13/05/06 Reningelst chrono

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Rond 9 uur vertrokken met den dave en de pat met dien verstande dat er idd. een tussenpauze van een goeie halve min.was.
Den dezen als derde vertrokken en ondanks dat mijn makkers inhielden zat ik al bijna "choco" gereden om het "gat "te dichten.
Maar na een kilometertje in de wielen kwam dit wel weer goed!
Dave uit de wielen na de eerste serieuze klim,gewacht maar na de volgende klim verder gegaan met 2 man.
Dave bleek achteraf verkeerd te zijn gereden en zou later in de problemen komen met zijn nieuwe no-tubes wielen.
Dubbele pech dus voor hem en jammer dat hij van dit schitterende parcours niet verder mogen smullen heeft!
Enkele keren juist te ver gereden door de bepijling die voor een tourtocht wel in orde was maar voor
het rappere werk toch net niet voldoende was daar de pijltjes toch te laat kwamen en dit zeker in de afdalingen!
Er zijn er inderdaad veel op hun bek gegaan in die trappenafdaling,het was zelfs voor "anciens"uitkijken geblazen hier.
In die laatste afdaling links gereden de weg op zoals zovelen en moeten terugkeren om vast te stellen
dat die linkse afslag eigenlijk 170°terugkeren was off-road bergop! [-X
Hier de pat kwijtgespeeld(niet misreden hier) die in de afdaling 100m voor zat en blijkbaar over beter gerecupereerde benen beschikte!
Chapeau voor een 47 jarige! =D>
Uiteindelijk binnen na ong. 2u25 wat nog redelijk is voor ons"oudjes",maar er had duidelijk meer in gezeten!
Volgende keer beter alhoewel we toch genoten hebben van dit schitterende parcours!
Had toch iets meer volk verwacht,de afwezigen hadden ongelijk of hebben zich laten afschrikken
door het aangekondigde slechte weer dat een schitterende dag bleek te zijn!
Meer dan vatbaar voor herhaling,heel goede organisatie,doe zo verder mannen,wij maken wel wat extra reclame! =D> =D> =D>
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Weet er iemand van de organisatie wie er aan de start van de chrono foto's aan het nemen was?
2leggedfreak
Mountainbiker

Post by 2leggedfreak »

jawadde! zo'n beestje voor mijn eerste keer!
schoon toerke, mss de bepijling van het parcours ietske veranderen, soms wa nipt! ook bij den bocht van 170° verkeerd gereden, plots geen pijlkes meer beneden, makkelijk een 3-tal minuten verloren, volgend jaar hebben ze me niet. eindtijd ongeveer 2u14, niet slecht met mijn 94kg, de zwaartekracht heeft toch 'enkele' malen aan mijn achterwiel gehangen. beetje gestremd door recrea's die plots parkeerden op omver vielen, maar kan iedereen overkomen, dus geen gebrul nodig.
goede organisatie anders, nice work
heeft echt niemand de UITSLAG!? (kan nie wachten tot morgen)
Organisatie Reningelst
Mountainbiker

Post by Organisatie Reningelst »

Hallo,

We hebben net alle reacties doorgenomen. Hou onze website in het oog www.wielerclubbergdal.be of www.visachronochallege.be Uitslag, foto's, etc komt er binnenkort zeker op. Onze webmaster zit tot volgende week in Cuba, maar het komt wel. Wij, als organisatie, zijn vandaag moe maar na het lezen van zo'n commentaar, echt voldaan. We gaan volgend jaar de bepijling inderdaad nog wat aanpassen, de douches konden ook warmer of kouder :oops: ,we staan verder open voor alle commentaar, dus typen maar.....
Aan iedereen die er geweest is: bedankt en tot volgend jaar.
Och ja, morgen niet vergeten te kijken naar WTV, misschien bel je wel in beeld geweest.
Organisatie Reningelst
Mountainbiker

Post by Organisatie Reningelst »

Klimmerken
Mountainbiker

Post by Klimmerken »

Uitslag staat op www.visachronochallenge.be
Ik werd mooi 25e en staat daarmee op een 15e plaats in het klassement :bounce:
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

uitslag online

heb overal pijn van mijn valpartij van gisteren :(
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Daar de organisatie om onze kritiek vraagt zal ik ze maar geven.
-De bepijling kon inderdaad beter .Een voorbeeld: In een bocht op een stuk asfalt lag een stuk onverhard rechtdoor.Daar was geen enkele pijl te zien.Onverhard of de asfalt volgen ?? asfalt gevolgt.Langs dezelfde strook nog twee onverharde stukken links en rechts.Ook daar geen pijltjes.Asfalt gevolgd.Zag dan in de verte nog een pijltje hangen.Joepie ik was juist.Het was verdorie een lang stuk waar ik enorm twijfelde als ik nog juist zat.Dus organisatie :aan ieder stuk onverhard die niet in het parcour zit een pijltje.
-Op de topic bij de toertochten lees ik dat de fietsen afgespoten werden met een brandweerslang.Dit is inderdaad zeer zwaar en onhandig en waterverspillend.Een brandslang diameter 45 met een lans met kleine spuitmond verbruikt 100 L/min.

ps:op de cats werd er verwaring gezaaid door roze op de grong gespuite pijlen van een andere organisatie.Heb daar ook menig mtb-ers horen over vloeken.Dus gasten daar zit deze organisatie voor niets tussen.

Wat die trapjes betreft :Zijn inderdaad gevaarlijk maar ik moet het toe geven , ik doe ze toch zo graag.
Ook die nieuwe trapkes op het kort stukje bergop heb ik al fietsend genomen.Ik was enorm fier op mijzelf omdat iedereen daar te voet ging.Bedankt aan die wandelaars met hun fiets in de hand , om spontaan plaats te maken.
De plaats waar ik het meest bedrogen uitkwam was op een afdaling in het bos op de cats waar een omgevallen boom lag.Kon deze geen metertje versleept worden ?
Ik ben zeer tevreden over het totale uitgestippelde parcour en heb enorm genoten van mijn eerste chrono.Mijn gemiddelde lag zo'n 4 km/u hoger dan dat ik daar een toertocht afbol.Ik denk dat dit komt door de olympische gedachte die zegt :Winnen is belangrijker dan deelnemen.#-o

@sleery :Ik heb ook overal pijn en heb niet gevallen.Zou dit in onze genen kunnen zitten ?:lol:

Tot de volgende !
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

pompier wrote:
ps:op de cats werd er verwaring gezaaid door roze op de grong gespuite pijlen van een andere organisatie.Heb daar ook menig mtb-ers horen over vloeken.Dus gasten daar zit deze organisatie voor niets tussen.
Tjiens, ik heb op sommige plaatsen effectief voorgegaan op die roze pijlen op de grond. En maar 1 keer misreden, had niks te maken met roze pijlen.(Was in Loker, doordat TT rijders zeiden dat er even verder geen pijlen meer stonden en zodoende wat verkeerd gereden.)
pompier wrote: Wat die trapjes betreft :Zijn inderdaad gevaarlijk maar ik moet het toe geven , ik doe ze toch zo graag.
Dat maakte het parcours net mooi, zulke stukken.
Tom M
Mountainbiker

Post by Tom M »

die trapafdaling ver op het laaste, van welke "berg" was dat ?
Post Reply