Zo 13/01/2013 Kemmel :: 15de Lockedijze Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Safn
Mountainbiker

Re: Zo 13/01/2013 Kemmel :: 15de Lockedijze Toertocht

Post by Safn »

Dit tochtje zal ik nog lang blijven onthouden... na de rit oerdom m'n vélo in de koffer gestoken, samen met m'n autosleutels blijkbaar en hopla m'n auto sluit zich automatisch nadat ik de koffer heb dicht gedaan. Als je dan nog geen reserve sleutel hebt liggen...man man, dan zit je in de shit. Toen ging m'n gsm nog eens plat tijdens een telefoontje naar m'n beste maat die daar in de buurt woont. Gelukkig wist hij me toch te vinden om me vervolgens naar huis te brengen. Nog een geluk dat ik maar tien kilometer van Kemmel woon. Waar m'n auto momenteel nog altijd staat. Morgen eens gaan zien of de lokale garagist iets kan doen. Mijn dank trouwens aan de twee geestige gasten van Roeselare die me een goeie blonde leffe trakteerden om me m'n miserie wat te doen vergeten...Ben dan ook nog m'n helm vergeten in de tent. Mocht iemand die gezien hebben. Het is een zwart/blauwe van Bell. ...

Over de tocht zelf dan: Dacht in het begin eerst niet te moeten vertrekken omdat m'n achterderrie niet wou naar achteren buigen waardoor m'n ketting bijna tot op de grond ging. Na wat gepruts dan toch kunnen doorrijden en voor de rest van de 65km off road heeft m'n derrie z'n manieren gehouden. Voor de rest alles in orde, goede bepijling...goeje bevoorrading, goeje sfeer...ik kon niet klagen tot aan de finish ](*,)
Carlito 11
Mountainbiker

Post by Carlito 11 »

Pierre,proficiat met jullie toertocht,veel variatie,mooie streek en dito après.

grtz Ollie (verfcentrum) =D> =D> =D>
barty
Mountainbiker

Post by barty »

gisteren na 8 weken inactiviteit ook nog eens op de mtb geraakt :oops:
Samen met Picasso afgezakt naar Heuvelland voor deze schitterende tt.
Het is misschien niet de tt met het meest off road gehalte maar de mooie streek en de idyllische uitzichten door de sneeuw zorgden er in elk geval voor dat dit een geslaagde rentree werd.
Zoals de meesten ook een beetje problemen gehad met ijsvorming op de tandwielen en aan de klikpedalen maar dat kon de pret niet drukken.
Hier en daar voetje aan de grond moeten zetten wegens te weinig kracht :oops: maar er zal aan gewerkt worden.
Vooraf met mezelf afgesproken dat ik me niet murm zou rijden en inderdaad zo fris als een hoentje na 35 km de fiets afgespoten.
Picasso had voor de gelegenheid één paar universele schoenen mee om zowel te biken en als na het douchen te gebruiken :lol: wat toch wel even wennen was voor de ogen.
Na de tt nog eventjes bruintje genuttigd in de Lockedijze en dan naar huis hé.
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Gisteren samen vertrokken met Grysperre's Sandra Wouter en Marc on er de road versie van de lockedijze TT te rijden.
Had speciaal men Camouflage pak aangedaan zodat ik in het witte landschap weinig tot niet opviel. Tot net voor de 2e bev verliep alles zoals het moest. Content dat er toch nog iets van men conditie was overgebleven na een maand niet op de fiets te zitten. Op een afdaling van de Catsberg besloot Sandra zich es neer te leggen. Net voor men wiel gelukkig op een paar cm'ter haar kunnen ontwijken zonder er zelf bij te gaan liggen. Haar helm was Gebroken dus het nut ervan was alweer bewezen.
Spijtig genoeg had ze zich bezeerd aan haar schouder en verder fietsen was geen optie. Toch een uurtje bij haar staan wachten met ons drieën en dan mar een old fashion sneeuwballen gevecht in gang gestoken om de kou enig sinds te vergeten. Ondertss toch al goed aan het bibberen van de kou en een 3 tal tel. Later verschenen de redders in nood, waarvoor dank (o) =D>
Wij dan maar terug de fiets op, hoewel ik toch ook twijfelde of ik de camionette ging kruipen maar men mede gezellen konden me overtuigen om toch terug met de fiets naar de start te rijden met de fiets.
Een uurke later die ook bereikt en dan maar gaan zoeken waar Sandra was.
Later bleek ze een weekje werk onbekwaam en wat serieuze verrekkingen te hebben. Gelukkig geen breuken of iets dergelijks.

Groeten bakkerke
Bedankt mannen van Kemmel twa in orde ;)
Killerbeetje
Mountainbiker

MTB GESTOLEN

Post by Killerbeetje »

Zaterdag avond is er nog een MTB gestolen van het fietsrek tussen 18 en 19h :evil: :evil: :evil:
met volgende kenmerken
Matgrijze Cube LTD Comp
Mavic crossmaxvelgen met banden:
Mich country mud vooraan en achteraan Mich country AT
Magura remmen en een klever van Tillo Martin
Niemand iets gezien??

De toertocht was zoals elk jaar =D> =D>
Kevindv
Mountainbiker

Post by Kevindv »

Ik heb zaterdag gereden.
Was van plan de 65km te doen, maar door een val kort voor de 2de bevoorrading toch maar voor de 45 km gekozen want iets te veel last om goed te zijn.
Nu nog een beetje stramme spieren maar dat komt wel terug goed.

Tocht zelf was heel mooi.
Op het eind "met kemmelberg" gekozen en na de strook berop off-road de 23% op kassei er nog bovenop was nog goed te doen.
Khad nog kroontjes over.

Toen ik na de deugddoende douche buitenkwam was het goe aant sneeuwen, maar na een goe kwartier wast al gedaan.

Volgend jaar zou ik wel eens terugkomen en als het dan ook droog is is het met de racefiets eens alle hellingen doen.

Heeft er trouwens iemand de gps-track van de 65km onroad? Kzou die wel eens willen rijden.
schwammie
Mountainbiker

Post by schwammie »

Kevindv wrote: Heeft er trouwens iemand de gps-track van de 65km onroad? Kzou die wel eens willen rijden.
idem hier ! [-o<
!MtbMdf!
Mountainbiker

Post by !MtbMdf! »

Op het eind "met kemmelberg" gekozen en na de strook berop off-road de 23% op kassei er nog bovenop was nog goed te doen.
Khad nog kroontjes over.
Amaai is dat 23% dat wist ik niet, voor een niet al te goeie klimmer toch helemaal naar boven, ja best wel tevreden.

Trouwens een heel mooie rit. Sommige afdalingen waren echt wel de max.
Jammer dat er nog steeds gasten zijn die het nodig vinden om andermans fiets te stelen, hopelijk kunnen ze dit uitschot snel te grazen nemen.

Zijn er al filmpjes beschikbaar.
Guy-ant
Mountainbiker

Post by Guy-ant »

Zaten er eigenlijk prive stukken bij ?
Zoek misschien jullie mooie streek eens te bezoeken tijdens de zomer en de tocht te herrijden
Guy(Woew'er)
kodokadé
Mountainbiker

Re: Zo 13/01/2013 Kemmel :: 15de Lockedyze Toertocht

Post by kodokadé »

Aan alle 1500 bikers bedankt om deel te nemen aan onze Lockedyzetoertocht, die dit jaar een zeer winters verloop kende met de gekende gevolgen.
Wij zijn blij dat deze editie terug verlopen is zonder grote "maleuren" en hopen dat jullie zich ondanks de weersomstandigheden toch een beetje geamuseerd hebben.
Onze parcours liepen nergens op privé terrein wat de mogelijheid bied om "onze" toer nog eens in de zomer te rijden.
Nogmaals bedankt voor jullie deelname en nog veel bikeplezier dit jaar!
Post Reply