ook veel moet lopen, en waar op den duur elke gram telt. :drunk:
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

serge wrote:Ik wou mijn bike toch nog wat lichter krijgen, en zonder er schandalig veel geld tegen aan te smijten kom je al snel uit bij het no tubes systeem.
Bedoel je Stan's No Tubes? Zo ja welk velglint en ventiel denk je te gebruiken? Ik ben er nog niet uit of ik t systeem eclipse of zo een velglint van Stan's met ventiel aan zou pakken. Bij t eerste hebt ge een los ventiel, gemakkelijk te vervangen, bij tweede velglint en ventiel samen (en redelijk duur, 33€ per velglint dacht ik.
Naar t schijnt (volgens FastFreddy) zou ge geen TNT's (zoals bij Geax nodig hebben) om met no tubes te rijden. De wanden van die Geaxen zijn dik genoeg (voor de Ardennen). Daarom heb ik mij vouwbare gekocht (26€ ipv 33€).
serge
Mountainbiker

Post by serge »

Zotte Maarten wrote:
serge wrote:Ik wou mijn bike toch nog wat lichter krijgen, en zonder er schandalig veel geld tegen aan te smijten kom je al snel uit bij het no tubes systeem.
Bedoel je Stan's No Tubes? Zo ja welk velglint en ventiel denk je te gebruiken? Ik ben er nog niet uit of ik t systeem eclipse of zo een velglint van Stan's met ventiel aan zou pakken. Bij t eerste hebt ge een los ventiel, gemakkelijk te vervangen, bij tweede velglint en ventiel samen (en redelijk duur, 33€ per velglint dacht ik.
Naar t schijnt (volgens FastFreddy) zou ge geen TNT's (zoals bij Geax nodig hebben) om met no tubes te rijden. De wanden van die Geaxen zijn dik genoeg (voor de Ardennen). Daarom heb ik mij vouwbare gekocht (26€ ipv 33€).
Ik rij nu Met Dt swiss wielen, model XR 1540, ik rij nu Tubless, met saus. (Dus dat lint steekt er al in)
Volgens wat ik hier nu allemaal heb gelezen moet ik niets veranderen.
Of ben ik mis? Ik hoor het graag.
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Als je nu Tubeless rijdt, heb je UST banden veronderstel ik, en die zijn zwaarder. Dus als je gewicht kwijt wil, zijn lichtere, niet UST-banden met sealant de beste oplossing denk ik. En je velglint/ventiel gewoon laten zitten. Dat is wat ik ervan denk.

Ik heb geen Tubeless velgen en die ga ik mij ook niet aanschaffen, wil wel eens No Tubes proberen, als ik wat zekerder ben qua bandenkeuze, ik wissel nogal graag.
serge
Mountainbiker

Post by serge »

Zotte Maarten wrote:Als je nu Tubeless rijdt, heb je UST banden veronderstel ik, en die zijn zwaarder. Dus als je gewicht kwijt wil, zijn lichtere, niet UST-banden met sealant de beste oplossing denk ik. En je velglint/ventiel gewoon laten zitten. Dat is wat ik ervan denk.

Ik heb geen Tubeless velgen en die ga ik mij ook niet aanschaffen, wil wel eens No Tubes proberen, als ik wat zekerder ben qua bandenkeuze, ik wissel nogal graag.
Ja inderdaad ik rij nu tubless, daarmee ook de 400 gr winst. Ik wissel niet graag van banden. En zeker nu dat ik gelezen heb dat gewoone banden moeilijk op de velg te krijgen zijn, gekozen voor een setje dat ik overal zou kunnen gebruiken. Of dat dit zo is, afwachten maar.
Post Reply