Holsbeek - BLOSO

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ka.dee wrote:
Gisteren tijdens mijn rit op de bloso mtb route te Holsbeek ontdekte ik dat blijkbaar 80% van de bewegwijzering is afgetrokken van de houten houders op lus 1, de rode lus aan en rond het kasteel van horst. Ook bij de aansluiting nadien op de blauwe waren er verschillende verdwenen.
Iemand die hier iets van heeft gemerkt? De sportdienst is al op de hoogte maar hopt via het forum meer te weten te komen over de dader(s).

huh ?

Zondag ben ik gaan controleren of alles alles alles opgeruimd was van de Hagelandse Chrono (doen we elk jaar : op zaterdagavond wordt alles netjes opgeruimd, en op zondag is er dan nog een extra supercontrole).

Een paar stukjes van de rode route liggen ook op ons parkoers. Ik denk dat ik rond de middag aan Peerse gepasseerd ben, samen met sharplikeascalpel en we hebben toen absoluut niks verdachts opgemerkt. Dat moet dus zondagnamiddag of later gebeurd zijn ???

Ofwel hebben we "erover" gekeken, maar dat denk ik eigenlijk niet.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Probleem is al opgelost
Sinds vorige week heeft het Agentschap voor Natuur en Bos enkele korte wandelroutes rond het Kasteel van Horst geïnstalleerd. Voor de bewegwijzering gebruiken ze ongeveer dezelfde palen als die van de MTB route. Doordat ze een gedeelte van hun bewegwijzering op de palen van de MTB route plaatsten en een ander deel op nieuwe palen lijkt het alsof op de nieuwe palen het plaatje van de MTB route ontbreekt.

Dit kan idd voor verwarring zorgen.

Het lijkt mij het best dat ik op die extra palen dan ook een extra plaatje van de MTB route zal bijplaatsen zodat verwarring uitgesloten wordt en onze route zelfs nog extra bewegwijzering krijgt.

Gelukkig is er dus van vandalisme geen sprake...

De extra plaatjes zullen deze week nog aangebracht worden zodat dit "probleem" definitief van de baan is.
Aldus de sportdienst van de gemeente Holsbeek...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

ka.dee wrote:Probleem is al opgelost
Sinds vorige week heeft het Agentschap voor Natuur en Bos enkele korte wandelroutes rond het Kasteel van Horst geïnstalleerd. Voor de bewegwijzering gebruiken ze ongeveer dezelfde palen als die van de MTB route. Doordat ze een gedeelte van hun bewegwijzering op de palen van de MTB route plaatsten en een ander deel op nieuwe palen lijkt het alsof op de nieuwe palen het plaatje van de MTB route ontbreekt.

Dit kan idd voor verwarring zorgen.

Het lijkt mij het best dat ik op die extra palen dan ook een extra plaatje van de MTB route zal bijplaatsen zodat verwarring uitgesloten wordt en onze route zelfs nog extra bewegwijzering krijgt.

Gelukkig is er dus van vandalisme geen sprake...

De extra plaatjes zullen deze week nog aangebracht worden zodat dit "probleem" definitief van de baan is.
Aldus de sportdienst van de gemeente Holsbeek...
had ik het niet gedacht... die "wandelpaaltjes" zien er inderdaad zeer gelijkaardig uit, maar zouden wel eens gevernisd moeten worden.
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Vandaag nog is de groen en blauwe route gedaan.
2 ladys tege gekomen, misschien iemand van hier?Ook nog 3 bikers tege gekomen maar da interseerd mij minder :lol:
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

scottbikerke wrote:Vandaag nog is de groen en blauwe route gedaan.
2 ladys tege gekomen, misschien iemand van hier?Ook nog 3 bikers tege gekomen maar da interseerd mij minder :lol:
Hoe zit het met de afpijling op dit moment ??
Ben binnen 2 weken met vakantie en wil deze ook nog eens rijden, is ondertussen al een dik jaar geleden dat ik de vaste van Holsbeek heb gereden.
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Schijfrem wrote:
Ben binnen 2 weken met vakantie en wil deze ook nog eens rijden, is ondertussen al een dik jaar geleden dat ik de vaste van Holsbeek heb gereden.
bepijling is dik in orde op blauw en groen.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

scottbikerke wrote:
Schijfrem wrote:
bepijling is dik in orde op blauw en groen.
dank u :wink:
King Margi
Mountainbiker

holsbeek

Post by King Margi »

donderdag 26 juni nog al de 3 lussen gereden op uitzondering van de laatste rode lus in waarnrode .
Dit was mijn 1ste blosroute dat ik reed en had er een beetje schrik voor dat het een gezoek en constant verkeerd rijden was.

Integendeel enige keer dat ik fout gereden was, kwam omdat je tijdens de afdaling plots scherp rechts moest afdraaien, geloof kilometer 25??
je kijkt natuurlijk voor je uit in de afdaling.
maar alles was perfect afgepijlt.
parcour lag er lekker droog en snel bij zoals ik het graag heb.
mooi tochtje voor je eens te testen .
jerre1
Mountainbiker

Re: holsbeek

Post by jerre1 »

Denis 1.8 wrote:donderdag 26 juni nog al de 3 lussen gereden op uitzondering van de laatste rode lus in waarnrode .
Dit was mijn 1ste blosroute dat ik reed en had er een beetje schrik voor dat het een gezoek en constant verkeerd rijden was.

Integendeel enige keer dat ik fout gereden was, kwam omdat je tijdens de afdaling plots scherp rechts moest afdraaien, geloof kilometer 25??
waanrode zal nieuwrode moeten zijn
ikkel
Mountainbiker

Re: holsbeek

Post by ikkel »

scottbikerke wrote:
Denis 1.8 wrote:donderdag 26 juni nog al de 3 lussen gereden op uitzondering van de laatste rode lus in waarnrode .

waanrode zal nieuwrode moeten zijn

het zou gaan tijd worden want de bepijling heeft lang niets voorgesteld.
Post Reply