Voor trails moet je die anders om plaatsenRUSOR wrote:Zo mij nog eens bezig gehouden met hem nog wat dikker te maken de fatboy
Een stel surly banden 4,8.... moet zeggen dat het er goed uitziet en dat hij nu beter stuurt....
Een bud voor en een lou achter....
SPEC FATBOY
Voor de liefhebbers van weinig versnellingen en rijden per twee. Ook voor de in opmars zijnde E-MTB en de Fatbikes kun je hier terecht. Deel hier opmerkingen, tips en ervaringen.
-
vighor
- Mountainbiker
Re: SPEC FATBOY
Wat stel je voor???vighor wrote:Voor trails moet je die anders om plaatsenRUSOR wrote:Zo mij nog eens bezig gehouden met hem nog wat dikker te maken de fatboy
Een stel surly banden 4,8.... moet zeggen dat het er goed uitziet en dat hij nu beter stuurt....
Een bud voor en een lou achter....
oke dat zullen we eens proberen.... klinkt logisch.... al doende leert men hevighor wrote:Iedereen waar ik me rijd legt de Lou naar voor om meer remgrip te hebben.
GTS Rusor
- Tonto
- Mountainbiker
- Location: SPECI Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECI Crux Sport E5 2016 / SPECI Stumpjumper Expert FSR 2016
Hallo iedereen,
Ik ben sinds gisteren ook trotse eigenaar van een Fatboy Expert.
Ik heb alleen de kans nog niet gehad om er mee te rijden vermits het de ganse avond geregend heeft.
Nu vroeg ik mij af welke binnenbanden jullie steken in de banden van een Fatboy? Ik ga er vanavond mijn eerste ritje mee doen maar ik heb geen binnenband om mee te pakken. En je zal zien net dan is Murphy aanwezig.
Dus mijn vraag is welke binnenband? Want ik heb gelezen dat de originele van Specialized nogal zwaar uitvalt en dat je met een binnenband toch al een paar honderd gram kan winnen.
Dus graag jullie advies.
Alvast bedankt.
Ik ben sinds gisteren ook trotse eigenaar van een Fatboy Expert.
Nu vroeg ik mij af welke binnenbanden jullie steken in de banden van een Fatboy? Ik ga er vanavond mijn eerste ritje mee doen maar ik heb geen binnenband om mee te pakken. En je zal zien net dan is Murphy aanwezig.
Dus mijn vraag is welke binnenband? Want ik heb gelezen dat de originele van Specialized nogal zwaar uitvalt en dat je met een binnenband toch al een paar honderd gram kan winnen.
Dus graag jullie advies.
Alvast bedankt.
Ik rijd met de Surly binnenbandenTonto wrote:Dus mijn vraag is welke binnenband?
http://www.singlespeed.nl/catalog/produ ... cts_id=923
- Tonto
- Mountainbiker
- Location: SPECI Camber Expert Carbon 29 2014 / SPECI Crux Sport E5 2016 / SPECI Stumpjumper Expert FSR 2016
Zijn deze Surly binnenbanden dan voorzien van een dun ventiel? (SV ventiel)
Ik dacht deze van Schwalbe 13F Freeride te bestellen maar die gaan maar tot 3.0! passen deze dan voor de banden van een Fatboy 4.8?
http://www.bike-discount.de/de/kaufen/s ... /wg_id-242" onclick="window.open(this.href);return false;
Grts Tonto
Ik dacht deze van Schwalbe 13F Freeride te bestellen maar die gaan maar tot 3.0! passen deze dan voor de banden van een Fatboy 4.8?
http://www.bike-discount.de/de/kaufen/s ... /wg_id-242" onclick="window.open(this.href);return false;
Grts Tonto
Ik heb de Schwalbe SV 13f opliggen.
Dat past en scheelt heel wat in gewicht.
Besteld via internet bij Bike-Discount in DE.
5.69 euro per bb + 5.95 verzendkosten.
Mvg,
Gert
PS: Foto genomen in "de kuil" in zonhoven waar jaarlijks superprestige cyclocross gereden wordt ...

Dat past en scheelt heel wat in gewicht.
Besteld via internet bij Bike-Discount in DE.
5.69 euro per bb + 5.95 verzendkosten.
Mvg,
Gert
PS: Foto genomen in "de kuil" in zonhoven waar jaarlijks superprestige cyclocross gereden wordt ...

- Tonto
- Mountainbiker
Bedankt iedereen voor de info van de binnenbanden, ik heb er ondertussen besteld.
Grts TonTo
Grts TonTo