Hoi weet er hier iemand of men de befaamde Ijsberg tegen komt als men de Bloso Aarschot doet en op welke lus dan?
Rood groen of blauw.
Of komt men hier dicht in de buurt van deze monté impossible.
Ben van plan om deze route(rood en blauw) een van de volgen de weken eens te rijden.
Aarschot - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Joe Katsjoe
- Mountainbiker
- Nazgul
- Mountainbiker
- Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""
Je komt wel dicht in de buurt als je in rillaar dorp (de blauwe) volgt.
Als je de solveldroute ( vaste tielt winge) volgt kom je heel dicht in de buurt.
Maar om dit uit te leggen is niet zo makkelijk, als je in rillaar dorp bent neem je de straat naast de kerk richting tielt-winge, je gaat de autosnelweg onderdoor en komt na een scherpe linkse bocht aan een meubelwinkel die zowel links (nieuwere) als rechts(ouder) een gebouw heeft serré genaamd.
Je neemt rechts de straat en onmiddelijk na de oude winkel rechts een straatje in.
dit volg je tot op het einde en daar ga je links het bos in. Daar boven gekomen zal je de afdaling zien ipv van de bergop.
Hopelijk kan je een beetje volgen
Als je de solveldroute ( vaste tielt winge) volgt kom je heel dicht in de buurt.
Maar om dit uit te leggen is niet zo makkelijk, als je in rillaar dorp bent neem je de straat naast de kerk richting tielt-winge, je gaat de autosnelweg onderdoor en komt na een scherpe linkse bocht aan een meubelwinkel die zowel links (nieuwere) als rechts(ouder) een gebouw heeft serré genaamd.
Je neemt rechts de straat en onmiddelijk na de oude winkel rechts een straatje in.
dit volg je tot op het einde en daar ga je links het bos in. Daar boven gekomen zal je de afdaling zien ipv van de bergop.
Hopelijk kan je een beetje volgen
- Joe Katsjoe
- Mountainbiker
Post by Joe Katsjoe »
Thx Nazgul,
Zo zullen we deze wel vinden en proberen te bedwingen.
Klimmen is wel ni men sterkste kant,maar beterd toch elke keer een beetje.
Zo zullen we deze wel vinden en proberen te bedwingen.
Klimmen is wel ni men sterkste kant,maar beterd toch elke keer een beetje.
Het kan ook met een pak minder asfalt.
Als je parallel aan de autoweg naast het fruitteeltcentrum rijd heb je twee opties: in plaats van aan het bos links af te slaan rijd je gewoon rechtdoor tot je aan een tweevaks baan (tieltseweg) komt die onder de autoweg doorgaat.
Een andere opties is toch links af te gaan en daar in het bos wat te cruisen tot je een eind verderop terug aan de parallel weg langs de autoweg uitkomt, die je dan volgt tot de tieltseweg.
Vervolgens rijdt je onder de autoweg door en neemt direct terug rechts een gelijkaardige grintbaan zoals je die net verlaten hebt, opnieuw parallel aan de autoweg. Die volg je tot je aan het bos komt (Tienbunder genaamd). Daar sla je links af het bos in (als je een kapel tegenkomt ben je te ver) en heb je even verder al een leuke opwarmer omhoog. Boven gekomen even rechtdoor tot een T splitsing, daar neem je links, afdaling maar wel in de remmen gaan want je komt al snel op een viersprong, waar je heel scherp rechts moet afslaan, terug even bergop (10 m of zo) en je staat bovenaan een van de stijle afdalingen naar de ijsbeek. Wat verder rechts ligt de echte montee. Er liggen daar verschillende tracks die zowat onmogelijk naar boven te rijden zijn.
Aan de andere kant van de ijsbeek ligt de tiroler taverne waar je kan aanluiten op wat vor mij een van de mooiere stukken is van de Solveld route
Voordeel: op 20 meter na uitsluitend of-road
Als je parallel aan de autoweg naast het fruitteeltcentrum rijd heb je twee opties: in plaats van aan het bos links af te slaan rijd je gewoon rechtdoor tot je aan een tweevaks baan (tieltseweg) komt die onder de autoweg doorgaat.
Een andere opties is toch links af te gaan en daar in het bos wat te cruisen tot je een eind verderop terug aan de parallel weg langs de autoweg uitkomt, die je dan volgt tot de tieltseweg.
Vervolgens rijdt je onder de autoweg door en neemt direct terug rechts een gelijkaardige grintbaan zoals je die net verlaten hebt, opnieuw parallel aan de autoweg. Die volg je tot je aan het bos komt (Tienbunder genaamd). Daar sla je links af het bos in (als je een kapel tegenkomt ben je te ver) en heb je even verder al een leuke opwarmer omhoog. Boven gekomen even rechtdoor tot een T splitsing, daar neem je links, afdaling maar wel in de remmen gaan want je komt al snel op een viersprong, waar je heel scherp rechts moet afslaan, terug even bergop (10 m of zo) en je staat bovenaan een van de stijle afdalingen naar de ijsbeek. Wat verder rechts ligt de echte montee. Er liggen daar verschillende tracks die zowat onmogelijk naar boven te rijden zijn.
Aan de andere kant van de ijsbeek ligt de tiroler taverne waar je kan aanluiten op wat vor mij een van de mooiere stukken is van de Solveld route
Voordeel: op 20 meter na uitsluitend of-road
- Schoupabiker
- Mountainbiker
- Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem
3 op 3
Post by Schoupabiker »
Ik heb gisteren in de droogte de 3 lussen afgehaspeld. Voor de bepijling van de groene en blauwe lus kan ik alleen maar applaudiseren!
Deze staan zeer goed aangeduid, maar je moet altijd zeer alert blijven. Hier en daar mag er wel een pijltje bij om het wat duidelijker te maken (vooral in de bossen rond molenheide).
Op de rode lus was het iets moeilijker. Bij het binnenrijden van Aarschot moet je enkele straten op en daar is het echt zoeken. Eens je op de route naast de Demer bent geraakt denk je dat je het moeilijkste wel gehad hebt, maar dan zie je de pijl naar links niet en maal je door richting Rotselaar en Haacht
. De fietsknooppunten zijn hier goed aangegeven, maar het Blosopijltje moet je links op 10 m van de verhoogde berm van de Demer, onder wat bomen zoeken.
Al met zijn deze lussen zeer plezant om te rijden, niet echt zwaar en vrij veel off-road en singletracks. Het was iets uitdagender dan Rotselaar ... maar mij zien ze hier nog eens terug
.
Op de rode lus was het iets moeilijker. Bij het binnenrijden van Aarschot moet je enkele straten op en daar is het echt zoeken. Eens je op de route naast de Demer bent geraakt denk je dat je het moeilijkste wel gehad hebt, maar dan zie je de pijl naar links niet en maal je door richting Rotselaar en Haacht
Al met zijn deze lussen zeer plezant om te rijden, niet echt zwaar en vrij veel off-road en singletracks. Het was iets uitdagender dan Rotselaar ... maar mij zien ze hier nog eens terug
Ik zag vandaag een mountainbikekoppel aan de start in de Demervallei die een poging gedaan hadden om de rode te rijden.
Ze beweerden dat er een aantal pijltjes verdwenen waren.
Ik weet niet waar en kan momenteel jammer genoeg zelf nog niet biken, maar misschien kan iemand van de vaste routegebruikers dit wel bevestigen ?
Ze beweerden dat er een aantal pijltjes verdwenen waren.
Ik weet niet waar en kan momenteel jammer genoeg zelf nog niet biken, maar misschien kan iemand van de vaste routegebruikers dit wel bevestigen ?
aarschot
Zou graag route aarschot es rijden omdat het de eerste keer zal zijn dat ik het wat heuvelachtiger ga zoeken, hoe ligt het parcours van bloso aarschot er deze dagen bij na de regen van de deze week ?
"bergop" is voor mij al lastig en als daar dan nog wat veel moddr bij komt kijken
"bergop" is voor mij al lastig en als daar dan nog wat veel moddr bij komt kijken
- Svennemans
- Mountainbiker
Re: aarschot
Post by Svennemans »
Hangt er een beetje vanaf welke van de 3 routes ge wilt doen.lucc wrote:Zou graag route aarschot es rijden omdat het de eerste keer zal zijn dat ik het wat heuvelachtiger ga zoeken, hoe ligt het parcours van bloso aarschot er deze dagen bij na de regen van de deze week ?
Als het wat geregend heeft lijkt de blauwe van Rillaar mij het beste te doen... Het enige echte stuk in de blauwe waar ge waarschijnlijk een beetje modder gaat tegenkomen is in het begin de klim naar de Leiberg.
De groene van Langdorp kunt ge beter vermijden als het geregend heeft... de eerste 10 kilometer valt het daar nog mee, maar eens ge in de bossen van Langdorp komt kan het wel eens ploeteren worden. Als het echt droog is, kunt ge op de groene van Langdorp nochtans goed doorvlamme
Over de rode kan ik me moeilijk uitspreken, heb deze nog maar 2x gereden en dat was telkens toen het droog was.
Rood en blauw zijn normaal goed berijdbaar na een weekje regenval. Twee maanden geleden lag er op de blauwe nog wel een rot stukje in achter de kontijntjesberg maar dat was omwille van het ploeteren van een tractor. Toen ben ik er zelfs vastgereden tot op mijn naaf
. Maar dat stuk zal nu wel terug deftig berijdbaar zijn. En wat groen betreft, denk toch dat het ook te doen is nu hoor, in de winter is het wel erger.
En de boer...hij ploegde voort !
Wat is er allemaal aan de hand op de blauwe bovenaan de Biezehuiskens ?
Als je van de Leuvenseweg richting het Heiken rijdt, kom je op een moment een reuzegroot bord "privaat..." tegen waarna het veldpad door een boer volledig omgeploegd is.
Het einde van dit "veldpad" ligt naast een boomgaard waar je rechts naar beneden richting E314 duikt.
Dat is al de tweede keer dat daar in de buurt problemen opduiken.
Te zien aan de pijltjes van de Knoettocht die hier vandaag verwijderd waren, zien ze de bikers daar niet graag komen...
Als je van de Leuvenseweg richting het Heiken rijdt, kom je op een moment een reuzegroot bord "privaat..." tegen waarna het veldpad door een boer volledig omgeploegd is.
Het einde van dit "veldpad" ligt naast een boomgaard waar je rechts naar beneden richting E314 duikt.
Dat is al de tweede keer dat daar in de buurt problemen opduiken.
Te zien aan de pijltjes van de Knoettocht die hier vandaag verwijderd waren, zien ze de bikers daar niet graag komen...