Boerhovenroute ( Kortrijk - Zwevegem - Spierre Helkijn )

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Frank A.
Mountainbiker

Post by Frank A. »

casper wrote:
Frank A. wrote:Blijkbaar zijn ze het stuk van Helkijn tot in Spiere (blauwe route) aan het asfalteren [-X #-o
Een ferme streep door de rekening van onze wintertocht,maar we zijn al op zoek naar een alternatief.

Zegt da't nie waar is hé :evil: :evil: daar gaat weer een schoon stukske :evil:
ejet me jen eigen ogen gezien ???

Gr,
Casper :lol:
Vandaag met mijn eigen ogen gezien :cry: daar waar de blosoroute loopt :achter de kerk van Helkijn tot in Spiere
Er staat zelfs zo een groot bord:"aanleg fietspad en steiger"
:cry: :cry:
Sacha
Mountainbiker

Boerhovenroute

Post by Sacha »

Vandaag de groene lus voor het eerst dit jaar gereden en in Bellegem is er weer een stuk route verdwenen. Op het einde van de kasseibaan rij je een paar honderd meter naast de grote baan om dan een stuk te klimmen op een klein asfaltweggetje. Hierboven gekomen liep de route vroeger langs een kerkewegel naar een klein kapelletje toe om dan richting Bellegembos te gaan . Heel dit stuk is nu vervangen door een stuk langs een redelijk drukke baan om zo naar Bellegembos te gaan . iemand een idee hoe dit komt ? Trouwens als je ze rijdt ; neem maar de zwemvliezen mee ;-)
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

Ik heb de route al een tijdje niet gereden. Geen idee waarom het aangepast is. Als ik het goed begrijp rij je nu eerst naar beneden langs de kasseitjes tot aan de Bellegemstraat. Dan moet je rechtsaf een stuk op de drukke Bellegemstraat om dan links af te slaan richting Bellegembos.
Klopt dit?

Als het zo is heeft de parcoursbouwer toch een veel beter alternatief over het hoofd gezien. Je kunt namelijk beter de kasseitjes afdalen, dan de Bellegemstraat meteen oversteken. Dan kun je via een rustig weggetje en stuk offroad tot bij het kerkwegeltje naar Bellegembos komen.
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

Frank A. wrote:
casper wrote:
Frank A. wrote:Blijkbaar zijn ze het stuk van Helkijn tot in Spiere (blauwe route) aan het asfalteren [-X #-o
Een ferme streep door de rekening van onze wintertocht,maar we zijn al op zoek naar een alternatief.

Zegt da't nie waar is hé :evil: :evil: daar gaat weer een schoon stukske :evil:
ejet me jen eigen ogen gezien ???

Gr,
Vandaag met mijn eigen ogen gezien :cry: daar waar de blosoroute loopt :achter de kerk van Helkijn tot in Spiere
Er staat zelfs zo een groot bord:"aanleg fietspad en steiger"
:cry: :cry:
Ja, heb er een paar weken geleden met de koersfiets over gereden. 't Is weer typisch, noch mossel noch vis.
Ze hebben het grotendeels in dolemiet gelegd. Voor de mountainbikers wordt het dus een saaie autostrade [-X , voor de wielrenners wordt het een smerig stuk waar je gegarandeerd plat rijdt :evil: , voor de skeelers is er geen doorkomen aan...
:roll:
Met andere woorden: enkel te gebruiken door mensen die tijdens de zomer een fietstochtje maken met de stadsfiets en wandelaars...
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

Feysie wrote:Ik heb de route al een tijdje niet gereden. Geen idee waarom het aangepast is. Als ik het goed begrijp rij je nu eerst naar beneden langs de kasseitjes tot aan de Bellegemstraat. Dan moet je rechtsaf een stuk op de drukke Bellegemstraat om dan links af te slaan richting Bellegembos.
Klopt dit?

Als het zo is heeft de parcoursbouwer toch een veel beter alternatief over het hoofd gezien. Je kunt namelijk beter de kasseitjes afdalen, dan de Bellegemstraat meteen oversteken. Dan kun je via een rustig weggetje en stuk offroad tot bij het kerkwegeltje naar Bellegembos komen.
Dit weekend het eerste stuk Lange Munte Kortrijk - Bellegem gedaan. Blijkbaar is dit volledig herzien. Dit was ook wel nodig. Er zat nauwelijks off-road in doordat een stuk in Bellegem niet meer gebruikt mocht worden. Nu krijg je een stuk off-road tussen de Lange Munte en de Doorniksebaan, dan neem je de kasseien omhoog (vroeger omgekeerd). Dan rij je langs een kerkwegeltje naar de heuveltop om vervolgens via de kasseien te dalen tot de Bellegemstraat. Het blijft voor mij een raadsel waarom ze deze niet meteen dwarsen en via de Argendaalstraat verder rijden zoals hierboven beschreven.
Toch is de hertekende route in z'n geheel ferm beter dan wat er nog restte van het origineel parcours!
Sacha
Mountainbiker

Post by Sacha »

Vandaag het hertekekende stuk eens gereden en inderdaad veel beter dan het vroegere. Veel lastiger wel, dus véél beter ;-) .Toch een teken dat de verantwoordelijke dienst wel bezig is met de mountainbikeroutes , mag ook eens gezegd. En inderdaad de grote baan dwarsen zoals Feysie beschrijft is ook stukken beter dan langs de grote baan te rijden.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Dixiet Westtoer :

'Wij ontvingen goed uw mailtje i.v.m. de Boerhovenmountainbikeroute. Problemen met de eigenaar, o.a. bepaalde stukken die geen openbaar domein waren, zorgde ervoor dat we wat wijzigingen dienden aan te brengen.

Met dank voor uw positieve medewerking en vriendelijke groeten,'

Zoals ik als dacht, problemen met bepaalde doorgangen en ( vermeende ) privé stukken maakten deze wijziging noodzakelijk, maar dan wel in de positieve zin !

dit voorjaar gaan de Steenbakkers terug op controle, ik laat nog wel wa weten, wie wil meebiken geen probleem !
Problemen met bepijling mag je dus ook altijd hier/of aan mij/ of aan een of andere Steenbakker meedelen, wij zorgen voor de rest =D>

Gr,

PS : deze namiddag 2 eenzame bikers gespot op de route :wink:

Gr,
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

Zo eenzaam waren we niet... :)
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

In april ga ik hem nog eens rijden, vanaf juli tot september zit ik daar meestal 2x in de week.
afdalerke
Mountainbiker

Post by afdalerke »

er waren vandag geen tt in de streek ja het is dan ook pasen
daarmee maar besloten om nog eens de rode lus van de boerenhoveroute te rijden het lag er hier en daar wel wat zwaar bij
door de vele regen van de laatste week vond meer dan een geslaagde trainingsrit goeie afwisseling road off road en de bepijling blijft zeer goed onderhouden
Post Reply