Houffamarathon 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

pliepla wrote:
indy wrote:Pasta? Spijtig dat niet duidelijk was dat de pasta à volonté beschikbaar was. We hadden nog heel wat pasta over, dus de opmerking van die ene persoon die beweert dat de pasta enkel voor de snelsten was, is zeker niet terecht. Laat toegekomen deelnemers zullen dit bevestigen.
Ik ben die 'ene persoon die beweert dat de pasta enkel voor de snelsten was' en kan als laat toegekomen deelnemer enkel bevestigen dat, toen ik bij de dames passeerde die enkel wisten te zeggen dat alles op was. Ik mag dan wel redelijk leeg gereden geweest zijn, seniel word je van fietsen niet ...

Tussen haakjes mijn startnummer ws 12325. Tot zo ver m'n anonimiteit.
Toch wel bizar dat een kameraad van mij als laatst officieel aangekomen op de 100km nog pasta kon krijgen zoveel hij wou, zelfs zonder briefje af te geven.
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Na een zware Houffamarathon die ik voor de eerste keer heb meegedaan ben ik met een voldaan gevoel toch terug thuis.
Ik heb er van genoten hoewel ik zeer zwaar heb afgezien met een paar keer serieuse kramp tot gevolg.
Ik heb hierboven zeer veel kritiek gezien op de organisatie en sommige dingen zullen altijd wel beter kunnen maar moest het goed weer zijn geweest de dagen ervoor zou de kritiek al heel wat minder zijn geweest.

Van die sabotteurs heb ik geen last gehad, ik vond de bepijling uitstekend alhoewel ik op sommige plaatsen kilometers alleen heb gereden. De bevoorradingen waren idd heuse buffetten vergeleken met andere organisaties. Minpunt was dat het drinkbaar water nogal vol met stukjes modder lag.
Fotografen waren er naar mijn mening meer dan voldoende, ben zelf denk ik zo'n 15 keer gefotografeerd onderweg.
Het parcours was uitdagend op sommige plaatsen heel technisch en er was vreselijk veel modder. Er waren zeer veel hellingen en uitdagende afdalingen. Op veel plaatsen moest er te voet geklommen worden maar dit hoort er nu eenmaal bij. Tja diegene die hier niet van houden moeten misschien maar baanjanet worden of op het strand gaan rijden, daar is't plat. :lol:
De douches waren toen wij er aankwamen een echte varkensstal, overal lege potjes blikjes, papieren van repen, zelfs schoenen en kleren waren er in overvloed te vinden. Wij waren trouwens de laatste die zijn gaan douchen. Er stonden nochtans vuilbakken genoeg. Onderweg in het bos ook heel wat rommel gezien, lege gellekens, binnenbanden, papier, mannen neem eens jullie vuil mee of binnenkort is het misschien gedaan met onze mooie sport en dat zou toch doodzonde zijn nietwaar :cry:
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

the sentinel wrote:
WIP wrote:
the sentinel wrote:
Man da's een triestige zaak!!! Goed opletten dat hij binnenkort ni op een forum te koop staat in onderdelen of op een andere site?
Hebt ge nog kunnen rijden met ne reserve velo?

Heb nog gekoerst met u in Sart Tilman.
Was mijn eerste marathon (buiten de Bart Brentjens maar dat kan je niet echt een mtb marathon noemen na de ervaringen die ik dit seizoen al heb opgedaan) ooit en toen serieus verkeerd gereden...
MaartenW
Mountainbiker
Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Post by MaartenW »

Redbullbiker wrote: 40 ongeveer nog zo zware hellingen insteken???
:(
K heb er ene van 100 kilo die zien bovenrijden onder luide aanmoedigingen, ge kent em ;)
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

heb mij ondanks alle kritiek toch goed geamuseerd.
Bevoorrading telkens een minuutje gestopt en goed ingedeeld.
Dus de laatste stukken gingen dus ook nog vrij goed, alleen de extra 8km (+133km op de teller) mochten wel even vermeld worden.
Bepijling vond ik nie super maar ik heb al veel slechter meegemaakt.
Daar waar iedereen misreden was, heb ik een biker de pijl terug zien draaien naar de goede richting terwijl ik een mooi eindje aan het terugkeren was. De pijl was dus inderdaad gesabotteerd!
1 tip voor de organisatie: geef eens de naam en het adres van de saboteur vrij, volgend jaar den dag voor de marathon :lol: :lol: :lol:
Het grootste probleem was voor mij dat ze iedereen, dus ook de mindere goden over het wb parcours stuurden, das om problemen vragen.
Ben trouwens op 500m van de finish, de laatste bocht over kop gegaan met mijn smoel op de grond, doordat er ene besloot om plots te voet te gaan. En na 132,5km zijn de reflexen nie meer super hé 8) .
Voor de rest vond ik het wél goed dat de splitsing vrij vroeg op het parcours lag, zodat het wel plezant rijden was.

Wouter Cleppe is mij een aantal km na de terugkeer op het parcours voorbijgesneld, en ik moet zeggen hij nam het toch vrij sportief op, dus wat de organisatie daar allemaal zegt, lijkt mij toch straf :roll:

Nu ja heb mij geamuseerd, en de discussie tussen de wedstrijd rijder en de mindere goden zal altijd blijven. Wederzijds respect is de enige oplossing, maar ja sport is de afspiegeling van de maatschappij, dus....
rocki
Mountainbiker

Post by rocki »

DdT wrote:De 125 waren er 132!
Met een tijd van 7uur39min ben ik best tevreden. Jammer van de modder.
Het venijn zat hem duidelijk in de staart. De laatste 30 km continu klimmen en dalen. Kon ik nog allemaal goed doen al was het beste eraf na km 100.

Organisatie liet wel een beetje te wensen over dit jaar. Afspuitstand was belachelijk en de douches ben ik zelfs niet meer aan begonnen toen ik de commentaren hoorden.
Maar kom, we hebben ons geamuseerd en da's het belangrijkste.
²

+

respect voor de tijden van de winnaars
tola2000
Mountainbiker

Post by tola2000 »

Ik heb mij nog nooit zo geamuseerd terwijl ik zo aan het afzien was.
Die "Zware klimmen" op de 40 is de reden waarom ik in houffa kom rijden. Anders kan je evengoed naar Langdorp gaan :-).

Aan alle klagers, probeer alles een beetje te relativeren of blijf gewoon thuis. Er zijn nog heel wat andere mensen die er wel van genoten hebben ondanks alle gebreken en volgend jaar met evenveel enthousiasme aan de start zullen staan.

Ik kijk er al vast naar uit.
tola2000
Mountainbiker

Post by tola2000 »

Heeft er iemand de track van de 75 op gps?
mega mindy
Mountainbiker

Post by mega mindy »

hey
ik heb me heel goed geamuseerd en twas echt ne toffe rit en tof weekend we zaten in apartement met 5 man en we hebben ons ongelooflijk goe geamuseerd een weekend om niet te vergeten.
Kben 21 ste geeindigd bij de vrouwen van 50km awel kben er zelfs fier op.
Voor ma 1jaar te mtb en dan zo een zware rit te doen.
Spijtig dat het 3 km langer was want de vermoeiheid kwam na 40 km. Maar kheb nog gegeven wat ik had.
Het landschap was echt prachtig. kheb er enorm van genoten.
De klimmetjes waren amai zwaar ma kgaf zeker ni op. :wink:
Kben 2keer gevallen bij afdalingen wat schaafwonden en blauwe plekken das nog ni erg he. :roll: Volgend jaar ga je me zeker terug zien en hopelijk een betere tijd en plaats.
grtz xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Bulkie
Mountainbiker

+ en -

Post by Bulkie »

+ en - bij Houffa marathon:

De mede Bikers (iedere deelnemer dus):

+ vriendelijk, zoals de meeste bikers
+ milieubewust, zoals de meeste bikers
+ volhardend tot het laatste en als 't langer is ook
+ veel "tragere" rijders gaan graag aan de kant voor een snellere rijder

-- VEEL te VEEL papiertjes van gelletjes ed op de grond. AUB respecteer onze natuur en wees blij dat je op mooie paden mag rijden. De paar mensen die niet doen: je bent GEEN biker!
- Die paar mensen die liever niet uit de weg gaan (opgelet: niet te verwarren met niet kunnen uit de weg gaan)
- Iedereen die nog niet 100% dood zat op het einde en de 'gevallen' Koen zag, doch NIET geholpen heeft... Shame on you!
- Ik ontwaar hier bijna-ruzies. Mensen mensen...

De organisatie:

+ Redelijk goede organisatie, indien dit een eerste of 2e maal zou zijn
++ Behoorlijke bepijling, niet evident op zoveel km's; met uitzondering van dat ene stuk (mogelijk te danken aan de "Houffa-pijltjes-vreter"). Ps: ik ben daar ook verkeerd gereden
++ Locatie: deze spreekt iedereen aan! Ondanks ALLE problemen heb ik me toch geamuseerd!
++ Chronometrage
++ Sommige opmerkingen zijn zeer terecht
+ Het geven van deze opmerkingen
++ De vele vrijwilligers en seingevers ea (mijn dank!)
+ Julien om me op te halen als ik uin panne stond
+ noodnr op nr bord
+ Een groot aantal dingen waar ik nu niet aan denk
+ De bevoorrading: zeker niet super, maar best OK en voldoende
+ Drank aan de aankomst (waar ik vorig jaar nogal kwaad om was dat dat er niet was)
+ Hulp aan gevallen persoon

-- Deel van de kritiek absoluut ongegrond. Respect moet je afdwingen. Wie weet hebben sommigen uit FRUSTRATIE overal papiertjes laten slingeren in de douche ea (niet dat ik dat goedkeur- helemaal niet!)
-- Als Bikers je aanspreken met opmerkingen, zie dit niet als een verwijt maar als een ADVIES. Daar dit advies te negeren creeer je frustraties met de nodige gevolgen (algemene quotering: onvoldoende + te duur)
-- Beschuldig geen bikers die een probleem willen aankaarten! Hoe durf je?
-- Hoe is het mogelijk dat de motors die voorop rijden verkeerd rijden??
- Ik stond na +-29 km aan de kant (pedaal kapot). De mensen daar op post nr 6 hadden al verschillende malen iemand proberen bellen op het nummer dat ze gekregen hadden, doch ze konden niemand bereiken. Via het nr op het nr bord hebben ze iemand bereikt en is iemand (de Julien) mij komen halen
-- Geen keuze om TT te rijden ipv Chrono
-- De Prijs en de verhouding Prijs/ kwaliteit.
- De Afspuitstand (als er minder mensen waren, werkte die slangen wel behoorlijk, maar niemand is een paar slangen komen afkoppelen)
- De Douches (of wat er voor moest doorgaan)
- De relatie met de Houffalize??? Waarom moet er overal betaald worden om te mogen organiseren?
- De pasta: niet bijzonder, maar da's nog niet erg. Ik lees dat er hier velen niets krijgen, en nadien hebben jullie MASSA's overschot (ik heb 3-4 potjes gegeten)?
- De afstanden: effe 8 km extra is toch net iets overdreven. Als je dat weet, kondig dat dan aan
- De verhouding parcours / omgeving. Teveel snelle relatief vlakke stukken. Deze omgeving heeft meer mogelijkheden (toelating?). Ben ik een zaag? Hoe komt het dat de 132 km 'amper' 2400-2500 Hm heeft, en de 75 km 1700-1750 Hm? Als k goed kan rekenen zijn op die resterden 58 extra km's voor de grootste afstand slechts +-700 Hm gedaan. Niet slecht maar ook niet Houffalize-voldoende. Beter 110 echt goede km's en meer Hm's.
- De bepijling: na een afdaling: beetje kalk (quote uit de douche: "Pijlen kunnen ze weghalen, maar de kalk gaan ze toch niet opeten?). Minder werk achteraf... Of GPS.
-- De startboxen of moet ik start-hoop zeggen?
-- Waarom moeten de korte en lange afstanden op het einde samenkomen? Trage rijders moeten opzijspringen en hopen dat er niemand tegen hun rijdt, snelle rijders moeten hard in de remmen en hopen dat ze tegen niemand rijden. Dat zou véél aangenamer zijn voor IEDEREEN.
-- Te weinig luisteren naar opbouwende kritiek / advies.
-- 5 € Boete voor later inschrijven (waarom niet bv 2 €?)
-- 10 € Boete voor daginschrijvingen (waarom niet bv 4 €?)
-- 4 € voor een dagvergunning? Daar mee rij je de hele TT in Surister Jalhay - 3,5 € all in!
- Waarom sta ik als 86 e in het klassement en niet als DQ? Ik ben na 29 km teruggebracht naar Houffa en dan tegen 12u30 gestart aan de 50 km, naar 't einde op de 120 uitgekomen en nog 69 km kunnen rijden, maw amper 98 km, en toch sta ik in 't klaasement 125 km?
- Auto in de start?
-- Wouter beschuldigen van geldwolf: hij wist niet eens dat er prijzengeld was!
-- Vooraf briefing aan ALLE vrijwilligers (door mijn pech heb ik ervaren dat sommige vrijwilligers van niets wisten) + meer bereikbare verantwoordelijken + allen moeten noodnr 112 kennen
- Podium?
- Parcours op website versie '07 ?
- Beloofd T-shirt bij de 75 km?
-- Waarom mogen de late aankomers niet douchen? (althans volgens het forum hier?)

Advies aan de organisatie: rij eerst zelf wat marathons, dan weet je wat nodig is!
Ik heb @ Thomas nog wat advies gegeven. Als je er ooit aan mocht denken terug een Houffa bike te organiseren, mss effe luisteren.

Ken Van den Bulke - 125 km (gestart)
Last edited by Bulkie on Mon 25 Aug 2008 23:50, edited 3 times in total.
Post Reply