Poperinge 15/08/2006

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

waarom zou dit niet lukken? Volgens mij kan iedereen die een beetje mountainbiked alle parkoers aan, maar dan moet je gewoon zeer goed doseren en er niet van in het begin invlammen. Neem voldoende eten mee (par bars en een gelleke of zo) en wat sportdrank. Op tijd en stond eten en drinken en dan gaat het vanzelf gaan ...
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Inderdaad slijkcrossertje het is inderdaad een kwestie van goed te doseren en liever in het begin van de rit twee km/h trager dan wat je gewoon bent dan op het einde zo goed als te voet te staan. Wanneer je na de rit een volle week recuperatie nodig hebt dan was je niet goed bezig zou ik zeggen. Dat vanzelf gaan zoals onze vriend jocca hier vertelt zou ik echter met een korreltje zout nemen want je moet altijd nog zelf trappen natuurlijk; maar hij bedoelt het natuurlijk positief denk ik. Verder zal veel afhangen van wat er de komende dagen valt aan hemelwater en wat dat dan doet met de ondergrond want hoe moet je gaan doseren en op reserve fietsen wanneer je vaak moet stoempen om zelfs op het vlakke vooruit te komen? Hopen op een redelijk droge ondergrond en veel succes gewenst.

Verder wil ik vragen aan één van de organisatoren hoe de bodemtoestand er momenteel is en wat ze verwachten want voor een tocht van 120km zou ik graag een goede bandenkeuze maken.
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

Vraagje aan sean braire!
Wordt de 120km in dezelfde richting gereden als vorig jaar?

groeten
pieter
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

jocca wrote:waarom zou dit niet lukken? Volgens mij kan iedereen die een beetje mountainbiked alle parkoers aan, maar dan moet je gewoon zeer goed doseren en er niet van in het begin invlammen. Neem voldoende eten mee (par bars en een gelleke of zo) en wat sportdrank. Op tijd en stond eten en drinken en dan gaat het vanzelf gaan ...
volgens mij is dit ook zeker te doen, doseren in het begin en het komt allemaal goed. Waar een wil is , is een weg.
Persoonlijk ben ik nog aan het twijfel tussen de 100 en de 120 km, iemand suggesties?
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

lok 36000 wrote: Verder wil ik vragen aan één van de organisatoren hoe de bodemtoestand er momenteel is en wat ze verwachten want voor een tocht van 120km zou ik graag een goede bandenkeuze maken.
Toestand van het weer (met bandenadvies) op www.mtbpoperinge.be en doorklikken naar "toertocht/weer". Mét gevallen en voorspelde neerslag.
Poperinge is tot dusver gespaard van veel regen, blijkbaar is alles heel plaatselijk. Ter illustratie : een half uur geleden ferm regen in Roeselare, hier is nog niet gevallen...

@ sintesibrother : richting is idd gelijk als vorig jaar, enig verschil de 100 en 120 "krijgen" een extra klim
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

K2-er wrote:
jocca wrote:waarom zou dit niet lukken? Volgens mij kan iedereen die een beetje mountainbiked alle parkoers aan, maar dan moet je gewoon zeer goed doseren en er niet van in het begin invlammen. Neem voldoende eten mee (par bars en een gelleke of zo) en wat sportdrank. Op tijd en stond eten en drinken en dan gaat het vanzelf gaan ...
volgens mij is dit ook zeker te doen, doseren in het begin en het komt allemaal goed. Waar een wil is , is een weg.
Persoonlijk ben ik nog aan het twijfel tussen de 100 en de 120 km, iemand suggesties?
Voor de twijfelaars : dit handigheidje. Stel je start voor de 120 maar zit aan de laatste controle redelijk dood. Na die laatste controle kun je er vrij gemakkelijk een lusje uitlaten van een km of 8 en vrij recht naar Poperinge rijden. (Info ter plaatse)
Kan tellen als de batterijtje leeg zijn!
gonewild
Mountainbiker

Post by gonewild »

Wil gerust samen starten , om 8h ?

Liefst de 120km al is het maar om de grenzen te verleggen nietwaar.

Goeie tip van die shortcut, :-?
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

gonewild wrote:Wil gerust samen starten , om 8h ?

Liefst de 120km al is het maar om de grenzen te verleggen nietwaar.

Goeie tip van die shortcut, :-?
De brigandsbikers vertrekken om 07h00 in ingelmunster, met de bedoeling om 08h00 te starten, ge herkent ons wel aan onze outfitts.

greetings the voltman
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

slijkcrossertje wrote:voorlopig zijn mijn prestaties beperkt gebleven tot tochten van max. 90 km op het vlakke en tss 60 à 70 in de vlaamse ardennen.
kheb het mezelf int kopke gestoken om de 103 of mss de 123 km te doen.
Is dit te doen, mits een wat ingetoomd tempo of gak mezelf de tong op de hielen en de patatjes uit de grond rijden?
Vorig jaar na acht maand rijden (en voordien zo goed als geen sport) de 100 van Poperinge gedaan, alhoewel de laatste 10km volledig op karakter waren. Als je nu al tochten van 90 vlak aankan, moet je de 100 wel kunnen denk ik, mits natuurlijk een goede dosering en op het laatste het verstand op nul zetten. Ik denk eerlijk gezegd dat 123 met de veelvuldige klim van de Kassel en de Kats net iets te veel zal zijn.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Starten voor de 100 km, en dan afwachten met de staat van het parcours en de weersgesteldheid
en de "form" van de dag lijkt mij de beste keuze,en bied nog altijd de mogelijkheid om voor 120 tegaan
of voor de 80 km en der nog een gezellige aprés aan te brouwen! =D> :wink:
Voor minder dan 80 km rijden we geen uur ver,maar kunnen we dan beter de kleinere TT van Gavere meedoen!
Post Reply