Zo 21/04/2013 Tangissart :: 17de La Trace d'Hez
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Re: Zo 21/04/2013 Tangissart :: 17de La Trace d'Hez
Post by BerggeitCasualFietser »
Iemand die iets weet over de pre inschrijvingen? Ik zit enerzijds met het ene probleem, heb betaald maar nooit geen bevestiging gehad. Zit nu al ganse weekend met rug te sukkelen, en denk niet dat het gezond is om morgen te starten, dus weet niet of ier iemand de inschrijving kan/wil overnemen? Beke omslachtig maar toch
- Dub-Wrecker
- Mountainbiker
Post by Dub-Wrecker »
Net terug van de chrono en was weer de moeite, lekkere frisse start met de verwachte chaos aan het veld. Paar vroege tt rijders daartussen en heb ze niet zien lachen... Niet te snel gestart en tot de laatste km nog renners ingehaald. Finnish was er wel vroeger dan verwacht maar liever zo dan andersom. Tijd van 3u10 dus weer content en benieuwd naar de uitslag 
Net als de vorige 2 edities me goed geamuseerd. En eindelijk eens verlost van die hatelijke wind vandaag.
Heb me wel geërgerd aan al die lege flesjes aquarius in de bermen voorbij bevoorrading 1. Zo krijgen we een slechte naam
Hopelijk gebeurt er nog opkuiswerk door de organisatie. Al heb ik nog ook flesjes gezien enkele KM voorbij de bevoorrading.
Heb me wel geërgerd aan al die lege flesjes aquarius in de bermen voorbij bevoorrading 1. Zo krijgen we een slechte naam
-
kona_bikearena
- Mountainbiker
- Location: kona-kula watt 2012, CKT 396 koersfiets model 2013, Thompson CR650 Carbon
Post by kona_bikearena »
Was een zeer leuke tocht. Inderdaad wat frisjes aan de start maar de warme zalf helpt je wat opwarmen he. Uiteindelijk toch mooi 19de met een tijd van 2h50min. Zeer tevreden van zowel organisatie als het parcours.
weet iemand waar de uitslagen komen op te staan?
weet iemand waar de uitslagen komen op te staan?
inderdaad zeer knappe tocht! heel snel parcour.. rond de 2h55 gereden..
goede organisatie!! hopelijk kunnen ze deze nog lang organiseren
goede organisatie!! hopelijk kunnen ze deze nog lang organiseren
- Dickie
- Mountainbiker
Wat een volk...Was er rond 8'en en moest al direct 1km verder parkeren.
Inschrijven voor de 71km rando ging vlot, de fiets op en weg.
Ik zag net de laatsten voor de chrono vertrekken en dacht verlost te zijn van filetoestanden, maar dat was buiten de waard gerekend. Aan dat paadje een paar honderd meters voorbij de start stond reeds een ganse hoop bikers aan te schuiven.
Die ganse lus over de beekjes tot weer op de baan was het harmonica-file met soms lange momenten van complete stilstand.
Zodoende hebben die eerste 2 kms bijna een halfuur geduurd...wsl typisch voor Tangissart, kort na de start monden de wegen steeds in een flessennek uit.
Het was wachten tot aan de eerste splitsing eer het gewoel zich oploste.
Verder super bevoorradingen met cake, koeken, fruit, water met munt-of grenadinestroop, sportdrank en zelfs chocolade-en appeltaart.
Bepijling was ook in orde, de indeling was anders, de beruchte beklimming langs de viaduct viel nu vroeger en omdat er nu nog jus in de benen zat, heel wat minder moordend dan de vorige keer.
Een paar keer door wat stromend water gestuurd, maar gelukkig geen moddertoestanden meer.
Met de vaste vork was het op enkele afdalingen bidden voor de vullingen of de velgen
.
Ook nog een singlespeeder gespot, een franstalige baardige biker.
Heb geïnformeerd naar de gearing: 32x17, toch een potige versnelling voor sommige hellingskes, maar gelukkig zijn ze hier nog vrij kort.
Kortom, een vlot bollend en mooi parcours met veel off-road dat de moeite van de verplaatsing waard was, ondanks het feit dat er op 4km van mijn deur ook een tt doorging.
Inschrijven voor de 71km rando ging vlot, de fiets op en weg.
Ik zag net de laatsten voor de chrono vertrekken en dacht verlost te zijn van filetoestanden, maar dat was buiten de waard gerekend. Aan dat paadje een paar honderd meters voorbij de start stond reeds een ganse hoop bikers aan te schuiven.
Die ganse lus over de beekjes tot weer op de baan was het harmonica-file met soms lange momenten van complete stilstand.
Zodoende hebben die eerste 2 kms bijna een halfuur geduurd...wsl typisch voor Tangissart, kort na de start monden de wegen steeds in een flessennek uit.
Het was wachten tot aan de eerste splitsing eer het gewoel zich oploste.
Verder super bevoorradingen met cake, koeken, fruit, water met munt-of grenadinestroop, sportdrank en zelfs chocolade-en appeltaart.
Bepijling was ook in orde, de indeling was anders, de beruchte beklimming langs de viaduct viel nu vroeger en omdat er nu nog jus in de benen zat, heel wat minder moordend dan de vorige keer.
Een paar keer door wat stromend water gestuurd, maar gelukkig geen moddertoestanden meer.
Met de vaste vork was het op enkele afdalingen bidden voor de vullingen of de velgen
Ook nog een singlespeeder gespot, een franstalige baardige biker.
Heb geïnformeerd naar de gearing: 32x17, toch een potige versnelling voor sommige hellingskes, maar gelukkig zijn ze hier nog vrij kort.
Kortom, een vlot bollend en mooi parcours met veel off-road dat de moeite van de verplaatsing waard was, ondanks het feit dat er op 4km van mijn deur ook een tt doorging.
- KOTH
- Mountainbiker
- Location: Specialized Stumpjumper 2015, Trek Madone 4.7 baansloerie
Sublieme toertocht, echt prachtig! Ik had wel maar een 68km en een 1300hm maar kom, dat is miereneukerij!
BTW heeft er iemand mijn drinkbus gezien

BTW heeft er iemand mijn drinkbus gezien
sublieme tocht
ik denk u drinkbus gezien te hebben in 1 van de zalige afdalingen naast die andere 87 bussen
chapeau aan de organisatie et a l' annee prochaine...
KOTH wrote:Sublieme toertocht, echt prachtig! Ik had wel maar een 68km en een 1300hm maar kom, dat is miereneukerij!
BTW heeft er iemand mijn drinkbus gezien![]()
![]()
![]()
ik denk u drinkbus gezien te hebben in 1 van de zalige afdalingen naast die andere 87 bussen
chapeau aan de organisatie et a l' annee prochaine...
Welke was 't? 'k denk da'k er wel 100 tegengekomen ben ... net zoals massa's flesjes aquarius en verpakkingen van gellekes ...
't was een mooi tochtje, enkel jammer van de files in het begin.
't was een mooi tochtje, enkel jammer van de files in het begin.
Overschot van gelijk wat die aquariusfleskes betreft5peedy wrote:Net als de vorige 2 edities me goed geamuseerd. En eindelijk eens verlost van die hatelijke wind vandaag.
Heb me wel geërgerd aan al die lege flesjes aquarius in de bermen voorbij bevoorrading 1. Zo krijgen we een slechte naamHopelijk gebeurt er nog opkuiswerk door de organisatie. Al heb ik nog ook flesjes gezien enkele KM voorbij de bevoorrading.