26/11/2006 Genk (Winterslag)- Inclusief Mijnterril.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

ik ben overtuigd , ik kom ook af met bikemakker "kleinpeereke", hij gaat het proberen met een full hardtail ,dat gaat zeker botteren als hij den terril af moet, maar ja alle zotten zijn nog niet de wereld uit zeker ?
Welke afrit kunnen we best nemen ?
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Afrit 30 Park Midden-Limburg. Typ zonhoverweg maar eens in bij Mappy. Ik denk dat je als je van de autostrade afkomt al vlug pijltjes ziet staan.
Jolyrodger
Mountainbiker

Post by Jolyrodger »

g-works wrote:ik ben overtuigd , ik kom ook af met bikemakker "kleinpeereke", hij gaat het proberen met een full hardtail ,dat gaat zeker botteren als hij den terril af moet, maar ja alle zotten zijn nog niet de wereld uit zeker ?
Welke afrit kunnen we best nemen ?
Afrit midden Limburg, uitrit links naar Bokrijk, ong. 3.5km tot op het kruispunt, naar links op de zonhoverweg nog 2km.
w_boelen
Mountainbiker

Post by w_boelen »

Ik kan nog met geen andere TT vergelijken (dit was m'n eerste) maar ik vond hem sjiek (30km). Ik heb me reuze geamuzeerd.

Tot de volgende...
fa-tastic
Mountainbiker

Post by fa-tastic »

zoals gewoonlijk een zeer leuke TT!!!!

zo zouden er meer moeten zijn!!! =D> =D> =D>
pepper
Mountainbiker

Post by pepper »

Inderdaad , zeer leuke TT.
en fa-tastic : zo zijn er nog meer hoor.
nero
Mountainbiker

Post by nero »

:-D ben terug van de toertocht. Heb een leuke zondagvoormiddag gehad. Een zeer mooi parcours met een goede organisatie erachter. Bij de inschrijving was reeds een gezellige drukte, dan de bike op. eerst richting schemmersberg. daar kris-kros door het bos met af en toe een heuveltje. Ik zag daar ergens de ambulance staan, die kwamen voor een biker met een gebroken pols op te halen. Dan richting de terril, om niet dit traject over asfalt te moeten rijden werden we door een stuk woest land gestuurd. Dit is wel een zompig stukje maar viel al bij al best mee en dan de terril. Je kon kiezen om hem links te laten liggen of hem te beklimmen, de route die we hier volgde is de mooiste route om hem(de terril) helemaal te beklimmen. Ik ben overal boven geraakt. het was wel slipperig maar met de juiste banden (ik had GEAX barro marathons) was het best te doen. Ik weet niet of de bikers alleen naar de grond hebben gekeken bij het klimmen of ook eens een moment hebben genoten van het prachtige uitzicht boven. dan terug naar beneden. Ik hoop niet dat er zware valpartijen zijn gebeurd bij de afdalingen. Maar de meeste bikers hielden hun remmen toch goed dicht om niet te veel snelheid te maken.
hierna naar hengelhoef. daar werden we verrast op prachtige single-tracks tot aan de vijvers en terug en daarna de bevoorrading. Hier een kleine opmerking. de plaats van de bevoorradingstafel stond juist achter een afsluiting en hierdoor had je een trechtervorming waarbij alle bikers 1 per 1 door moesten wat voor de enige file in limburg op zondagmorgen leidde. Nu de bevoorrading zelf maakte dat meer dan goed. Soep, koekje en drank. Daarna terug de fiets op naar de zonhoverheide. Prachtig gebied met mooie parcours. Je ziet dat ze de heide aan het herinrichten zijn. Het wordt terug een echte limburgse heide als ze in bloei zal staan. En dan richting aankomst. Ik woon maar een 500 meter van de startplaats af dus heb ik geen douches en bikewash nodig gehad. Spijtig kon ik ook gene drinken daar want ik moest weer s'middags bij de schoonouders friet-videé gaan eten. om dit lang verhaal kort te maken. Ik ben weer tevree. Ps: mag ik hierbij reklame maken voor onze toertocht op 21/01/2007 in Genk Kattevenia. Afkomen naar het mooie Genk zou ik zeggen. =P~
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

super TT , gelukkig zat de mijnterril er zeer vroeg in, anders was het misschien zeer moeilijker geweest.
Toch voledig langs extreme uphill erop geraakt, enkel het linkse bochtje bovenaan heb ik een voetje moeten zetten, verder was alles zeer goed berijdbaar ondanks het weer van vorige week .
Een voldoening bij de aankomst , meer moet dat niet zijn
volgende TT met terril zijn we weer paraat !
superdroelie
Mountainbiker

Post by superdroelie »

Prachtige TT zo zijn er weinig, alleen spijtig van de vele asfaltjaennetten die iedereen en alleman de kant in duwen voor toch maar voorbij te kunnen .
Proficiat mannen, speciaal voor die zich aangesproken voelen: Den Trofee "Nen djzoef op ew mulle " .
pepper
Mountainbiker

Post by pepper »

Rakkermans schreef:
Ik ben weer tevree. Ps: mag ik hierbij reklame maken voor onze toertocht op 21/01/2007 in Genk Kattevenia. Afkomen naar het mooie Genk zou ik zeggen.
Deze TT op 21/01/07 te Genk vind ik zowaar nog mooier: staat niet zomaar genoteerd als 4-sterrentocht op de kalender van Fietspromo.
Post Reply