Ma 02/01/2012 Snellegem :: Bosrally
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
stan de forceman
- Mountainbiker
Re: mtb tocht snellegem afgesloten in een dijk
Post by stan de forceman »
Jap, dat zal me geen 2de keer gebeuren hoop ik, amai zeg wat een avontuurbeenhouwertje wrote:dat we de bochtjes wijder moeten pakkncopperhead333 wrote:Heb je zien staan...drup, drup, drup...stan de forceman wrote:Deze ochtend gaan fietsen naar Snellegem maar na 12 km al brute pech gehad. Na een lange dreve was er overal water, we moesten rechtsin. Ik wou een beetje mijn hoek afsnijden maar dit is verkeerd afgelopen. Mijn voorwiel ging opeens in één keer naar beneden en toen volgde mijn hoofd en al de rest van mijn lijf. Door het zelfde waterpijl van de dijk en de dreve kon ik niet zien dat er een dijk aankwam. Mijn fiets zag je niet meer leggen alleen nog het topje van mijn zadel. Ik heb meteen terug naar Snellegem gefiets want ik kan me het niet veroorloven om nu ziek te komen zo net voor het seizoen. Al moet ik toegeven dat mijn fiets nu mooi is gewassen.![]()
Hopelijk volgende keer wat meer kilometers fietsen
groeten
Stan
En wat hebben we nu geleerd vandaag?
Na een onvoorziene nachtelijke escapade op 1 januari, slechts tegen sluitingstijd in Snellegem gearriveerd en er rond kwart over elf , me alsnog kunnen inschrijven en als laatste van start gegaan. Met het vocht nog in de ogen van de avond voordien, het informatiebord niet gezien, en me er zodoende niet van bewust dat men . . . twee verschillende soorten pijlen had gebruikt om de tocht te bepijlen. De eerste pijl die 'k tegenkwam was een gele, en die moest ik dus volgen, zo leek het me overduidelijk. Na een vijftal keer op den dool te zijn geweest, heb ik uiteindelijk een biker aangeklmpt die op de terugweg naar huis was en me wist te vertellen dat er . . . de ene keer gele pijlen waren, en een andere keer wit met geel/fluorescerende pijltjes erop.
Dat maakte alvast veel duidelijk, en het vervolg van de tocht een stuk eenvoudiger.
Her parcours was, zoals we jaarlijks gewoon zijn in Snellegem, weer heerlijk genieten voor den Westvloamsche mountainbiker, en ondanks het gesukkel met de pijlen en . . . de naweeën van de avond voordien, heb ik me prima geamuseerd.
Op het einde van de tocht nog een viertal bikers ingehaald, die eveneens op den dool waren, want in de slotkilometers bleken dan weer wat pijlen verdwenen te zijn. Finaal nog aan een wandelaar de weg moeten vragen terug naar Snellegem en plots toch weer op het parcours gesukkeld, en met 57 km op de teller als laatste terug binnen gekomen. De bikewash was prima, geen file ! Ook de warme douche was overheerlijk en niet overbevolkt ! En de boterham met hesp en de kom soep achteraf maakten het een volledig geslaagde dag voor mij.
Bedankt Snellegem, en probeer misschien volgend jaar terug te bepijlen met slechts één soort pijlen. Het zou deze, nog half slapende, late nieuwjaarsvierder, zeker plezieren.
Merci VAS snellegem, we hebben ons geamuseerd. 't Was in orde !
Dat maakte alvast veel duidelijk, en het vervolg van de tocht een stuk eenvoudiger.
Her parcours was, zoals we jaarlijks gewoon zijn in Snellegem, weer heerlijk genieten voor den Westvloamsche mountainbiker, en ondanks het gesukkel met de pijlen en . . . de naweeën van de avond voordien, heb ik me prima geamuseerd.
Op het einde van de tocht nog een viertal bikers ingehaald, die eveneens op den dool waren, want in de slotkilometers bleken dan weer wat pijlen verdwenen te zijn. Finaal nog aan een wandelaar de weg moeten vragen terug naar Snellegem en plots toch weer op het parcours gesukkeld, en met 57 km op de teller als laatste terug binnen gekomen. De bikewash was prima, geen file ! Ook de warme douche was overheerlijk en niet overbevolkt ! En de boterham met hesp en de kom soep achteraf maakten het een volledig geslaagde dag voor mij.
Bedankt Snellegem, en probeer misschien volgend jaar terug te bepijlen met slechts één soort pijlen. Het zou deze, nog half slapende, late nieuwjaarsvierder, zeker plezieren.
Merci VAS snellegem, we hebben ons geamuseerd. 't Was in orde !
- stumpjumpertje
- Mountainbiker
- amateur-biker
- Mountainbiker