trainen in de winter

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

absalon wrote: zaterdag doe ik dan een veldtraining ( uiteraard in het rood)
Zo leesde toch veel verschillende soorten opbouw hé.

Bij mij was het verboden om in het begin van de opbouw, de eerste 2 maanden, in het rood te gaan. Zelfs mijn krachttrainingen, piramide gewijs opgebouwd: per week opbouwen tot 3de week en dan 1 week relatieve rust, waren tot overslag...
Dit waren wel marathon gerichte trainingen.
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

ik heb september en oktober volledig extensief gdn, en vanaf november is er de mtb bijgekomen. maar nu spijtig genoeg out
Hollandbiker
Mountainbiker

Post by Hollandbiker »

absalon wrote:voila ;) ik dee vroeger ook een klimtraining en ben daar ook vanaf gestapt in mijn voorbereiding nu rij ik de meeste dagen extensief en sommige dagen zwem of loop ik. zaterdag doe ik dan een veldtraining ( uiteraard in het rood)

veel succes
Hoezo: uiteraard in het rood!
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Hollandbiker wrote:
absalon wrote:voila ;) ik dee vroeger ook een klimtraining en ben daar ook vanaf gestapt in mijn voorbereiding nu rij ik de meeste dagen extensief en sommige dagen zwem of loop ik. zaterdag doe ik dan een veldtraining ( uiteraard in het rood)

veel succes
Hoezo: uiteraard in het rood!
wel, als je in het veld traint, gaje zowiezo op sommige stukken in het rood hé, hoe je het draait of keert. bij men veldtraining is het een ronde vollenbak en dan een ronde opt gemak enzoverder
erikske
Mountainbiker

Post by erikske »

vorige week :

dinsdag : 50 km. met de MTB ( slicks ) gaan fietsen in de omgeving van Palisseul , veel korte klimmetjes op asfalt .
woensdag en donderdag : een uurtje lopen op zwaar gehavend terrein , intervaltraining op elke helling .

vrijdag : 60km. met de MTB naar Vresse aan de Semois , één stevige helling getrotseerd vanuit VResse naar Gros Fays , ongeveer 8 km. klimmen , ging best vlot .

zaterdag : terug lopen in de bossen van Palisseul , elke helling een flinke versnelling , recup tijdens het dalen !

vandaag : terug thuis ( dus vlak ) 13km vlakke vlotte duurloop
vanavond : 45min. op de tacx rollen

en zo gaat dat maar verder ,

ik denk niet teveel meer aan schema's etc. , ben al blij dat ik dit alles blessurevrij mag blijven doen van moederke natuur . :wink:
Post Reply