Een beetje teveel gevoel voor drama lijkt me !madskatingcow wrote:Vandaag de 44km (46.73km) nog is op GPS gereden. De schade door 'bosbeheer' aangericht aan de kant van Balen is echt droevig om zien. Kilometers aan een stuk ontbost. Alles kapot gereden, diepe sporen, overal takken en snoeiafval. Dan te bedenken dat je als fietser op veel plaatsen niet mag komen wegens 'schade' aan flora en fauna
Ik woon op 1 km van dit gebied (Keiheuvel - De Most) en het is dus zowat mijn speeltuin.
Momenteel is men bezig met deel 2 van het ontbossings-programma. Het eerste deel gebeurde in het begin van het jaar, en werd dus onderbroken door het broedseizoen. Op de plaatsen waar men nu bezig is zal er even wat ongemak zijn, maar die enkele paadjes herstellen zich in de zandgrond erg vlug (en zeker na de TT's van Balen en Mol-Wezel in februari
Dus dat "alles kapot gereden" toch best met een grove korrel zand nemen.
En waarom die ontbossing ? Dit kadert in een Life-project en men heeft het wel echt goed voor met de natuur daar :
http://www.natuurenbos.be/projecten/ant ... de-most-fr" onclick="window.open(this.href);return false;
Probleem is meestal : als men een boom ziet sneuvelen wordt er moord en brand geschreeuwd, terwijl "natuur" toch heel wat anders inhoudt.
Als men in de "Vlaanders" een paar 10-tal hectaren bos kapt dan begrijp ik dat wel, maar een gevarieerd landschap tussen de andere 1000-en hectaren bos in deze regio zal niet misstaan.