C2C 2005

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Locked
kine rider
Mountainbiker

Post by kine rider »

Dan is bij deze bewezen dat een lefty het ook aankan. Bij ons in 2003 was er eentje met een lefty, maar die heeft meer dan de helft van de ritten in de jeep gezeten... Was gewoon even nieuwsgierig :-?

Heb gisteren nog eens naar de foto's gekeken, en er verscheen weer een spontane glimlach op mijn gezicht. 't was voor mij een van de reizen van m'n leven, en ik hoop ooit nog eens zoiets te kunnen doen.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

kine rider wrote:Dan is bij deze bewezen dat een lefty het ook aankan. Bij ons in 2003 was er eentje met een lefty, maar die heeft meer dan de helft van de ritten in de jeep gezeten... Was gewoon even nieuwsgierig :-?

Heb gisteren nog eens naar de foto's gekeken, en er verscheen weer een spontane glimlach op mijn gezicht. 't was voor mij een van de reizen van m'n leven, en ik hoop ooit nog eens zoiets te kunnen doen.
Héla ! Ik heb sinds zeer kort ook een lefty en ben die aan het inw(r)ijden op de Ruta del Cid, valt goed mee trouwens in combinatie met een achtervering - ipv tegen het terrein te vechten glij ik er nu in een fauteuil over 8) .
Enne... bij "de" Lefty lag dat niet aan het fietske vrees ik, ik heb er toen effe mee gereden en dien velo reed 10 keer beter dan de mijne !

Die herberg in Aragues heeft sinds twee jaar zijn deuren gesloten, sindsdien krijgen we nergens geen worstjes en hamburgers meer voor het ontbijt :cry: Die Spanjaarden hebben trouwens nog altijd écht geen benul van het hoe/wat/waarom van een deftig ontbijt... maar "when in Rome do as the Romans" zekers ?
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

5 lefty's denk ik, ook nog een hardtail.
Wat dat ontbijt betreft, soms waren we rotverwend (1e dag en op t laatse), maar na 1 keer brol gefret te hebben had ik mijn lesje geleerd. Ik spaarde mijn fruit (vooral appelsienen) v/d picknick v/d dag ervoor, en ging iedere morgen gaan schooien om thee en honing (als t een jong meisje was kreeg ik dit met een glimlach erbij :roll: ). Net voor ik op de fiets kroop speelde ik soms nog zo'n rijstpapje binnen, vooral bij de korte ritten, moest dan niet stoppen om te eten.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

als ex ctc'er wacht ik op een uitgebreid verslag... :roll:
ging mtb-grietje zoiets niet ter harte nemen?
kine rider
Mountainbiker

Post by kine rider »

pocoloco wrote:Héla ! Ik heb sinds zeer kort ook een lefty en ben die aan het inw(r)ijden op de Ruta del Cid, valt goed mee trouwens in combinatie met een achtervering - ipv tegen het terrein te vechten glij ik er nu in een fauteuil over 8) .
Enne... bij "de" Lefty lag dat niet aan het fietske vrees ik, ik heb er toen effe mee gereden en dien velo reed 10 keer beter dan de mijne !

Die herberg in Aragues heeft sinds twee jaar zijn deuren gesloten, sindsdien krijgen we nergens geen worstjes en hamburgers meer voor het ontbijt :cry: Die Spanjaarden hebben trouwens nog altijd écht geen benul van het hoe/wat/waarom van een deftig ontbijt... maar "when in Rome do as the Romans" zekers ?
Sorry he Koen, niet dat ik alle lefty's over één kam wil scheuren he, weet ook wel hoe de vork toen in de steel zat :-? . Ben blij voor U zenne dat ge nu in uwe zetel kunt zitten... =D>

Amuseer U nog op de Ruta del Cid, tot binnen enkele jaren...

Frank (zonde van de pikante worstjes en tortillas, vond vooral de combinatie met de fruitsap, cake-jes en maria-koekjes de max!)
Bengo
Mountainbiker

Post by Bengo »

Dan is bij deze bewezen dat een lefty het ook aankan.
En dan vergeten we nog te zeggen dat er op de jongste Coast To Coast, in deze hypermoderne tijden vol 'productontwikkeling' en marketing voor de nieuwste snufjes (als daar zijn de peperdure lefty's) ook iemand met een Vaste Voorvork de Coast to Coast heeft aangevat, en uitgereden.
Zonder problemen, zonder te zeuren over moeilijk of traag of lastig of pijnlijk. Neen, gewoon trappen bergop en sturen en remmen bergaf. Verende voorvork of niet, het maakt echt niet zoveel uit.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

mmm, Bengo, je moet zo eens een vorkje monteren, we zullen eens zien hoe rap uw vering er terug zal opstaan. :wink:
mtb grietje

Post by mtb grietje »

A d r i wrote:als ex ctc'er wacht ik op een uitgebreid verslag... :roll:
ging mtb-grietje zoiets niet ter harte nemen?
Workin' on it (maar ik doe ook nog andere dingen dan alleen verslagen schrijven hoor #-o )
Ik maak het morgen eindelijk af.
Het telt nu al 15 blz dus tis een heel brokje. Ik moet nog twee ritten beschrijven en dan nog een conclusie. Tel dus maar rond de 20 blz op het einde. Leuk leesvoer :drunk:

Heb nog wel info nodig van iemand van dit jaar: het aantal kms en hms van rit 14, Isaba-Roncesvalles. Iemand die info voor mij?
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

mtb grietje wrote:
Heb nog wel info nodig van iemand van dit jaar: het aantal kms en hms van rit 14, Isaba-Roncesvalles. Iemand die info voor mij?
Volgens CompGPS is dat welgeteld 79,64 km en 1668 hoogtemeters, reken er gerust nog een handvol kms bij wegens de "as the bird flies" gps afstandsmeting - volledig horizontaal dus. Ik schat dus eerder in de buurt van de 85 km.
Als het een troost kan zijn, geen enkele fietscomputer zal dezelfde afstand aangeven... in de "prehistorie" met roadbooks, zonder GPS, hebben we de proef op de som genomen. Vier fietscomputers van verschillende merken ter plaatse & volgens de(zelfde) regels van de kunst geijkt... na een paar honderd meter zat er al verschil op... #-o

Ergens in de buurt van de 85 km dus, de hoogtemeters zijn wel heel betrouwbaar :-D
mtb grietje

Post by mtb grietje »

tnx :-D
Locked