SCOTT 2017
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Kevin82
- Mountainbiker
Re: SCOTT 2017
Idd ieder zijn ding maar ik ga ook jaarlijks naar Houffalize met mijn 1x11. Vorig jaar had ik vooraan 32 tanden en kwam ik net dat ietsje te kort. Dit jaar 30 tandwiel gemonteerd en was echt perfect voor mij. Geloof mij, ik ben echt geen pro maar eerder een gemiddeld biker. Als ik het kan dan zullen het er velen mij kunnen nadoen. Voor mij geen gedoe meer met de voorderrie, makkelijker om te kuisen en gewoon simpel, 1 shifter, geen chainsuck,....
madskatingcow wrote:Uiteindelijk baseren jullie je op veronderstellingen, zonder effectief 1x12 (of 1x11) gereden te hebben.
Met een 2x11 heb je - volgens hetzelfde Duitse artikel (Bike Magazin) - slechts 15 unieke versnellingen. Tov een 1x12 heb je er dus slechts 3 meer, wat amper het verschil zal maken.
Zelf heb ik de Eagle XX1 met standaard 32T voorblad. De sprong van 42T naar 50T is groot, voor mij kon een 34T voorblad evengoed (zelfde verzet als 30 - 42T bij een 1x11).
Om begrijpelijk financiële redenen zullen er weinigen zijn die al met een Eagle zullen rijden. Van goedkopere toekomstige versies wil ik wel graag eens het cassette gewicht weten. Dus Eagle vliegt bij mij in dezelfde categorie als Di2. Waarschijnlijk super goed, maar quasi onbetaalbaar en ook overbodig voor het overgrote merendeel van de bikers.
15 unieke versnellingen tov 12 unieke versnellingen, het verschil minimaliseren vind ik toch niet helemaal terecht, maar ik vind ook dat Shimano hun 'rhytm steps' overschat bij mtb.
Na lange tijd 1x11 toch terug 2x11 gestoken (xt 8000, niks fancy, excuseer) en de voordelen wegen absoluuut niet op tegen de nadelen. Ik ben dan ook redelijk rationeel ingesteld.
Ik blijf opvallend veel langer fris op lange tochten in de Ardennen, snel lichter schakelen door ketting op granny te smijten is echt handig, goedkoper, betere kettinglijn (al bewijst XX1 dat nog wel meevalt qua duurzaamheid)
Ik vind al lang dat iedereen maar moet kiezen wat bij hem of haar past. Maar de misconceptie dat 2x 'gepasseerd' is, is total BS. De marketingafdeling van SRAM doet er natuurlijk alles aan om dat zaadje in de hoofden van de consument te planten.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Iemand in Bouillon afgelopen weekend toevallig foto's getrokken op de Scott stand ?
Ikke al niet, ik ben gestart voor ze opgesteld waren en tegen dat ik binnen kwam waren ze al opgeruimdmadskatingcow wrote:Iemand in Bouillon afgelopen weekend toevallig foto's getrokken op de Scott stand ?
-
Giobiker
- Mountainbiker
Ik ben persoonlijk toch nog dikwijls gelukkig dat ik het 22-36 verzetje kan gebruiken, zeker naar het einde van een lange zware marathon toe...
Er was in Bouillon op de scott stand niet zoveel te zien, de Scale van Githa Michiels in rio kleuren, een Scott Spark 900 RC Pro en nog een paar e-bikes...
Wel kan ik al meegeven dat daar op hun prijslijst de Spark 900 RC Pro aan 4999€ stond, al 200€ duurder dan in de lijst waarvan hier eerder een link gepubliceerd werd.
Grts.
Er was in Bouillon op de scott stand niet zoveel te zien, de Scale van Githa Michiels in rio kleuren, een Scott Spark 900 RC Pro en nog een paar e-bikes...
Wel kan ik al meegeven dat daar op hun prijslijst de Spark 900 RC Pro aan 4999€ stond, al 200€ duurder dan in de lijst waarvan hier eerder een link gepubliceerd werd.
Grts.
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Spark of Scale?wijnants wrote:Jawadde, de 900 rc World cup is al niet meer te krijgen tot april - mei 2017
Dan lanceren ze al bijna de 2018 modellen...
- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Bij Labiecyclette in Lummen is die toch nog te bestellen, heb vanmiddag is geïnformeerd. Verkoop gaat wel snel, voorraad is beperkt.wijnants wrote:Jawadde, de 900 rc World cup is al niet meer te krijgen tot april - mei 2017
Ok bedankt, ik zal is informeren bij Labiecyclette.madskatingcow wrote:Bij Labiecyclette in Lummen is die toch nog te bestellen, heb vanmiddag is geïnformeerd. Verkoop gaat wel snel, voorraad is beperkt.wijnants wrote:Jawadde, de 900 rc World cup is al niet meer te krijgen tot april - mei 2017