En zeggen dat al die modder zo goed is voor t'velletje...Superfan wrote:Nog nie te veel treuren hè, 't kan best gebeuren dat ik naar Beernem kom hoor, 't zal echt volledig van 't weer afhangen, want om eerlijk te zijn, 'k ben het baggerwerk ook echt beu. Dus als het heel de week droog blijft zal ik er waarschijnlijk bij zijn, anders zeker niet.fast & furious wrote: T'zal eenzaam zijn,volgende week in Beernem,want ze gaan allemaal
naar Frankrijk naar ik hoor.![]()
![]()
![]()
Tot volgende week in Beernem,de Fast
Als ik dat hier lees, ben ik wel content dat ik nie afgekomen ben naar Aarsele. Trop is teveel en teveel is trop.
18/02/'07 Aarsele
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Traxer
- Kerstman
- Falco Peregrinus
- Mountainbiker
Post by Falco Peregrinus »
Vandaag ook Aarsele gereden. Jawaddedade. Dit was namelijk mijn tweede TT waar ik voor de grote toer heb gekozen.
Gisteren heel de dag in de drank gezeten
doordat er een trouw was waarvan de receptie in de voormiddag doorging. Starten met champagne en eindigen met vaaaa-ten bier 's avonds... Dus deze ochtend met een deftige kater in Aarsele gestart. De barstende hoofdpijn maakte snel plaats voor krakende beentjes. De liters zuurstof die ik door mijn longen moest pompen deed de hoofdpijn verdwijnen en de resterende alcohol verdoofde toch wel de beentjes. Zaaalig... besluit: een zware TT is de ideale remedie tegen een kater.
Gisteren heel de dag in de drank gezeten
- marge
- Mountainbiker
Aarsele =super mooi maar ook super lastig.
Na de 1e bevoorrading een gemiddelde van 21, na de 2e = 19,40. "dat zullen we eens optrekken naar de 20" was mijn doelstelling. Ik ben geëindigd aan 17,67
Wie inderdaad niet getraind was, of een keer van het MTB'en wilde proeven die zal de bike aan de kant smijten en er nooit meer aankomen.
En toch noem ik het geen slijktocht. Het was gewoon een goed uitgekiend parcours dwars door de mais of pattaten waarbij de ondergrond van dien aard was, dat alle energie uit je lijf werd gezogen. De poelberg deed er ook geen goed aan natuurlijk.
éen minpuntje, het einde van de de offroadstrook naast de weg én naast de spoorweg was erover. Ik heb er daar letterlijk vlak naast de sporen zien rijden (op de gravé). Ik mag er niet aandenken dat net dan een trein passeert.
Ook het speelpleintje helemaal op het einde van de tocht was op het randje. Niet iedereen is technisch aangelegd, zeker niet op het einde van een loodzware tocht.
Algemene conclussie: Een tocht voor échte mountainbikers. Volgend jaar kom ik zeker terug. Op één voorwaarde : er mag NIETS aan het parcous veranderd worden zodat het minder zwaar zou worden. Afgesproken ?
Na de 1e bevoorrading een gemiddelde van 21, na de 2e = 19,40. "dat zullen we eens optrekken naar de 20" was mijn doelstelling. Ik ben geëindigd aan 17,67
Wie inderdaad niet getraind was, of een keer van het MTB'en wilde proeven die zal de bike aan de kant smijten en er nooit meer aankomen.
En toch noem ik het geen slijktocht. Het was gewoon een goed uitgekiend parcours dwars door de mais of pattaten waarbij de ondergrond van dien aard was, dat alle energie uit je lijf werd gezogen. De poelberg deed er ook geen goed aan natuurlijk.
éen minpuntje, het einde van de de offroadstrook naast de weg én naast de spoorweg was erover. Ik heb er daar letterlijk vlak naast de sporen zien rijden (op de gravé). Ik mag er niet aandenken dat net dan een trein passeert.
Ook het speelpleintje helemaal op het einde van de tocht was op het randje. Niet iedereen is technisch aangelegd, zeker niet op het einde van een loodzware tocht.
Algemene conclussie: Een tocht voor échte mountainbikers. Volgend jaar kom ik zeker terug. Op één voorwaarde : er mag NIETS aan het parcous veranderd worden zodat het minder zwaar zou worden. Afgesproken ?
- the voltman
- Kerstman
Post by the voltman »
Vanmorgen ook deze tocht gereden, ik moet zeggen er niet echt van genoten, dit is echt niet mijn parcours, veel te veel weiden en velden, ik hoop da het parcours volgend jaar wat aangepast word, want anders kies ik toch voor andere tocht, pas op dit is opbouwende kritiek hé want heb er velen gehoord die mijn mening delen.
de poelberg en het speelpleintje daarentegen die waren super, d'as pas mountainbikewerk, die moeten erinblijven, en de bevoorradingen, afspuitinstalatie en begeleiding om te parkeren waren super.
Deze mensen hebben er ongetwijfeld veel werk in gestoken daar ben ik zeker van, daarom organisatie perfect, maar er moet toch iets anders te vinden zijn dan al die weiden en velden.
greetings the voltman
de poelberg en het speelpleintje daarentegen die waren super, d'as pas mountainbikewerk, die moeten erinblijven, en de bevoorradingen, afspuitinstalatie en begeleiding om te parkeren waren super.
Deze mensen hebben er ongetwijfeld veel werk in gestoken daar ben ik zeker van, daarom organisatie perfect, maar er moet toch iets anders te vinden zijn dan al die weiden en velden.
greetings the voltman
Ook ik heb deze morgen deelgenomen aan de tocht. Gestart bij mijn collega thuis en zo naar Aarsele gereden. Daar wegens tijdgebrek begonnen aan de 35km, die we helaas ook niet hebben uitgereden. Sommige delen lagen er enorm zwaar bij, jammer dat er zoveel mensen moesten afstappen. Zo is de kans klein natuurlijk dat je ook in gang blijft, doch mogen we niet klagen (hier en daar was er voor mezelf ook geen doorkomen aan).
Tijdens de rit ook nog even een stevige kramp gehad in de rechterkuit, 3e keer dat me zoiets overkomt. Deze keer gelukkig de minst erge kramp (en een paaltje vlakbij), maar daarna was het toch doseren... Al bij al toch nog iets meer dan 43km op de teller.
Ik mag er niet aan denken hoe de boel er had bijgelegen na een weekje stevige regenval! Doch een pluim voor de organisatie en het parcour. Hopelijk volgende keer net iets minder zwaar, uitrijden, geen kramp en de 50km
Tijdens de rit ook nog even een stevige kramp gehad in de rechterkuit, 3e keer dat me zoiets overkomt. Deze keer gelukkig de minst erge kramp (en een paaltje vlakbij), maar daarna was het toch doseren... Al bij al toch nog iets meer dan 43km op de teller.
Ik mag er niet aan denken hoe de boel er had bijgelegen na een weekje stevige regenval! Doch een pluim voor de organisatie en het parcour. Hopelijk volgende keer net iets minder zwaar, uitrijden, geen kramp en de 50km
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Ik moet me bij Marge aansluiten. Een parcours en tocht die zeer goed in elkaar zat en waar veel werk is ingestoken, maar wel een parcours voor de echte liefhebbers van VELDtoertochten. Gelukkig hoor ik daar bij! Goed mogelijk dat heel wat bikers die niet zo zot zijn van veld- en weidedoorsteken, deze tocht links zullen laten liggen.
Onder het motto 'Hebben we niet veel offroad-wegen, we hebben toch veel weiden en velden' werd een magnifiek parcours uitgetekend. Opmerkelijk voor een debuut. De parcourbouwers hebben er veel werk ingestoken en het mooiste uit een mtb-arme streek gehaald, vnl. door het aaneenkoppelen van boerenslagen, weiden en berijdbare akkers. Steek daar nog een drievoudige beklimming van de Poelberg, een singletrack op het einde en nog wat vals plat bij en je hebt een mooi, maar loodzwaar parcours. Voor mij persoonlijk de zwaarste die ik deze winter gereden heb en 't is lang geleden dat ik nog eens blij was dat het einde in zicht kwam.
Verder een goede organisatie. Bepijling was goed, bar, frietkot en bevoorradingen ook. Goede douches en bikewash (met paletten). Een werkpuntje is misschien wel de inschrijving. Leuk dat de BBR/WBV-leden korting kregen, maar het systeem met die kaartjes die afgesneden moesten worden was om problemen vragen. 't Is overigens ook niet handig om de inschrijvingskaartjes bij de persoon te leggen die ook de betalingen doet.
Verder heel leuke tocht gehad met de forumtrein die ik redelijk kon volgen tot ze na de laatste bevoorrading echt in gang kwam. Traxer was er door materiaalpech toen niet meer bij, net zoals Nelle die ons na zijn wegrit van gisteren al had moeten verlaten. Op GP, Hanzi en Fast stond opnieuw geen maat, wat ook CP moest toegeven. Het laatste stuk samen met Slijkcrossertje afgehaspeld, maar ook hem finaal moeten laten gaan.
Kortom een mooi alternatief voor Zwevegem/Aartrijke, toch voor de echte die-hards van zware veldtoertochten. Het is nu aan de organisatie om te kiezen welke richting ze willen uitgaan. Een hoog offroadgehalte met echt zware stroken voor een beperkter publiek of een lichter parcours voor een groter publiek met het risico dat je maar weinig offroad meer overhoudt. (@ Voltman, ik heb daar echt maar weinig offroadwegen gezien die je kon doen zonder ook over een veld of weide te rijden)
Onder het motto 'Hebben we niet veel offroad-wegen, we hebben toch veel weiden en velden' werd een magnifiek parcours uitgetekend. Opmerkelijk voor een debuut. De parcourbouwers hebben er veel werk ingestoken en het mooiste uit een mtb-arme streek gehaald, vnl. door het aaneenkoppelen van boerenslagen, weiden en berijdbare akkers. Steek daar nog een drievoudige beklimming van de Poelberg, een singletrack op het einde en nog wat vals plat bij en je hebt een mooi, maar loodzwaar parcours. Voor mij persoonlijk de zwaarste die ik deze winter gereden heb en 't is lang geleden dat ik nog eens blij was dat het einde in zicht kwam.
Verder een goede organisatie. Bepijling was goed, bar, frietkot en bevoorradingen ook. Goede douches en bikewash (met paletten). Een werkpuntje is misschien wel de inschrijving. Leuk dat de BBR/WBV-leden korting kregen, maar het systeem met die kaartjes die afgesneden moesten worden was om problemen vragen. 't Is overigens ook niet handig om de inschrijvingskaartjes bij de persoon te leggen die ook de betalingen doet.
Verder heel leuke tocht gehad met de forumtrein die ik redelijk kon volgen tot ze na de laatste bevoorrading echt in gang kwam. Traxer was er door materiaalpech toen niet meer bij, net zoals Nelle die ons na zijn wegrit van gisteren al had moeten verlaten. Op GP, Hanzi en Fast stond opnieuw geen maat, wat ook CP moest toegeven. Het laatste stuk samen met Slijkcrossertje afgehaspeld, maar ook hem finaal moeten laten gaan.
Kortom een mooi alternatief voor Zwevegem/Aartrijke, toch voor de echte die-hards van zware veldtoertochten. Het is nu aan de organisatie om te kiezen welke richting ze willen uitgaan. Een hoog offroadgehalte met echt zware stroken voor een beperkter publiek of een lichter parcours voor een groter publiek met het risico dat je maar weinig offroad meer overhoudt. (@ Voltman, ik heb daar echt maar weinig offroadwegen gezien die je kon doen zonder ook over een veld of weide te rijden)
aarsele
ja we hebben ons vandaag s uitgeleefd.2x voet aan grond gezet,ik vind da een prestatie op zulk parcours.eens in t begin in die weide omhoog op t einde en dan nog s op een weide op t einde.wat my opviel was dat de jeugd goed vertegenwoordigd was.ja het was loodzwaar maar eens zo(liefst voor my) en eens anders he.volgens my waren de organisatoren toch wel begaan met het parcours want ik hoorde alom van stukken uit te laten en zo als t te slecht werd.de bevoorrading was super,zelden meegemaakt dat het voor de 1ste keer zo goed was.de uitpeiling ook in orde,duidelyk veel werk in gestoken!.wat er in de streek was hebben ze er uitgehaald ,chapeau !!!goede douches,prima afspuitstand ,zelfs onderweg(nog niet eerder gezien!) en achteraf een stutje met gehakt,meer moet dat niet zyn .deze tt verdient zeker 10/10 van my. 1 vraagje;waar kunnen we de foto s bekyken?53km en op t gemak 19gem,en proficiat aan myn vriendin die er ook 30 afgehaspeld heefd,volgend jaar zyn we weer op de afspraak!
- MoozeMeiske
- Mountainbiker
- Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart
Post by MoozeMeiske »
vanmorgen van thuis uit (Oostrozebeke) met de vélo vertrokken samen met Mister T en Speedy met zeer veel verwachtingen!
Nu, zoals mijn naam al doet vermoeden, hou ik wel van het betere sleur-en baggerwerk door de mooze maar zelfs voor mij was dit er iets over... aan sommige stukken was er ècht geen doorkomen aan zonder voet aan grond (veld) te zetten!
De beklimmingen op de Poelberg waren wel tof en volgden snel na mekaar zodat de beentjes er moesten aan geloven!
Jammer genoeg hebben Mister T en ik dan besloten om na de 3e bevoorrading de tocht een stukje in te korten...
bij aankomst, moet ik wel zeggen dat die frietjes HEEEEL lekker roken
kheb ze spijtig genoeg niet kunnen proeven want we hadden nog enkele kilometerkes af te leggen vooraleer ik mijn welverdiende douche kon nemen!
Nu, zoals mijn naam al doet vermoeden, hou ik wel van het betere sleur-en baggerwerk door de mooze maar zelfs voor mij was dit er iets over... aan sommige stukken was er ècht geen doorkomen aan zonder voet aan grond (veld) te zetten!
De beklimmingen op de Poelberg waren wel tof en volgden snel na mekaar zodat de beentjes er moesten aan geloven!
Jammer genoeg hebben Mister T en ik dan besloten om na de 3e bevoorrading de tocht een stukje in te korten...
bij aankomst, moet ik wel zeggen dat die frietjes HEEEEL lekker roken