GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Den Bees
Mountainbiker

Re: GESTOLEN BIKE'S

Post by Den Bees »

Mister No Chaïn wrote:
Den Bees wrote:Een GPS-tracker en je fiets word in geen tijd terug gevonden.

http://velotarier.be/veiligheid/de-onsteelbare-fiets/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan moet je alleen nog de politie verwittigen en je hebt je fiets terug
Image
Sure ...

We leven in een tijdperk van open grenzen, voor je het weet zit je fiets ergens in Charleroi en vervolgens ergens in het Oost-blok. Zoiets mag natuurlijk niet gezegd worden want dat is racistisch, er is ook wel is een Belg dat een fiets pikt ...

Op weightweenie was er een topic over gestolen fietsen die in Oekraïne gewoon in de fietsenwinkels verkocht worden.
Very interesting topic. I live in Ukraine, and Yes we have many bikes on sale with official price/2 . For example new Trek fuel EX 9.8 only for 1600 $, with no documents. We don't now, form where this bikes. Maybe stolen, maybe stolen from shop, or I don't now :D But we buy it. When in bike store you see for example official Trek X-Caliber 9 for 1200 $ with documents and on Internet - Trek fuel EX 9.8 for 1600 $, you will choose last variant. And you know that nobody ask you documents for this bike. I think that this is very big business.
Toch beter dan niets doen , en wees gerust de police zal ik niet bellen , ik heb mijn eigen methode :)
jari2057
Mountainbiker

Post by jari2057 »

fiets gestolen van mijn vader tijdens de toertocht in alphen scott scale stond op de fietsdrager op slot terwijl hij nog iets was gaan drinken. een goede raad aan iedereen zet je fiets op slot aan het cafe valt veel harder op als ze hem proberen te stelen is meestal veel meer volk. en na een toertocht is iedereen bezig aan zijn auto voor zijn fiets op te laden en valt het niet op als ze u fiets proberen te stelen :evil: :evil: :( :cry:
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

En een slot doet ook wonderen , ne velo van zoveel geld laat je toch nooit azo ergens staan
Piero
Mountainbiker

Post by Piero »

Alle begrip voor de gedupeerden. Een kameraad van me heeft dit ook meegemaakt : alle bikes van het hele gezin gepikt.
Wat ik onbegrijpelijk vind : er zijn nog steeds organisaties die geen bewaakte fietsstalling inrichten. [-X #-o De koepels (VWB, WBV, Fietspromo, .....) zouden de clubs (die onder hun vleugels werken) moeten verplichten een bewaakte fietsstalling te voorzien bij hun toertochten. Ook moet deze stalling groot genoeg zijn, soms wordt er eentje voor de schijn ingericht waar nog geen 50 fietsen in terecht kunnen.
Als deze fietsstalling wordt aangeboden, is het de volledige verantwoordelijkheid van de biker als hij/zij hier geen gebruik van maakt. Je moet de kat niet bij de melk zetten. =; We weten helaas dat er georganiseerde bendes op de loer liggen.
Laten we ook een beetje meer sociale controle uitvoeren (niet enkel ons eigen bike in 't oog houden). Ik vraag me soms af of deze dieven niet beter opvallen : hebben die ook fietstenue aan, talmen ze wat rond bepaalde fietsen, .... ?
Ikzelf sta niet in voor de gevolgen als ik er ooit ene op heterdaad betrap : het is maar een fiets, maar de politie zal snel moeten zijn, willen ze hem nog kunnen ondervragen :evil: Ze moeten eens voelen dat ze met hun poten van andermans zaken moeten blijven. Het is erg om te zeggen, maar ik hoop dat we op zo'n moment met verenigde krachten zulke smeerlapppen kunnen wegknuppelen (op politie en gerecht moeten we toch niet rekenen) en niet als individu weer de andere kant opkijken alsof er niks aan de hand is.
vani
Mountainbiker

Post by vani »

Tijdje geleden ook een tocht rond brugse gedaan en daar was een bewaakte fietsstalling, maar je moest zelf je fiets gaan binnen zetten en het houten numerplaatje was met een elastiek rond stuur en moest je gewild hebben kun je in feite rap dat nummer verwijder en aan een andere fiets hangen en er vlot mee buiten wandelen. Wij hebben meestal iemand dat op de fietsen let terwijl de anderen gaan inschrijven en die schrijven dan gewoon die dat buiten wacht mee in.
geertg
Mountainbiker

Post by geertg »

vani wrote:Tijdje geleden ook een tocht rond brugse gedaan en daar was een bewaakte fietsstalling, maar je moest zelf je fiets gaan binnen zetten en het houten numerplaatje was met een elastiek rond stuur en moest je gewild hebben kun je in feite rap dat nummer verwijder en aan een andere fiets hangen en er vlot mee buiten wandelen. Wij hebben meestal iemand dat op de fietsen let terwijl de anderen gaan inschrijven en die schrijven dan gewoon die dat buiten wacht mee in.
Ik heb mij die bedenking ook al veel gemaakt. Een nummer vervangen is snel gebeurd, oplossing is dat enkel de mensen van de organisatie deze zone mogen betreden.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Het begint hier in Wallonie een serieus probleem te worden.
Afgelopen zondag bij de TT van Seraing zijn er 3 gestolen, allemaal specialized trouwens, dus het lijkt echt op een georganiseerde bende.
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

geertg wrote:
vani wrote:Tijdje geleden ook een tocht rond brugse gedaan en daar was een bewaakte fietsstalling, maar je moest zelf je fiets gaan binnen zetten en het houten numerplaatje was met een elastiek rond stuur en moest je gewild hebben kun je in feite rap dat nummer verwijder en aan een andere fiets hangen en er vlot mee buiten wandelen. Wij hebben meestal iemand dat op de fietsen let terwijl de anderen gaan inschrijven en die schrijven dan gewoon die dat buiten wacht mee in.
Ik heb mij die bedenking ook al veel gemaakt. Een nummer vervangen is snel gebeurd, oplossing is dat enkel de mensen van de organisatie deze zone mogen betreden.
nummerke wisselen kan, maar je moet ook het tweede nummerke hebben om aan de uitgang terug te geven. Tenzij de bewakers slapen en dit niet controleren.
Ik check of beide bordjes dezelfde zijn, zelfs bij het binnenzetten.
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Nazgul wrote:nummerke wisselen kan, maar je moet ook het tweede nummerke hebben om aan de uitgang terug te geven.
Dan hang je toch gewoon het nummertje dat rond uw fiets hangt, rond de fiets dat je wilt?
vani
Mountainbiker

Post by vani »

Nazgul wrote:
geertg wrote:
nummerke wisselen kan, maar je moet ook het tweede nummerke hebben om aan de uitgang terug te geven. Tenzij de bewakers slapen en dit niet controleren.
Ik check of beide bordjes dezelfde zijn, zelfs bij het binnenzetten.

je gaat binnen met jou fiets met een nummer aan jou stuur en daar heb jij ook het dubbeltje van gekregen dus gewoon dat van jou stuur aan de andere zen stuur en jeloopt er gewoon mee buiten want fietsnummer en je nummer in de hand zijn hetzelfde
Post Reply