Vloesberg 8/06/2013 : 3de TransCollines Mtb

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
jootje
Mountainbiker

Re: Vloesberg 8/06/2013 : 3de TransCollines Mtb

Post by jootje »

Heb parcours eens goed bekeken: er zitten gewoon paar serieuze aanpassingen in tss wat op hun kaarten staat & wat we voor de wielen kregen.
Zal ook wel deels met toestemming in privéstukken te maken hebben. Er stonden paar dingen op waarvan ik weet dat je daar niet in mag met fiets... Jammer want zijn wel mooie stukken.
Al bij al: heel blij dat ik hier gereden heb, maar ik heb wel klachten over de bevoorrading :-D
Was het nu vorig jaar, of al van de eerste editie geleden, maar toen was er telkens salami & chips :drunk:
Robin21
Mountainbiker

Post by Robin21 »

Content met de reacties die ik hier lees! Was al even bang dat het aan mij lag maar er waren er dus nog die maar 97 km hadden. Wou eigenlijk de 130 rijden maar die splitsing moet ik dus ook gemist hebben... (Is er trouwens iemand die de volle 130km heeft gereden?)

Had jammer genoeg mijn sensor te hoog geplaatst waardoor m'n tijd niet is gemeten. Heb wel m'n tijd en afstand op m'n garmin mogen tonen aan de verantwoordelijke en die heeft het opgeschreven. Ben eens benieuwd wat ze er mee gaan doen...

Over de rit dan: mooie paden en bossen die ze er hebben uitgekozen maar jammer genoeg ook veel straat..
Bevoorrading vond ik persoonlijk wel goed. Ook vriendelijke mensen die rekening hielden met de chronorijders en er voor zorgden dat ze snel drinken hadden. Chapeau!
Bepijling was veel te ingewikkeld: al die plakkaten, splitsingen, 1e en 2e passages.. Dan heb ik liever dat ze je wat verder sturen ipv al die lussen. Bepijling zelf was soms wat verwarren door een pijl een stuk voor de werkelijke afslag te plaatsen.

Ik zou hier volgend jaar wel terugkomen maar dan niet voor de chrono (te verwarrend met de pijlen als je echt aan het doorrijden bent), gewoon om te genieten van de soms zalige paden die we voorgeschoteld kregen!
Simon_L
Mountainbiker

Post by Simon_L »

Toptochtje! Al waren er toch te veel schoonheidsfoutjes om een echte klassieker als de Herdermarathon te zijn (nogal veel asfalt in de eerste helft terwijl er veel meer mogelijk was, soms onduidelijke bepijling, geen seingevers, lus van de 130 die tweemaal hetzelfde stuk deed van ne kilometer of vier, parcours in de speelbosjes was ook niet altijd even goed gekozen...). Maar de tweede helft met al zijn bossen maakte alles goed :)

130 kilometer vlot volmaakt. Nu moet ik wel zeggen: iedereen die 85 of minder heeft gedaan, heeft heel veel mooie stukken gemist. Vooral de extra lussen van de 105 en de 130 km boden naar mijn mening erg veel fraais.
Simon_L
Mountainbiker

Post by Simon_L »

Robin21 wrote:Content met de reacties die ik hier lees! Was al even bang dat het aan mij lag maar er waren er dus nog die maar 97 km hadden. Wou eigenlijk de 130 rijden maar die splitsing moet ik dus ook gemist hebben... (Is er trouwens iemand die de volle 130km heeft gereden?)
Splitsing was net na de laatste bevoorrading. Jullie gingen linksaf, 130 km moest gewoon rechts de weg volgen om een lus doorheen de bossen in Frasnes te maken en na een tijd weer uit te komen aan diezelfde ravito ;)
caveman
Mountainbiker

Post by caveman »

Splitsing voor de 130 was naar rechts, al de andere moesten rechtdoor rijden.
Ook de 97 afgewerkt met de singlespeed.
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

Heb met moeite 20km gebold. Een tweede kettingbreuk was er teveel aan. Jammer want vind dit een heel mooie streek, en dat weer vandaag ... perfect gewoon.
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

p.s. zag een flyer dat ze hier vanaf augustus vaste MTB routes gaan aanbieden?
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

caveman wrote:Splitsing voor de 130 was naar rechts, al de andere moesten rechtdoor rijden.
Ook de 97 afgewerkt met de singlespeed.
=D>
Welk verzet?
Der zijn daar toch veel stukken die je te voet moet doen toch?
Al weet ik wel niet hoe sterk een persoon is.. Maar in ieder geval, chapeau, zo ne rit op 1 vitesseke
Been
Mountainbiker

Post by Been »

Heeft er iemand de track op gps?
caveman
Mountainbiker

Post by caveman »

Rij met 34*19 bijna op alles op geraakt :bounce: Bepaalde stukken niet maar daar stonden ze met versnellingen ook te voet.
Post Reply