Zo. 25/08 /2013 - 17 de Oeterdalmarathon+ Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Re: Zo. 25/08 /2013 - 17 de Oeterdalmarathon+ Toertocht

Post by Phille81 »

Deze marathon heb ik de afgelopen 2 jaar gereden en had dit vandaag ook willen doen, maar een keel- en oorontsteking hebben daar anders over beslist :(

Volgend jaar (normaal gezien) wel terug van de partij !
pathfinder
Mountainbiker

Post by pathfinder »

Binnengekomen met 104 km op de teller met een gemiddelde van 20,9 en 910 hoogtemeters.
K vond ook dat er hier en daar een pijltje meer mocht hangen(2xlichtjes verkeerd gereden).
T was minder zwaar dan verwacht. Jammer dat de meeste technische stukken van de streek niet in het parcour zaten.
Maar los daarvan een supertocht (een van de mooiere).
Doe zo verder..
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Hallo Bikers , eerst en vooral bedankt voor jullie komst, 303 marathon /338 toertocht en 14 kids.
Volgens de reacties was het goed en zullen we volgend jaar waarschijnlijk weer de 18 de editie organiseren. Ga nu een welverdiend lekker pintje drinken.

Leon.
mrperfect
Mountainbiker

Post by mrperfect »

Iemand een idee waar de foto's terug te vinden zijn, heb 2x een fotograaf gezien.
lupo60
Mountainbiker

Post by lupo60 »

Heb de 75km gedaan. Prachtige tocht! Goed doorgefietst, maar op hartslag om nooit in het rood te gaan (ben nog aan het herstellen)
Binnen in 3hr45.
Klein minpunt vond ik dat er toch op sommige plaatsen wel héél zuinig met de pijlen was omgesprongen, of dat ze wat slecht geplaatst waren.
Maar vooral onthouden dat het hier weer super georganiseerd is, en dat het jammer is dat niet meer vertrekkers naar deze streek afzakken. Heb dikwijls héél lang door de bossen gezworven zonder een kat (laat staan een mtb-ker) te zien.
Hopelijk volgende jaar terug.
Tinus Lochs
Mountainbiker

Post by Tinus Lochs »

Altijd fijn om terug af te zakken naar mijn geboortestreek om nog 's in de bossen te kunnen ravotten! :-) Rond half 9 ben ik toegekomen aan mijn ouderlijk huis, babbeltje gedaan met mijn moeder, koffieke gedronken, fietske in elkaar gezet, en via de Lochsstraat (jawel Edlisjas :-) ) naar het 'voetbalstadion' van Flandria Dorne gebold om te starten voor een 5-tal uurtjes en een dikke 100 km fietsplezier. (Flandria Dorne: in lang vervlogen tijden nog gloriemomenten beleefd door kampioen te spelen met de reserven!).
Ondanks de regen van de voorbije dagen lag het parcours verrassend goed, en de zandpartijen lagen vaster zodat het makkelijker fietsen was. Misschien was het omdat ik vrij laat vertrokken ben, maar na de splitsing tussen toertocht- en marathon afstanden vond ik het erg rustig op het parcours. Minstens 95 % van de route was offroad; in grote lijnen: Litzberg, lusjes aan de terrill in Eisden, kapel van de Weerstand in Rotem, Bergerven, via de Volmolen de doorsteek naar de Opitterbosjes, achterkant Oudsberg, Dorne, en via den Houw een pittige finale in de bossen van Opoeteren en Rotem.
De 3 ruime bevoorradingen over de 100 km waren perfect verdeeld. Achteraf in de kantine nog even kennisgemaakt met leikepej.
Kortom: een leuke, goed georganiseerde tocht waarin elkeen zich naargelang zijn/haar mogelijkheden kan uitleven.
's Avonds ben ik dan nog naar Genk-Cercle gaan kijken, dus dit was een zondag met actieve en passieve sportbeleving. Tot de volgende!
buddy17
Mountainbiker

Post by buddy17 »

Ik hebben de 75 gedaan, ik had 690 hm volgens mijn garmin.
Het was een mooie tocht, dan de vorige jaren misschien doordat de terril er niet inzat. Bevoorradingen waren voldoende,
Ik vond dat de bepijling wat aan de magere kant #-o was, dikwijls dat ik de pijlen pas op het laatste moment zag of ze stonden na de bocht in plaats van ervoor.
Het belangrijkste een mooie rit, geen regen en een mooi parkoer.
Volgend jaar zeker weer van de partij =D>
eric66
Mountainbiker

Post by eric66 »

JB wrote:Hoi,
Vandaag de tt van 40km met 440 hm gedaan.
Hier mijne film.
http://www.pinkbike.com/video/328771/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grt. Jo
Ps Een wit tellertje gevonden, afgegeven aan de fietsbewaking!
Wil de anderen niet afbreken maar vind dit een geslaagd en heel leuk filmpje (vooral rond 4 minuten) :P :P :P :P
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Als iemand de track heeft... Mijn opitterse bosjes en paadjes ken ik uit de broekzak maar ik zou graag met mijn madam ns op het gemakje de andere fijne paadjes ontdekken...

Merci alvast.

René
eric66
Mountainbiker

Post by eric66 »

Eigenlijk niets slechts over te zeggen, het was een leuke tocht met goede bepijling, goed weer, goede bevoorrading en lekker parcours.

Een collega uit Noorwegen die nog niet zo lang aan het biken is heeft zicht rot geamusseerd, vooral de korte maar felle klimmetjes. Mijn andere fiestmaat die heeft zwarte sneeuw gezien daar zijn conditie het momenteel laat afweten maar we hebben hem er toch door gesleurd om de 75km te rijden, plus daarbij nog met de fiets van en naar Maasmechelen. +105km op de teller. Kijk al naar de volgende....
Post Reply