"Sneeuwbiken"

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Jietse
Mountainbiker

Post by Jietse »

Roeki wrote:
Jietse wrote:De natuur is toch van iedereen, dus waarom zouden langlaufers een privilege hebben op dat stuk?
Omdat zij op dat moment betaald hebben om de loipen te gebruiken, en bikers de loipen kapot rijden!
Da's al iets anders.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Roeki wrote:
Jietse wrote:De natuur is toch van iedereen, dus waarom zouden langlaufers een privilege hebben op dat stuk?
Omdat zij op dat moment betaald hebben om de loipen te gebruiken, en bikers de loipen kapot rijden! Op het stuk waar zij mij voorbij gereden zijn moesten zij gewoon links een brede bosweg(alleen voor wandelaars op dat moment) en een beetje verder rechts. Dan waren zij niet op de loipen, en iedereen content. En nog met véél streken zeggen" amai die hebben hier zeker nog nooit ne fiets gezien", dat was er over voor mij [-X . Sorry
ik hoop dat ze dan betaald hebben voor een begeleider of de huur van skis en niet om op een openbaar pad te langlaufen.
Roeki
Mountainbiker

Post by Roeki »

Fry wrote:
Roeki wrote:
Omdat zij op dat moment betaald hebben om de loipen te gebruiken, en bikers de loipen kapot rijden! Op het stuk waar zij mij voorbij gereden zijn moesten zij gewoon links een brede bosweg(alleen voor wandelaars op dat moment) en een beetje verder rechts. Dan waren zij niet op de loipen, en iedereen content. En nog met véél streken zeggen" amai die hebben hier zeker nog nooit ne fiets gezien", dat was er over voor mij [-X . Sorry
ik hoop dat ze dan betaald hebben voor een begeleider of de huur van skis en niet om op een openbaar pad te langlaufen.
Je moet inderdaad betalen om gebruik te maken van de loipen, ook al heb je, je eigen ski's bij. Er is zelfs controle op! Hadden deze mannen de bikers tegengekomen, dan had ik ze niet méér tegengekomen :lol: . De meeste onder ons betalen toch ook voor een toertocht, in de vrije natuur! Awel ik betaal ginder ook om de loipen te gebruiken, uit respect voor de mensen die deze onderhouden.
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Heb je die loipen echt nodig (ik ben geen skier, dus vergeef me) om aan XC-skien te doen? XC mountainbike is ook gewoon in de natuur zonder al te veel aanpassingen aan die natuur.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Roeki wrote:
Fry wrote:
Roeki wrote:Omdat zij op dat moment betaald hebben om de loipen te gebruiken, en bikers de loipen kapot rijden! Op het stuk waar zij mij voorbij gereden zijn moesten zij gewoon links een brede bosweg(alleen voor wandelaars op dat moment) en een beetje verder rechts. Dan waren zij niet op de loipen, en iedereen content. En nog met véél streken zeggen" amai die hebben hier zeker nog nooit ne fiets gezien", dat was er over voor mij [-X . Sorry
Je moet inderdaad betalen om gebruik te maken van de loipen, ook al heb je, je eigen ski's bij. Er is zelfs controle op! Hadden deze mannen de bikers tegengekomen, dan had ik ze niet méér tegengekomen :lol: . De meeste onder ons betalen toch ook voor een toertocht, in de vrije natuur! Awel ik betaal ginder ook om de loipen te gebruiken, uit respect voor de mensen die deze onderhouden.
Dat is dan heel raar, want wij zijn van die 'controleurs' tegengekomen en die hebben nochtans niets gezegt :roll: , ik weet niet of je op de hoogte bent dat daar een vaste route loopt, die wij een tijd volgde en wat bleek de langlaufers werden daar ook over gestuurd. Tja, dan word het moeilijk hé.
Ik heb in ieder geval geen negatieve reacties gehoord.

Serge.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

@Serge, reden jullie met een camper waar 2 bikes aanhingen terug?
In de file op de E313 een paar keer gepasseerd.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Dickie wrote:@Serge, reden jullie met een camper waar 2 bikes aanhingen terug?
In de file op de E313 een paar keer gepasseerd.
Nee, dat waren wij niet, bij mij zitten de bikes in de auto.

Groetjes.
Post Reply