Daarnet van 't werk naar huis een paar plensbuien gehad, man man
Op zich valt dit wel mee maar plezant is anders natuurlijk.
Ze voorspellen zaterdag nog bakken regen en zondag zal het ook nie droog blijven. Die 100km zal zwaar worden....
Zo 29/04/2012 Opwijk :: 3de Straf In Bergaf Toertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Mojobiker
- Mountainbiker
Komaan he mannen en vrouwen,
Wij doen onze uiterste best om alles in goede banen te leiden:
1. Aan de start krijg je een overzicht van hoeveel kilometer het is vanaf elke bevoorrading. Super makkelijk om shortcuts te nemen.
2. Onze track werd aangepast, de slechtste stukken zijn er reeds uitgehaald. Hiermee bedoel ik de dretsstukken.
3. De plassen en de berijdbare modderstroken laten we erin, anders wordt het een baanrit wat toch ook niet de bedoeling is.
De mannen die hier de 100 komen uitrijden, daar doe ik wel mijn helmpje voor af. De extra strook voor de lange afstanden ligt er wel goed bij, daar moet je het niet voor laten.
See you on the track...
Wij doen onze uiterste best om alles in goede banen te leiden:
1. Aan de start krijg je een overzicht van hoeveel kilometer het is vanaf elke bevoorrading. Super makkelijk om shortcuts te nemen.
2. Onze track werd aangepast, de slechtste stukken zijn er reeds uitgehaald. Hiermee bedoel ik de dretsstukken.
3. De plassen en de berijdbare modderstroken laten we erin, anders wordt het een baanrit wat toch ook niet de bedoeling is.
De mannen die hier de 100 komen uitrijden, daar doe ik wel mijn helmpje voor af. De extra strook voor de lange afstanden ligt er wel goed bij, daar moet je het niet voor laten.
See you on the track...
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Straf in persberichten achteraf.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=5B3PAQU4
Nog groter dan het vorige artikel :):)
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=5B3PAQU4
Nog groter dan het vorige artikel :):)
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Een 29er biedt extra grip tov 26", maar nu ook in die mate héIxxel wrote:iemand een idee met welke bike ik de 75km zou rijden?
Ne 26-er fully met Nobby Nicks
of ne 29 hard tail met Renegade vanvoor en Renegade Control als achterband?
bLaFF wrote:Aan Laarbeekbos kan men ook een stukje afsnijden. Wel eerst links en daarna rechts kijken als je oversteekt.![]()
![]()
Zie foto. Gisteren genomen bij het uitpijlen. http://www.strafinbergaf.be/TT-2012/IMAG0273.jpg
- den Bart
- Mountainbiker
Ik heb daarnet ongeveer 95 van de 100km afgehaspeld. Alleen in Asse een lus weggelaten.
Is er modder? Ja er is modder, tuurlijk is er modder.
Is het baggeren? Neeje, dat helemaal niet (een totaal van 300m buiten beschouwing gelaten, daar heb ik gestapt. Ik denk in totaal 5 of 6 stroken waar ik 50m te voet gedaan heb)
Voor de rest ben ik overal gereden. Alleen in het Laarbeekbos moest ik niet proberen naar boven te rijden, daar slip je onmiddellijk door.
In het borréboske en daarna in Asbeek nog Streets en Mojobiker (aangename kennismakeing trouwens) tegengekomen. Die waren hard aan het werken om de pijltjes verder op te hangen. Volgens mij hadden ze zelfs een dompelpomp in de rugzak mee om de plassen leeg te zuigen, want het ligt er buiten al mijn verwachting in veel beter bij dan verwacht.
Laat jullie niet te veel afschrikken door de regen van de voorbije weken en anders moet je overwegen om een baanfietske te kopen.
greets
den Bart
PS. voor de twijfelaars: ik rij met grote wielen/racing ralphs
Is er modder? Ja er is modder, tuurlijk is er modder.
Is het baggeren? Neeje, dat helemaal niet (een totaal van 300m buiten beschouwing gelaten, daar heb ik gestapt. Ik denk in totaal 5 of 6 stroken waar ik 50m te voet gedaan heb)
Voor de rest ben ik overal gereden. Alleen in het Laarbeekbos moest ik niet proberen naar boven te rijden, daar slip je onmiddellijk door.
In het borréboske en daarna in Asbeek nog Streets en Mojobiker (aangename kennismakeing trouwens) tegengekomen. Die waren hard aan het werken om de pijltjes verder op te hangen. Volgens mij hadden ze zelfs een dompelpomp in de rugzak mee om de plassen leeg te zuigen, want het ligt er buiten al mijn verwachting in veel beter bij dan verwacht.
Laat jullie niet te veel afschrikken door de regen van de voorbije weken en anders moet je overwegen om een baanfietske te kopen.
greets
den Bart
PS. voor de twijfelaars: ik rij met grote wielen/racing ralphs
Wij komen - zoals elk jaar trouwens - met enkele mensen van bergpallieters om deze fantastische tocht te rijden. We laten ons zeker niet afschrikken door een beetje regen of modder dus de 100 km lijkt mij een evidente keuze en goede voorbereiding op LCMT.
Zondag 6 mei 3de bergpallieter mtb tocht. Afstanden 37 - 55 en 75 km. Vertrek in Buggenhout
Zondag 6 mei 3de bergpallieter mtb tocht. Afstanden 37 - 55 en 75 km. Vertrek in Buggenhout