En als ik lees dat er nieuwe banden getest zijn, dan ben ik daar alleen maar blij om.
Na de trip in Ijsland waar ik het genoegen had om met een Sandman rond te rijden, leek me dit een van de uitdagingen voor de Sandman. (Als dit al niet een uitdaging is voor elke mtb) Waarmee ik niet wil zeggen dat de huidige banden niet ok waren.
Maar op losse, zanderige (assige) grond had ik wel de indruk dat slicks misschien wel nog beter zouden zijn. Ik hoop dan ook dat de slicks ook getest zullen worden op één van de komende strandraces.
Verder is het duidelijk dat een Sandman op elke droog terrein absoluut niet moet onderdoen voor een fully of een hardtail. Toen ik terug was van Ijsland en terug met mijn fully onderweg ging, viel het me op hoeveel kleine hobbeltjes er zich op een singletrack bevinden! Blijkbaar had de Sandman ze tijdens de uitgebreide test altijd weggefilterd.
Als die nieuwe Nate 'motocross' band ook in de modder voor de nodige grip kan zorgen, dan is het grootste minpunt van de sandman van de baan. In de modder bevond je je met de Sandman op 'glad ijs'.
Op gletjser-ijs is deze Sandman anders niet te versmaden. Zolang de helling niet te steil wordt, kun je daar vlotje overrijden. Echt top.
Voor mij is het duidelijk: de Sandman is een no-nonsense bike waarmee je altijd kunt uitpakken. En dat is wellicht ook de reden waarom ik er ooit ook één in mijn garage wil hebben staan.
Last edited by BikingBrecht on Mon 10 Oct 2011 23:00, edited 2 times in total.
sorry to use English but I only speak French and, a little bit, English
I am very happy to have found news about the bikes Sandman I had the pleasure of seeing at the "Roc d'Azur" this weekend.
I hope that these bikes will be on sale soon, I dream to ride with.
Also Thank you to Milton for his kindness and bravo! for his great performance.
Last edited by Patrice05 on Tue 11 Oct 2011 08:38, edited 3 times in total.
Milton Ramos is natuurlijk gene pannekoek (winnaar IronBike) maar toch knap.
En ook Martin is gene gewone: tijdens diezelfde Ironbike heb ik hem op zijn Sandman bergaf zien voorbij vliegen (letterlijk). En bergop, terwijl iedereen met de fiets in de nek aan het klauteren was, kwam hij vrolijk voorbij gefietst ...
ik ben 1 vd slijkfretters die daar was (met de specialized bike) die spanjaarden waren Loco, en dien duits, fuck wa ne beer!! hoe die in roquebrune van de trappen vlogen, ni te doen!!
je hoorde de xc bikes kletteren, de sandmans hoorde je amper!!