Zo 19/02/2012 Opoeteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Tinus Lochs
Mountainbiker

Post by Tinus Lochs »

Genoten van een heerlijk tochtje in mijn geboortestreek! Had gekozen voor de 50 km, en ik heb het me zeker niet beklaagd. Ondanks de weersomstandigheden van de voorbije week (dooi en regen), vond ik het eerste driekwart van de route heel goed berijdbaar, met leuke bekende en ook onbekende paadjes (wat wil je, pakweg 40 jaar geleden hadden we geen mountainbike :wink: ). Na de passage aan de Volmolen, in de bossen van Bergerven, werd het parcours een stukje pittiger, en ook de ondergrond was zompiger. De finale werd gekruid door hagel en lichte sneeuwval. Keurige organisatie van de Wringers, met goeie uitpijling en bevoorrading. Pure nostalgie als je nog 's in je roots kan fietsen!
(een uitgeweken Deireleir)
Ruudje72
Mountainbiker

Post by Ruudje72 »

Zeer mooie, soms zware en zompige tocht. De kleine wijzigingen in het parcours zorgden voor aangename afwijkingen van de standaard route, tof! =D> Heb de 30 gedaan want moest vroeg in de namiddag al in Eisden zijn om aan de stoet mee te doen. Jammer voor de organisatie dat er niet meer volk was, de voorbereiding was zeker weer af: bepijling, bevoorrading, fietsenstalling en afspuitstand.
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Tinus Lochs wrote:Genoten van een heerlijk tochtje in mijn geboortestreek! Had gekozen voor de 50 km, en ik heb het me zeker niet beklaagd. Ondanks de weersomstandigheden van de voorbije week (dooi en regen), vond ik het eerste driekwart van de route heel goed berijdbaar, met leuke bekende en ook onbekende paadjes (wat wil je, pakweg 40 jaar geleden hadden we geen mountainbike :wink: ). Na de passage aan de Volmolen, in de bossen van Bergerven, werd het parcours een stukje pittiger, en ook de ondergrond was zompiger. De finale werd gekruid door hagel en lichte sneeuwval. Keurige organisatie van de Wringers, met goeie uitpijling en bevoorrading. Pure nostalgie als je nog 's in je roots kan fietsen!
(een uitgeweken Deireleir)
Bedankt Tinus voor je reactie, ik heb van Mathieu Camps vernomen dat je uit de buurt van Leuven bent gekomen om hier te biken zoals je zelf vermeld. Het is jammer dat wij hier in een uithoek zitten, maar de omgeving en de natuur alsook ons parcours, daar kunnen er veel van dromen. Hopelijk hebben we de weergoden mee op onze volgende organisaties dit jaar zodat we toch wat terug krijgen van het vele werk wat wij hier leveren(25 man).

Leon
Tinus Lochs
Mountainbiker

Post by Tinus Lochs »

[quote="leikepejBedankt Tinus voor je reactie, ik heb van Mathieu Camps vernomen dat je uit de buurt van Leuven bent gekomen om hier te biken zoals je zelf vermeld. Het is jammer dat wij hier in een uithoek zitten, maar de omgeving en de natuur alsook ons parcours, daar kunnen er veel van dromen. Hopelijk hebben we de weergoden mee op onze volgende organisaties dit jaar zodat we toch wat terug krijgen van het vele werk wat wij hier leveren(25 man).

Leon[/quote]
Leon, wees er maar zeker van dat het merendeel van de aanwezige bikers jullie werk apprecieren =D> . Op de weersomstandigheden heeft niemand vat, maar de combinatie van de kwaliteit van jullie organisatie en het fijne, afwisselende en praktisch volledig off road parcours zal in de toekomst zeker renderen. Voor jou en je ploeg: "Keep up the good work!"
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Bedankt Tinus, maar dat mag niet te lang meer duren want we krijgen wel altijd goede reacties maar geen deelnemers en daar nijpt het schoentje. We hebben vorig jaar met de marathon een verlies geboekt met maar 65 deelnemers en hadden gehoopt dat we dat nu zouden wegwerken, we hebben 350 deelnemers nodig om de kosten te dekken. Er blijft dus niet heel veel over en dan wordt het zeer moeilijk om mijn team te blijven motiveren.
Ik hoop op meer geluk deze zomer zodat we de bikers eindelijk kunnen overtuigen. Beste Tinus de mannen van de Deire hebben mij gevraagd om hun te helpen op 7 juli met een tocht vanaf de "deireleire fieste".

Leon
Last edited by leikepej on Mon 20 Feb 2012 19:46, edited 1 time in total.
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

leikepej wrote:Bedankt Tinus, maar dat mag niet te lang meer duren want we krijgen wel altijd goede reacties maar geen deelnemers en daar nijpt het schoentje. We hebben vorig jaar met de marathon een verlies geboekt met maar 65 deelnemers en hadden gehoopt dat we dat nu zouden wegwerken, we hebben 350 deelnemers nodig om de kosten te dekken. Er blijft dus niet heel veel over en dan wordt het zeer moeilijk om mijn team te blijven motiveren.
Ik hoop op mpeer geluk deze zomer zodat we de bikers eindelijk kunnen overtuigen. Beste Tinus de mannen van de Deire hebben mij gevraagd om hun te helpen op 7 juli met een tocht vanaf de "deireleire fieste".

Leon
Inderdaad, en Tinus mag ook komen helpen... :wink:
ravercolnago
Mountainbiker

Post by ravercolnago »

Ik kan ook alleen maar zeggen: chapeau

Eigenlijk raar dat hier niet meer volk op afkomt. Heb al verschillende TT's achter de rug en moet zeggen dat dit toch wel één van de mooiste/pittigste was.

Ben zelf van Dilsen, eigenlijk een zaligheid om niet ver te moeten gaan voor die single-tracks: :lol:

Volhouden, tis echt de moeite waard!

En bikers, wij mensen van de maaskant bijten niet, dus kom af eh :wink:
Koekwous
Mountainbiker

Post by Koekwous »

Ik snap ook niet dat hier niet meer volk naartoe komt,want de organisatie van de wringers is altijd tip top in orde en ook het parcour is altijd zeker de moeite waard :-k =D>
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Dat is ook zo...maar het weer laat het soms niet toe voor sommigen, om km af te leggen om maar te ploeteren, maar wat doet ge daaraan ??? Een TT of Marathon moet je maaaaanden van tevoren organiseren, en als de dag ervoor de sluizen van de hemel geopend worden terwijl je nog aan het sluimeren ben, dan denk je mss 2 keer na. Het laatste keer in Augustus hebben de Wringers de bepijling mogen controleren op zondag onder een stortbui, ik denk dat rond de 30lt gevallen is op een uur tijd. Ik ben van Niel vertrokken rond 8.00, ' t was net voorbij, maar voor degenen die van verder moesten komen, hebben velen de lakens over zich getrokken mat alle gevolgen vandien...
We hopen voor het mooi weer dit jaar, want het zou zeer spijtig zijn om geen Marathon's hier in de streek te mogen rijden.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Ik begrijp echt niet hoe het nog mogelijk is dat er nog zwartrijders zijn. zoveel geld uitgeven aan materiaal en een luttele 3 euro kan er niet van af. #-o

Kan je dat niet opvangen door bvb aan een inschrijver een makkelijk verwijderbare sticker te geven die hij bvb op het stuur of kledij moet aanbrengen? ( Ik wil die voor de wringers wel sponsorren!)

Dan aan de bevoorrading zorgen voor een sociale controle moet volstaan om deze profiteurs er tussen uit te flikkeren. Dat ze wegen en paden rijden kan je niet tegen houden. Dat ze van jouw centen mee drinken en eten wel lijkt me controleerbaar.

Ik weet goed wat het voor een organisatie betekent om een goed parcours te zoeken. Zelf doe ik dat ook voor een motorvereniging. Daar moet er buiten een eenmalig lidgeld niks betaald worden en krijgt de inrichter van een rit zelfs een vergoeding. ...

Heeft iemand de gps-file voor me? Ik zou bij herstel van mijn rug deze tocht ook eens willen rijden. Merci!
Post Reply