Foto's zullen vanaf woensdagavond beschikbaar zijn op www.sportograf.de of via een link naast je resultaat op www.chronorace.beMitch01 wrote:Apropo, waar zouden die foto's te vinden zijn?
Houffamarathon 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Mercikesindy wrote:Foto's zullen vanaf woensdagavond beschikbaar zijn op www.sportograf.de of via een link naast je resultaat op www.chronorace.beMitch01 wrote:Apropo, waar zouden die foto's te vinden zijn?
- Redbullbiker
- Mountainbiker
Post by Redbullbiker »
DdT wrote:Nu ja, aan sommige zaken kan de organisatie natuurlijk niks doen.
-Veiligheid: valpartijen zijn nooit uitgesloten. En al zeker niet met dit weer.
Als je overal moet "opgelet" moet zetten. Het is en blijft biken hé...
Ik ben al meerdere malen gevallen op rechte platte stukken![]()
-Een auto die in het "peleton" staat midden op de weg....tja. Het kan erger.
Dit jaar op de Gran fondo Eddy Mercks wou er persé ene van zijnen oprit rijden en 10tallen bikers omverknallen. Levensgevaarlijk.
Het blijft marathon en geen XCwedstrijd. Dus een open parcours.
Altijd kan er wel ene dwaas doen al of niet moedwillig.
Ik rijd elk jaar een 15tal marathons al of niet gechronometreerd en vond de bepeiling zeer goed. Kzou niet graag al die pijltjes opkuisen nadien...
Douches: is normaal dat de leidingen verstoppen in sporthallen. Deze zijn niet gemaakt om een paar duizend bikers te "ontmodderen". Zeker niet bij regenweer.
Maar dat is iets wat men moet beseffen op voorhand. Sommige organisatie plaatsen een grote legertent met douchestanden die naar mijn insziens veel beter tegen dergelijke toestanden bestand zijn.
Afspuitinstallatie WAS gewoonweg een catastrofe. Dat is een "basis" bij gelijk welke TT. Daar kunnen ze het wel. Je moest je bike plat tegen de grond leggen en de slang niet hoger dan 30cm van de grond houden om een klein straaltje te hebben.
De mensen van de organisatie zullen daar in de toekomst zeker iets moeten aan doen. Mensen zijn kapot na het rijden en geraken vlug geiriteerd door dit soort zaken. Niemand wil een vuile slijkbak in zijn mooie auto deponeren. Geen druk op de brandkranen? Gebruik dan hogedrukreinigers zodat mensen tenminste de grootste vuiligheid kwijt kunnen. Alé, t'is maar een gedacht.
-de kritiek op de bevoorradingen begrijp ik ook niet. Ik heb daar zelfs rijst gegeten in potjes! Meer dan voldoende en af.
-seingevers hebben hun werk heel behoorlijk gedaan. Zijn waarschijnlijk allemaal vrijwilligers, waarvoor dank!
-misschien een podiumke in elkaar timmeren voor de eersten. Op kleine organisaties doen ze dat trouwens ook. Een paar multiplexplaten kost nu ook de wereld niet.
Of ik volgend jaar terug kom? Ja, natuurlijk. Wij maken daar een clubevenement van. Meer dan 20 leden verblijven dat weekend in Houffa en zorgt voor veel sfeer en leute. Met op zondagavond BBQ. Het blijft ons topweekend binnen de club.
Het is en blijft een leuke rit. De extra km'rs waren goed voor training voor Bouillon binnen twee weken.
Wel mogen ze dit vermelden in de toekomst. Ik heb mensen gezien die letterlijk geen stap meer verder konden op de klimmen. Dan is 7 km extra wel erg veel. Als je zonder drank zit omdat het er toch bijna op zit, kan dat wel erg pijn doen.
"Hoe langer hoe beter" (als ik het maar op voorhand weet!)
Er is een verschil tussen vuilspuiterij en kritiek. Van enkele punten zal je MOETEN leren om een "top-organisatie" te zijn (blijven).
Een laatste punt: iemand zien liggen en gewoon doorrijden is gewoon onmenselijk. Goede tijd of niet....gewoon "not done".
Als ik iemand zie vallen vraag ik steeds of iemand ok is. Je moet het zelfs bij wet doen. Mensen die dit hebben gezien en besloten om gewoon door te rijden mogen heel fier zijn. Trekt op niks.....Stel je voor als het jezelf zou zijn.
Ondanks sommige punten van kritiek hebben wij met z'n allen van de club een aangename dag beleefd.
Hoe je het ook draait of keert....marathon's blijven lange TT's met een tijdsopname, meestal voor en door amateurs.
Maar de organisatie moet leren uit hun fouten zonder alle schuld op de bikers te steken...
Volledig mee eens wat je schrijft,ik heb ook een man tegen boom zien knallen zijn effe gestopt met paar man (reden in groepje )en vroegen als het ging gelukkig viel het mee.Kan altijd iets ernstig zijn,en je kan er mensen leven mee redden door gewoon effe de toestand te controleren.
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
WIP wrote:GESTOLEN in de nacht van 23/08 op 24/08 op camping Via Duct.
SCOTT GENIUS RC30 mod. 2005
Al wie mij info kan bezorgen wat zou leiden tot het terug vinden van mijn fiets zal een forse beloning verwachten.
OMSCHRIJVING:
model: Fully
kleur: wit met zwart
vork: Rock Shox Team
full: XTR 2007
stuur: carbon ritchey WCS
wielen: DT-swiss RX4.2d
naven DT-swiss 240
OPM.: voorstedriehoek is 2maand oud, garantie geval.
Man da's een triestige zaak!!! Goed opletten dat hij binnenkort ni op een forum te koop staat in onderdelen of op een andere site?
Hebt ge nog kunnen rijden met ne reserve velo?
- phoenix.cr
- Mountainbiker
Post by phoenix.cr »
ik wil her nu toch ook een woordje aan toevoegen ,eerst en vooral ik rijd nu ongeveer tien maande en heb al veel ervaring op het terrein opgedaan,deze marathon was zeker en vast goed volgens mijn mening (ga maar eens naar frankrijk rijden daar is er 1 douche en meestal geen bike wash vraag maar na aan de forumbikers)zelf heb ik al een paar keer de eer gehad om met die mannen te mogen rijden. ten tweede wil ik ook nog eens meedelen dat ik op een bepaalde daling zo hard ben neergegaan en ondersteboven vloog en eventjes bleef liggen dat ik zo verstomd was dat er niemand mij vroeg of toeriep "gaat het ? "of zelfs stopte nee want de tijd tikte voorts......met wat zijn we hier eigenlijk bezig is het nu al zo vergevorderd dat er nu ook al onder de mountainbikers dikke nekken en egoisten zijn.......ik heb nu al veel sport gedaan in het verleden en altijd ingestaan of gesteund geweest door collegas of tegenstanders maar dit slaat alles!!(ter info; parachutisme,rotsklimmen,boxen,gevechtsporten.....)ik heb nog lof voor de mensen die op straat het verkeer tegenhielden ...nooit heb ik moeten stoppen voor het verkeer en als dit al eens gebeurd zoals op iederre tt dan is het dan maar zo je kan de burgerbevolking toch niet gijzelen dat ze niet doormogen he het is en blijft en gewone toertocht voor diegene die het nog niet doorhebben,pride i was there!!!! next year iam back..
Ik heb nie kunnen rijden, weet zelfs nie hoe de rest van het seizoen gaat verlopen.the sentinel wrote:WIP wrote:GESTOLEN in de nacht van 23/08 op 24/08 op camping Via Duct.
Al wie mij info kan bezorgen wat zou leiden tot het terug vinden van mijn fiets zal een forse beloning verwachten.
OMSCHRIJVING:
naven DT-swiss 240
Man da's een triestige zaak!!! Goed opletten dat hij binnenkort ni op een forum te koop staat in onderdelen of op een andere site?
Normaal GP-Paulissen en nog LMTB ????
Zo een fiets vervang je niet van vandaag op morgen.
Ik hoop echt dat ze de dader(s) vinden, was zeer gehecht aan de bike.
Heb nog gekoerst met u in Sart Tilman.
Hoe is het met u heb u zien pikkelen, gebleseerd aan de knie?
- patje
- Mountainbiker
Dat al die dat klagen volgend jaar wegblijven dan zijn wij recreanten wat meer op ons gemak voor het rijden.
Voor mij was alles in orde, behalve de startboxen en de douches die we niet gebruikt hebben.
Maak er gewoon 2 dagen van , een voor de wedstrijdrijders en een 2 de dag voor de " ik geniet ervan " rijders.
Wat wel eigenaardig is : op het franstalig forum niets dan lof voor de organisatie.
Houffa , tot volgend jaar !
Voor mij was alles in orde, behalve de startboxen en de douches die we niet gebruikt hebben.
Maak er gewoon 2 dagen van , een voor de wedstrijdrijders en een 2 de dag voor de " ik geniet ervan " rijders.
Wat wel eigenaardig is : op het franstalig forum niets dan lof voor de organisatie.
Houffa , tot volgend jaar !
- the sentinel
- Mountainbiker
Post by the sentinel »
Ja, vastus medialis gekneusd. 't zal rusten, ijsleggen en revalideren worden. Hoop dat 't tegen 't einde van de week beter gaat.WIP wrote:Ik heb nie kunnen rijden, weet zelfs nie hoe de rest van het seizoen gaat verlopen.the sentinel wrote:WIP wrote:GESTOLEN in de nacht van 23/08 op 24/08 op camping Via Duct.
OMSCHRIJVING:
naven DT-swiss 240
Normaal GP-Paulissen en nog LMTB ????
Zo een fiets vervang je niet van vandaag op morgen.
Ik hoop echt dat ze de dader(s) vinden, was zeer gehecht aan de bike.
Heb nog gekoerst met u in Sart Tilman.
Hoe is het met u heb u zien pikkelen, gebleseerd aan de knie?
Ja man zone velo koopt ge idd ni van vandaag op morgen hè!
Misschien dat Eric nog ne reserve velo heeft voor u hè? En anders der staat nog ne schone Orbea in de etalage
Ook eens de Houffa gereden met z'n 3. Amai wat was me da ?
Al dat volk en dat alleen omdat daar een wereldbeker MTB wordt gereden ?
Hoe kan je een chronorit en recreatieve toertocht op hetzelfde parcours laten rijden ? Onmogelijk, een rijder die rijdt om te genieten en 1 die rijdt om zo vlug mogelijk binnen te zijn kunnen niet op dezelfde single-track.
Splitsen aub , zaterdag en zondag ofwel volledig gescheiden parcours.
In ieder geval slecht of niet ,zelfs al vragen ze 40 euro volgende jaar staan ze daar terug aan te schuiven, rijen dik Het streven om in dezelfde omgeving als onze toppers te rijden (MTB Houffalize,RVV, tourrit tour de France) kent geen prijs en zelfs aanschuiven hoort er met plezier bij. We hebben het 1X geprobeerd maar daar laten we het bij. De organisatie treft geen schuld bij deze gang van zaken het zijn de rijders die hier voor de Xste maal aan deelnemen en dus perfect weten wat er komt. Volgend jaar staan ze er terug.
De rijders worden hier zelfs gewoonweg als oorzaak van hun problemen aangeduid en gelijk hebben ze.
Volgend jaar gaan we terug ... de week na de Houffa, het zal er zalig zijn, maar we zullen niet naar de "Houffa" geweest zijn.
Al dat volk en dat alleen omdat daar een wereldbeker MTB wordt gereden ?
Hoe kan je een chronorit en recreatieve toertocht op hetzelfde parcours laten rijden ? Onmogelijk, een rijder die rijdt om te genieten en 1 die rijdt om zo vlug mogelijk binnen te zijn kunnen niet op dezelfde single-track.
Splitsen aub , zaterdag en zondag ofwel volledig gescheiden parcours.
In ieder geval slecht of niet ,zelfs al vragen ze 40 euro volgende jaar staan ze daar terug aan te schuiven, rijen dik Het streven om in dezelfde omgeving als onze toppers te rijden (MTB Houffalize,RVV, tourrit tour de France) kent geen prijs en zelfs aanschuiven hoort er met plezier bij. We hebben het 1X geprobeerd maar daar laten we het bij. De organisatie treft geen schuld bij deze gang van zaken het zijn de rijders die hier voor de Xste maal aan deelnemen en dus perfect weten wat er komt. Volgend jaar staan ze er terug.
De rijders worden hier zelfs gewoonweg als oorzaak van hun problemen aangeduid en gelijk hebben ze.
Volgend jaar gaan we terug ... de week na de Houffa, het zal er zalig zijn, maar we zullen niet naar de "Houffa" geweest zijn.
houffamarathon 2008
we hebben voor de 1ste maal aan een chrono meegedaan en der van den 1ste keer nen loodzware uitgekozen!op zaterdag om ons startpakket geweest;nietsaan te schuiven,alles prima geregeld,enkel jammer dat mn vriendin na de wedstrijd nog zelf een t- shirt moest kopen(je wilt toch een herinnering na zo'n dagje afzien hé?)de dag zelf;ik deed de 100km(dus 108)doseren staat niet in mijne woordenboek,alleen stevig doorrijden!hmhm,k'heb het wel gevoeld op t'einde! enkele keren op mn bek gegaan,en 4 keer moeten stoppen door kettingproblemen,alle bevoorradingen geproefd,als dat te min is voor sommigen dan weet ik het niet meer!vanaf km90 zat ik er wel door.geeindigd als 101ste.mn vriendin met een bang hart vertrokken voor de 50km(56) ze deed het prima zonder echte voorbereiding,geen enkele keer gevallen gewoon op t gemak gereden,wel heeft ze over de laatste 6km even lang gedaan als de eerste 18km!dat is kapot zitten zeggen ze!281ste plaats.bepeiling vond ik zeer goed,oversteekplaatsen aan de wegen waren toch met voldoende mensen beveiligd,anders moet ge maar stoppen hé,we zijn toch volwassen?bevoorrading was echt luxe maar vele stoppen zelfs niet of duwen mé hunne velo nog wat recreanten aan de kant(lekkere pannekoeken met bruine suiker trouwens!)douches waren een vuil boelke.respect voor de man met 1 been!en veel beterschap voor koen en alle andere slachtoffers van valpartijen!
we waren kapot maar toch content!!!
inspanning voor ontspanning!WE DID IT!
we waren kapot maar toch content!!!
inspanning voor ontspanning!WE DID IT!
Last edited by sofeurken on Tue 26 Aug 2008 10:33, edited 1 time in total.