Granville U6T6 ULD *new pics P8 en newer P9*

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Post Reply
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

mtb arno wrote:en wat zeggen de remmen :bounce: :bounce: de mijne zijn ook op komst ben wel benieuwd naar hun werking =P~
Hey Arno,

Ik kan op je vraag nog niet antwoorden want ik heb er nog niet mee kunnen rijden. Morgen rij ik normaal met den bike naart werk (afh. van't weer want ik moet ze nog inremmen en heb me laten wijsmaken dat dit slecht is al't regent :roll: ) en kan ik een eerste impressie posten. Ze zijn alleszins vree licht. 295 vooraan en 300 achteraan, de remhendels voelen perfect aan (wel wennen dat lichte carbon) en de gunmetal kleur bevalt me wel. Het enige dat ik niet mooi vindt (maar das mss wa muggeziften) is de sticker op de hendels. Ik had mijn remmen zaterdag besteld bij chainreactioncycles en woensdag waren ze hier :wink:
Corsa
Mountainbiker

Post by Corsa »

Echt vette fiets !!! En die remmen =P~ =P~

greetsss
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

franco wrote:
authentic biker wrote:Prachtige bike, maar mogen er wel bar-ends op een ec-90?
eigenlijk niet, maar ik rijd ook zo rond. Heb er al menig km opzitten, zonder enig probleem.
Barends kunnen zonder probleem gemonteerd worden maar je moet er dan wel gebruiken met een "ronde klemming" zoals oa pro sl, tune, ... maar dus geen ritchey wcs omdat die het stuur teveel pletten. Staat zo in de handleiding van't stuur. Ik heb ze er nu afgehaald om eens zonder te proberen, kijken of ik er aan kan wennen (scheelt toch weer wa gr)
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

ok, ben benieuwd wat je re van zult vinden, en idd remblokken rij je best in in droge omstandigheden :wink:
RvBerkel
Mountainbiker

Post by RvBerkel »

mooi remmen bijna zelfde als normaal mini alleen heb jij IS klauwen en standaart carbon remhandels en ander kleurtje

als ik mag vraagen waarom heb je RC39 er gehaalt
Herder Ronny wrote:
franco wrote:
authentic biker wrote:Prachtige bike, maar mogen er wel bar-ends op een ec-90?
eigenlijk niet, maar ik rijd ook zo rond. Heb er al menig km opzitten, zonder enig probleem.
In mijn carbon stuur mocht het ook niet, maar als je er barend plugs in propt mocht het wel!
zelf dan mag het nog niet in EC 90 heb zelf gevraagt aan easton ze zeggen NIET DOEN als je wel doet ben je dom kans is grood dat hij toch op den duur knapt bij veel kracht om dat hij standaard niet voor gemaakt is maar moet je moet zelf weeten
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Best mooi (en licht).
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

Eerste rit gedaan met de nieuwe setup. Ervaring met de vaste vork kan ik nog te weinig van zeggen omdat ik enkel via de baan heb gereden. Buiten wa putten en bulten, maar deze worden zeker voldoende opgevangen door de vork. De wielen zijn super, ze zijn licht en stijf (de dt's ratelen bij mij ook minder dan verwacht, ze zijn dan ook nieuw hé). En ge voelt da gewichtsverschil zeker en vast zenne (deze morgen iets meer dan deze namiddag - rotwind #-o ). De remmen dan, deze morgen ervan geprofiteerd dat het droog was om de hope's in te remmen. Veel kan ik er nog niet over schrijven, langs den dijk hoef ik nie veel te remmen hé. Ik heb wel al de indruk dat ze progressiever te bedienen zijn dan m'n vorige mini's. Mss door het andere gevoel van hendel of de kleinere schijf achteraan. Zaterdag zullen de remmen den eerste "echte" test ondergaan in ronse (tenminste als ik een lift vindt want kheb den auto nie).

greetz
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

RvBerkel wrote:mooi remmen bijna zelfde als normaal mini alleen heb jij IS klauwen en standaart carbon remhandels en ander kleurtje

als ik mag vraagen waarom heb je RC39 er gehaalt
Herder Ronny wrote:
franco wrote: eigenlijk niet, maar ik rijd ook zo rond. Heb er al menig km opzitten, zonder enig probleem.
In mijn carbon stuur mocht het ook niet, maar als je er barend plugs in propt mocht het wel!
zelf dan mag het nog niet in EC 90 heb zelf gevraagt aan easton ze zeggen NIET DOEN als je wel doet ben je dom kans is grood dat hij toch op den duur knapt bij veel kracht om dat hij standaard niet voor gemaakt is maar moet je moet zelf weeten
Hey Robin,

de pace is er afgehaald om binnen te doen voor onderhoud/herstelling.
de vork is tijdens olne-spa-olne beginnen lekken, de olie liep na een tijdje al licht langs de vorkpoten. Heb je m'n pbtje toen niet ontvangen ? Ik kon er nog mee rijden, als de vork niet teveel moest "werken". Daarom dus de carbotech, zo kan ik toch blijven rijden als de pace binnen gaat en kan ik deze ook gebruiken op de snelle omlopen.

bedankt voor de easton tip, ik zal de barends er wel vanaf laten (mss zijn de ergon's een idee maar ze zijn nie echt ww-proof - of overdrijf ik nu) maar ik kan er moeilijk aan wennen ik verander nl graag eens van handpositie.
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

Misschien zijn Syntace bar end plugs een optie. Die zal je ook nodig hebben voor Ergons denk ik. Ergons moeten ook vastgeschroefd worden, dus technisch gezien lijkt de belasting die het stuur te verduren krijgt van gelijke aard.

Vind het sjiek om te zien hoe ge op korte tijd van een Epic naar een WW hardtail zijt gegaan. Heb zelf wel ander smaak wat onderdelen betreft. Gelijk de Hope's zijn superlicht, maar qua looks zou ik ze zeker nooit op mijn bike willen
RvBerkel
Mountainbiker

Post by RvBerkel »

als je licht stuur wilt en toch ber end kan je besten voor dezen gaan UltraBar UL http://www.extralite.com/index_euro.htm

chimaera-8-2mega

raar heb nooit Pb gehat maar dat is egwoon kut

maar mijn new rc39 c-type lekt ook weer nu bij mijn komt oilie uit gaatje aan linker kant waar je normaal je velg remmen nokken in moet draaien als fiets 2 dagen stil staat is achter kant van poot heelen maal vol met oilie zo jammer ze rijden zo lekker die vorken maar is zo vaak mis met dezen vork maar bij mijn new frame gaat pace er uit komt een saai fox f80 RLC 07 er in
Post Reply