No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik heb als rimstrip nen oude (26") binnenband genomen, daar ne reep van 2.5cm uitgeknipt, de souspap ook vaneigens, de strip terug aanmekaar geplakt met een overlapping van 5cm, in dat dikste stuk een gaatje gemaakt, de oude souspap erin geplakt (was ne Schwalbe met demonteerbare core) en dat in de velg gespannen.
Goed in de geul van de velg geduwd, de overbodige rubber afgeknipt, wat lijm aan de randen gedaan, band (die al eens tubless geweest was) eropgelegd, luft erin, plop, ventiel open, melk erin en klaar is mijn Dugast.
Zelfs met een platte band rijd je die niet van de velg.

Idd, nix als voordelen, als ge 4 sets van zo'n wielen kunt maken, maar ik heb maar 1 stetje wielen en veeeel banden (met de mafia), dus na 1 dag werkte het al op mijn zenuwen.

Voor de koers zal ik dit zeker weer terugdoen.
viperke
Mountainbiker

tape

Post by viperke »

jow diabolow, welke tape gebruikt ge om uw velg dicht te krijgen ? Kheb vant weekend 3-4x rond m'n am classic velg gegaan met gewone zwarte elentriekertape, maar die verschoof blijkbaar gewoon en dus nougabollen luchtdicht :/

gegroet en bedankt =)
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

Volgende stap zal misschien de 'TUFO-Clincher' zijn. Dit is een soort combinatie van een tube op een draadvelg. Dit is voor het ogenblik alleen te krijgen voor op de weg, op de baan en in het veldrijden.
TUFO maakt al langere tijd standaard MTB-Tubes, maar geen clincher-type. De Tufo sealant is ook al verkrijgbaar.

Hieronder een voorbeeld van een veldrit-clincher:
Image
Image
Last edited by yoeri on Thu 28 Aug 2008 16:26, edited 1 time in total.
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

yoeri wrote:Volgende stap zal misschien de 'TUFO-Clincher' zijn. Dit is een soort combinatie van een tube op een draadvelg. Dit is voor het ogenblik alleen te krijgen voor op de weg, op de baan en in het veldrijden.
TUFO maakt al langere tijd standaard MTB-Tubes, maar geen clincher-type. De Tufo sealant is ook al verkrijgbaar.
Ik heb dit systeem al geprobeerd in het veldrijden en ik moet toegeven dat ik nog geen enkel probleem heb ondervonden kwa rijeigenschappen en gebruik. Op training 1maal gehad dat de achterste clincher leeg begon te lopen. Ik heb toen een beetje stans notubes ingegoten en het gaatje was gedicht...
yoeri
Mountainbiker

Post by yoeri »

yoeri wrote:
yoeri wrote:Volgende stap zal misschien de 'TUFO-Clincher' zijn. Dit is een soort combinatie van een tube op een draadvelg. Dit is voor het ogenblik alleen te krijgen voor op de weg, op de baan en in het veldrijden.
Ik heb dit systeem al geprobeerd in het veldrijden en ik moet toegeven dat ik nog geen enkel probleem heb ondervonden kwa rijeigenschappen en gebruik. Op training 1maal gehad dat de achterste clincher leeg begon te lopen. Ik heb toen een beetje stans notubes ingegoten en het gaatje was gedicht...
Na nog wat extra opzoekwerk ook al een mountainbike clincher gevonden; http://www.bikemania.biz/Tufo_Mountain_ ... 1_tire.htm
El Perro Diablo
Mountainbiker

Ge moet uwe velg 1st afschuren=ontbramen én daarna ONTVETTEN!!!

Elektriektape is niet sterk genoeg, vroeg of laat bezwijkt die door de luchtdruk= gat waar een spaaknippel zit!!!

Ik gebruik ductape, maar dat begint smerig te worden na een tijdje, packagingtape met die vezels is best= proper.

Als ge 5x rond uwe velg gaat, dan kunde beter ne rubber strip nemen, da's beter en dan ook nog lichter. Rubber strip plakt door de no tubes aan uwe band=goed!!!

Als ik zelf ne rubber strip maak, dan gebruik ik géén tape meer, het is of/of.

Met 1 laag tape moet je wel soap gebruiken om je band op te blazen.

Binnenbanden is een ferme luxe!!!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Ik zou dan ook het velglint laten zitten en daarover een laag tape.
Dan de binnenbandstrip...
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

De vraag is al eerder gesteld, maar niet beantwoord.

Kan je een band, niet vouwbaar, opgeblazen krijgen met no-tubes ?

Ik ga zaterdag een nieuw setje wielen halen, maar ik wil mijn baanbanden nog opslijten, daarna schakel ik over naar de schwalbe marathon supreme. Dus wordt het de keuze voor biba, of voor no tubes ?
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Jaja da lukt !
El Perro Diablo
Mountainbiker

Dickie wrote:Ik zou dan ook het velglint laten zitten en daarover een laag tape.
Dan de binnenbandstrip...
Dat, wordt een zootje!!!
Post Reply